• Tozz82

Mag/UL bilder för oss aprilmammor.

Så då får jag väl börja med en sån här då.
    Postar en bild som e tagen bara nån vecka efter +et .

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-06 14:52
    www.familjeliv.se/Forum-11-227/m54364149.html
    Länk till BFlistan. Lägg till er som ni ska ligga :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-06 15:01
    har skrivit fel i titeln på bflistan. ska ju va aprilmammor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 20:50
    Lägger till länken för där vi lägger upp våra bilder på dom små som tittat ut :)

www.familjeliv.se/Forum-11-227/m58203830.html
  • Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.
  • sofy
    FrökenB84 skrev 2010-10-13 10:47:54 följande:
    Sofy: Sådär ser jag med ut ungefär, fast att det imorrn blir 14+0.. Önskar du inte att den varit mer "gravid"? Det gör iallafall jag!
    Blir dock väldigt glad över att se alla andras magar och fina bebbebilder! :)
    Haha joo fast jag får nog vänta, min mamma blev inte stor förrän i januari, eller då började de synas för folk som va utomstående - och jag va ju beräknad i början av maj.. Så de blir kanske där nångång.. Om de e samma för mig..
  • ewaulrica
    sofy skrev 2010-10-13 11:01:07 följande:
    Haha jaa om man jämför me förra bilden så är de ju mer jämnt över magen därnere nu, mina "magmuskler" syns inte lika tydligt från sidan som innan så någe har ju hänt.. Men ändå inget som nån förstår ;D

Jag har alltid sagt att hur f*n kan man missa att man e gravid, magen måste väl växa? O speciellt tills v 17-18.. Men nu börjar jag förstå dom... (vecka 13 nu ju..) jag kommer nog inte heller va så stor då o skillnaden är nog väldigt liten, så exploderar jag senare istället.. ;)
    Var så himla tråkigt med min första, jag vägde extremt lite (47 kg till 1,68 cm) och har bakåtlutad livmoder.. När jag låg inne för graviditetshepatos i v 30 på KK på Sös, fanns där en kvinna som väntade sitt 5:e barn.. Hennes tonåriga dotter frågade henne tyst i dagrummet om "alla som var där var gravida". Jag gissade att det var mig hon menade, det syntes verkligen INGENTING på mig under den lösa tröjan jag hade på mig! I v  30!!!! Men det har visat sig att jag inte blivit så stor den andra graviditeten heller, hade inte mycket större symfus-fundusmått med killarna trots att de är tvillingar, än vad jag hade med dottern.. (men å andra sidan gick jag upp nästan för lite med dem, typ 17 kg fast det var två)

så ha förtröstan!! :) Den där lilla gulliga magen kommer snart! :) Och sen när vi andra är stora och klumpiga kommer ni vara ursnygga med bara en liten boll på magen.. :) "en oliv på en tandpetare" :)
  • sofy
    ewaulrica skrev 2010-10-13 13:26:54 följande:
    Var så himla tråkigt med min första, jag vägde extremt lite (47 kg till 1,68 cm) och har bakåtlutad livmoder.. När jag låg inne för graviditetshepatos i v 30 på KK på Sös, fanns där en kvinna som väntade sitt 5:e barn.. Hennes tonåriga dotter frågade henne tyst i dagrummet om "alla som var där var gravida". Jag gissade att det var mig hon menade, det syntes verkligen INGENTING på mig under den lösa tröjan jag hade på mig! I v  30!!!! Men det har visat sig att jag inte blivit så stor den andra graviditeten heller, hade inte mycket större symfus-fundusmått med killarna trots att de är tvillingar, än vad jag hade med dottern.. (men å andra sidan gick jag upp nästan för lite med dem, typ 17 kg fast det var två)

så ha förtröstan!! :) Den där lilla gulliga magen kommer snart! :) Och sen när vi andra är stora och klumpiga kommer ni vara ursnygga med bara en liten boll på magen.. :) "en oliv på en tandpetare" :)
    Oj herre, då va du liten du! ;D Jag har också retroflekterad uterus.. Min mamma också.. Så kanske därför magen kommer senare ;) Sålänge får jag nöja mig me mitt lilla put! Fast de är väl positivt de också, o inte bli alltför stor o tung.. Jag har ju haft sprickor i ländryggen från en gammal skada som nog kommer plåga mig en del senare me större mage, så jag e glad sålänge jag slipper de faktiskt.. ;)
  • ewaulrica
    sofy skrev 2010-10-13 13:38:06 följande:
    Oj herre, då va du liten du! ;D Jag har också retroflekterad uterus.. Min mamma också.. Så kanske därför magen kommer senare ;) Sålänge får jag nöja mig me mitt lilla put! Fast de är väl positivt de också, o inte bli alltför stor o tung.. Jag har ju haft sprickor i ländryggen från en gammal skada som nog kommer plåga mig en del senare me större mage, så jag e glad sålänge jag slipper de faktiskt.. ;)
    precis-där ser du! När man har båkåtlutad så tar det ju längre tid för livmodern att resa sig.. men du får "snyggare mage" i slutändan... ;)
  • Emmelinan

Ok, jag vagar val lagga ut en bild jag oxa da (kunde inte bestamma mig for om jag ville dela med mig av nagot sa personligt pa en sa offentlig plats, men vi "kanner" val varandra har inne tillrackligt val nu. Cool)

Babylove for 15 dagar sedan. =) Skoterskan skrev ut bilderna at oss. Nar doktorn sen kom in och skulle gora matningarna fick han upp mycket klarare bilder, vagade dock inte fraga om fler utskrifter, men det angrar jag nu eftersom man sag allt sa mycket tydligare pa hans bilder (ju fler bilder att sukta over, desto battre!). Lill*n sog pa tummen ena sekunden for att sedan stracka ut hela handen och visa oss sina fina fem fingrar, osv. =)
  • sofy
    Emmelinan skrev 2010-10-13 17:46:16 följande:
    Ok, jag vagar val lagga ut en bild jag oxa da (kunde inte bestamma mig for om jag ville dela med mig av nagot sa personligt pa en sa offentlig plats, men vi "kanner" val varandra har inne tillrackligt val nu. Cool)

Babylove for 15 dagar sedan. =) Skoterskan skrev ut bilderna at oss. Nar doktorn sen kom in och skulle gora matningarna fick han upp mycket klarare bilder, vagade dock inte fraga om fler utskrifter, men det angrar jag nu eftersom man sag allt sa mycket tydligare pa hans bilder (ju fler bilder att sukta over, desto battre!). Lill*n sog pa tummen ena sekunden for att sedan stracka ut hela handen och visa oss sina fina fem fingrar, osv. =)
    Söt! :)

Haha ja här visar vi ju magar, snackar flytningar, kräks o andra åkommor så ;)
  • ewaulrica

hihi den var söt! Glad
  • Äppelkompott

Vilken sötnos!
    Går det inte som det ska, så får det bli som det blir!
  • Emmelinan
    sofy skrev 2010-10-13 17:50:29 följande:
    Söt! :)

Haha ja här visar vi ju magar, snackar flytningar, kräks o andra åkommor så ;)
    Tack! =) (ar nog den bild jag tittat mest pa nagonsin! -- Om den lille bara VISSTE hur uttittad h*n ar! Haha!)

Ja, jag tankte oxa det... Flört
  • ewaulrica

Fantastiska små underverk som ligger och guppar därinne... Blir alldeles rörd! Hjärta

Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.