• MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Eftersom det finns så många trådar MOT SverigeDemokraterna så tycker jag det skall finnas en tråd för oss som är FÖR SverigeDemokraterna.

sverigedemokraterna.se/

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-20 22:22
    Tyvär verkar det ramla in väldigt många SD-motståndare och denna tråd är främst för SD-anhängare så var vänligen och respektera detta i denna tråd. Vill du diskutera emot SD finns alla andra trådar att välja på, bara just inte denna. Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-21 12:59
    Här är iaf SDs åsikter från deras sida som vi kan diskutera:

Våra åsikter

* En trygg och värdig ålderdom
    * Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet
    * Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * Krafttag mot brottsligheten
    * Slå vakt om familjen
    * Värdig vård för alla
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En ansvarsfull och hållbar miljö- och energipolitik
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    * Ett starkt och modernt svenskt försvar
    * Låt Sverige förbli Sverige
    * En levande landsbygd och ett djurvänligt samhälle
  • Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!
  • Mandi74
    TheCoopers skrev 2010-09-21 11:58:46 följande:
    För att jag mår illa av människor som tror att de är mer värda än andra , oavsett om det gäller ursrpung eller sexualitet . Det här är mitt Sverige också och alla andra som inte röstade på SD (  läs 94% ) och jag har rätt att försvara mitt land mot denna bakåtsträvande idioti .

Därför slösar jag energi på det för detta är det landet som jag hade tänkt uppfostra mina barn i och de ska inte någonsin tro att de är mindre värda eller att det är ok att särbehandla människor pga hudfärg eller personen de väljer att älska .

Jag vill leva i en demokrati
    Alltså det där har jag aldrig fattat och inget har kunnat förklara det för mig.. men vad är det som säger att de som röstar på sd tror att dom är mer värda än andra?

Det är mitt sverige oxå, jag har precis som du min fulla rätt att tycka, tänka och säga vad jag vill utan att bli påhoppad eller diskriminerad för det. Ni säger att sd för diskriminirengspolitik, i samma andetag så gör ni detsamma själva. Kan du se det?

I en demokrati har alla rätt att få sina röster hörda, ALLA! Även om som inte tänker som du, utan att bli påhoppade, diskriminerade eller överfallna.
    Så länge folk bara känner hat så lär det aldrig komma något bra ur något, att påverka genom hat går inte. Det blir bara fel och mer hat uppstå. Då är det bättre att försöka förstå, föra diskussioner och förändra på det sättet. Genom hat förändrar man inget..
    Brevis esse laboro, obscurus fio
  • Krokig Krokofant

Jag är höginkomsttagare och invandrare och röstade på SD :)

• Nice Girl Wrong Place
    Krokig Krokofant skrev 2010-09-21 16:25:29 följande:
    Jag är höginkomsttagare och invandrare och röstade på SD :)
    Aldrig någon som påstått att det skulle vara ett motsatsförhållande.
    Heller aldrig någon som sagt att invandrare ej röstar på SD.

Du tillhör ju lika lite som jag, den grupp som utpekas som ett hot.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Mandi74 skrev 2010-09-21 16:21:47 följande:
    I en demokrati har alla rätt att få sina röster hörda, ALLA! Även om som inte tänker som du, utan att bli påhoppade, diskriminerade eller överfallna.
    Så länge folk bara känner hat så lär det aldrig komma något bra ur något, att påverka genom hat går inte. Det blir bara fel och mer hat uppstå. Då är det bättre att försöka förstå, föra diskussioner och förändra på det sättet. Genom hat förändrar man inget..
    Vilken lag säger att man har rätt att göra sin röst hörd utan att bli påhoppad?

Lustigt att du tar upp detta, eftersom SD diskriminerar människor, just för deras trosuppfattning och sexualitet.
    Beautifully Human
  • LjubaviMoja
    Posh skrev 2010-09-21 16:11:07 följande:

Nej jag medverkar inte i varenda SD tråd som finns, det vore ju tragiskt om så var fallet. Givetvis har jag ett arbete och familj att sköta, men det finns inget som är så uppfriskande som lite FL diskuterande då det finns ett par minuter här och där.
    Wow nånting vi iaf är överänns om det är ett mirakel
    Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • LjubaviMoja
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-09-21 16:40:36 följande:
    Aldrig någon som påstått att det skulle vara ett motsatsförhållande.
    Heller aldrig någon som sagt att invandrare ej röstar på SD.

Du tillhör ju lika lite som jag, den grupp som utpekas som ett hot.
    Ändå blir man kallad förrädare och en mssa annat trams.
    Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • Tomtefar
    Posh skrev 2010-09-21 16:11:07 följande:
    Ja det är inte invandrings- och integrationspolitiken som roade mig om du trodde det.

Orkade ej läsa resten av ditt inlägg ska jag kanske tillägga.
    Klart du inte orkade läsa, du hade ju inget bra svar att komma med.
    Have a nice day!
  • Nice Girl Wrong Place
    LjubaviMoja skrev 2010-09-21 16:50:00 följande:
    Ändå blir man kallad förrädare och en mssa annat trams.
    Va?

Jag antar att du INTE noterat hur många gånger bruden som skapade denna tråd, har kallat mig landsförrädare och skrikit att jag horar ut Sverige?
    Beautifully Human
  • MirandaSthlm
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-09-21 16:53:40 följande:
    Va?

Jag antar att du INTE noterat hur många gånger bruden som skapade denna tråd, har kallat mig landsförrädare och skrikit att jag horar ut Sverige?
    *harkel* max 2 ggr men annars var det rätt.
    ~♥~ Tindra 2010-05-15 ~♥~
  • TheCoopers
    LjubaviMoja skrev 2010-09-21 12:27:07 följande:
    Och du kan göra nånting genom att spy galla här eller? Om du verkligen vill göra något ska du jo inte sitta på din röv hemma hela dagarna och snacka om hur hemska SD är här på Fl.
    Jag sitter inte på min röv hemma . Jag jobbar ... mycket och inom en bransch där jag faktiskt kan påverka mycket . Så once again , fröken bakåtsträvare ...har du fel .

Vad gör du för att bevara Sverige svenskt förrutom att sitta här och dravla och rösta på SD ?
    I'm the me I choose to be ...
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!