• Tozz82

Mag/UL bilder för oss aprilmammor.

Så då får jag väl börja med en sån här då.
    Postar en bild som e tagen bara nån vecka efter +et .

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-06 14:52
    www.familjeliv.se/Forum-11-227/m54364149.html
    Länk till BFlistan. Lägg till er som ni ska ligga :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-06 15:01
    har skrivit fel i titeln på bflistan. ska ju va aprilmammor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 20:50
    Lägger till länken för där vi lägger upp våra bilder på dom små som tittat ut :)

www.familjeliv.se/Forum-11-227/m58203830.html
  • Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.
  • Tozz82

Glömde ju säga att jag fick lyssna på skrutten igår.. Var en sån otrolig känsla.. O trots att platsen e liten så ville h'n inte ligga still alls länge
    Fick inte tid för UL förrens den 3 november så lär va en evighetsväntan nu :'(
    Ska in i nästa vecka o prata med läkaren då dom är lite oroliga över om min tapp kommer behöva mer medicin lr vad det va hon prata om. Gjorde en konisering för några år sen och då säger dom att tappen blir försvagad.

• mrs lundin

Så har vi varit på KUB och fått se den lilla! är 13+1 idag :) Var så häftigt att se att det faktiskt finns nått där inne fast det knappt syns nått på magen ännu. Den var 7 cm lång (huvud till rumpan) och huvudet var 2,5 cm i diameter. Och allt såg så fint ut!! Är lycklig och nu ska vi börja berätta för alla som inte vet ännu, har sagt det till familj och några nära vänner men nu blir det "officiellt" weeee :)
  • Nessima

Börjar känna mig fet nu, magen är inte tillräckligt stor för att det ska vara självklart att jag är gravid, men stor nog för att synas... Bilden är tagen idag, v13+5. Vikt uppgången är drygt 0,5 kg, varierar lite från dag till dag. Undrar hur magen har kunnat gå från platt till såhär utan mer viktuppgång?!
  • mrs lundin
    Nessima skrev 2010-10-01 16:25:44 följande:

Börjar känna mig fet nu, magen är inte tillräckligt stor för att det ska vara självklart att jag är gravid, men stor nog för att synas... Bilden är tagen idag, v13+5. Vikt uppgången är drygt 0,5 kg, varierar lite från dag till dag. Undrar hur magen har kunnat gå från platt till såhär utan mer viktuppgång?!
    Vilken fin mage! min syns bara lite om man vet att den normalt är platt, kan fortfarande ha de flesta av mina byxor (fast knäpper upp dem när jag kryper upp i soffan hemma, det är skönare) Längtar efter en mage som syns lite mer!
  • Nessima
    mrs lundin skrev 2010-10-01 17:14:38 följande:
    Vilken fin mage! min syns bara lite om man vet att den normalt är platt, kan fortfarande ha de flesta av mina byxor (fast knäpper upp dem när jag kryper upp i soffan hemma, det är skönare) Längtar efter en mage som syns lite mer!
    Väntar du också ditt första? Jag kan inte knäppa några av mina vanliga jeans längre. Kör på mammajeans eller leggings...
  • Angeliitaa
    Tozz82 skrev 2010-09-16 13:35:19 följande:
    Började fundera på det.
    Vilken v får ni göra det obligatoriska UL?
    När jag vänta sonen så gjorde jag ett i 16 o ett i 22. Nu får jag bara göra ett o det i v 18 :S
    Dock är det ju i två olika kommuner men borde det verkligen vara så stor skillnad?
    Jag får göra ett i V.14 & ett i V.19 vad jag vet än så länge. Får se om de kan bli ett senare i graviditeten sen.
    Får du inte göra ett innan v.15 i samband med KUB test om du ska göra ett sånt. Jag fick välja om jag ville göra ett KUB test men om jag inte ville göra de så skulle jag få gå på ultraljudet ändå. För att se hur långt de är gånget mer exagt.
  • Jempa10
    mrs lundin skrev 2010-09-30 12:58:17 följande:

Så har vi varit på KUB och fått se den lilla! är 13+1 idag :) Var så häftigt att se att det faktiskt finns nått där inne fast det knappt syns nått på magen ännu. Den var 7 cm lång (huvud till rumpan) och huvudet var 2,5 cm i diameter. Och allt såg så fint ut!! Är lycklig och nu ska vi börja berätta för alla som inte vet ännu, har sagt det till familj och några nära vänner men nu blir det "officiellt" weeee :)
    Coolt att dom ser ut som minimänniskor redan 13+1.... underbar bild!! Jag gjorde ett VUL förra veckan, men var då bara i 8+? typ..... då såg det mest ut som en liten klump! Men allt såg bra ut så det var väldigt spännande! Vill dock få hoppa fram några veckor nu så det känns mer säkert!!!

Sen har ni alla så fina magar, jag känner mig mest tjock och uppsvälld! Har dock aldrig haft platt mage men den går ju liksom i vanliga fall att hålla in, nu går det ju knappt!! Ändå har inte vågen gått upp mer än knappt 1 kg, men det känns som magen gått upp flera kg.....  huuaa var ska detta sluta! Förvånad
  • Tozz82
    Nessima skrev 2010-10-01 16:25:44 följande:

Känner mig verkligen som dig... Var riktigt smal innan och nu är magen rejäl.. Många tror jag e längre gången än jag verkligen e.. Har ju dock inte sagt något till svärföräldrarna ännu så det börjar bli lite jobbigt o försöka dölja me tjocka tröjor o liknande..
  • mrs lundin
    Nessima skrev 2010-10-01 18:09:36 följande:
    Väntar du också ditt första? Jag kan inte knäppa några av mina vanliga jeans längre. Kör på mammajeans eller leggings...
    jopp, första barnet är det. Ska försöka komma mig ut och få köpt ett par mammajeans snart, för en sak att knäppa upp byxorna hemma på kvällen, men är man på besök är det ju inte riktigt lika smidigt :) har dock så mycket illamående så längtar inte riktigt efter att gå i affärer och shoppa. Dina jeans ser snygga ut, jag vill oxå ha sånna med låg midia, var har du köpt dem?
Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.