ewaulrica skrev 2010-10-13 13:26:54 följande:
Var så himla tråkigt med min första, jag vägde extremt lite (47 kg till 1,68 cm) och har bakåtlutad livmoder.. När jag låg inne för graviditetshepatos i v 30 på KK på Sös, fanns där en kvinna som väntade sitt 5:e barn.. Hennes tonåriga dotter frågade henne tyst i dagrummet om "alla som var där var gravida". Jag gissade att det var mig hon menade, det syntes verkligen INGENTING på mig under den lösa tröjan jag hade på mig! I v 30!!!! Men det har visat sig att jag inte blivit så stor den andra graviditeten heller, hade inte mycket större symfus-fundusmått med killarna trots att de är tvillingar, än vad jag hade med dottern.. (men å andra sidan gick jag upp nästan för lite med dem, typ 17 kg fast det var två)
så ha förtröstan!! :) Den där lilla gulliga magen kommer snart! :) Och sen när vi andra är stora och klumpiga kommer ni vara ursnygga med bara en liten boll på magen.. :) "en oliv på en tandpetare" :)
Oj herre, då va du liten du! ;D Jag har också retroflekterad uterus.. Min mamma också.. Så kanske därför magen kommer senare ;) Sålänge får jag nöja mig me mitt lilla put! Fast de är väl positivt de också, o inte bli alltför stor o tung.. Jag har ju haft sprickor i ländryggen från en gammal skada som nog kommer plåga mig en del senare me större mage, så jag e glad sålänge jag slipper de faktiskt.. ;)