• MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Eftersom det finns så många trådar MOT SverigeDemokraterna så tycker jag det skall finnas en tråd för oss som är FÖR SverigeDemokraterna.

sverigedemokraterna.se/

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-20 22:22
    Tyvär verkar det ramla in väldigt många SD-motståndare och denna tråd är främst för SD-anhängare så var vänligen och respektera detta i denna tråd. Vill du diskutera emot SD finns alla andra trådar att välja på, bara just inte denna. Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-21 12:59
    Här är iaf SDs åsikter från deras sida som vi kan diskutera:

Våra åsikter

* En trygg och värdig ålderdom
    * Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet
    * Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * Krafttag mot brottsligheten
    * Slå vakt om familjen
    * Värdig vård för alla
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En ansvarsfull och hållbar miljö- och energipolitik
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    * Ett starkt och modernt svenskt försvar
    * Låt Sverige förbli Sverige
    * En levande landsbygd och ett djurvänligt samhälle
  • Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!
  • Posh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-09-21 13:34:43 följande:
    Jag känner att väldigt få SDsympatisörer har förstått vad demokrati är.

Kritiserar man SD är man emot demokratin.
    Säger man att SD är främlingsfientliga är man emot demokratin.
    Protesterar man emot dem är man emot demokratin.
    Säger jag att en SDsympatisör är blåst är jag emot demokratin.

Och yttrandefriheten?
    Ja den funkar one way. För SD.

Alla muslimer som ställer krav eller lägger fram önskningar, eller alla vi som länkar till undersökngar som visar att SDväljare är lågutbildade och arbetslösa, vi ska sluta mobbas.

SD är de största jävla mobbarna i vårt land.
    Okunskapen har segrat på detta vis.
    Kul ska det vara
  • Tomtefar
    Posh skrev 2010-09-21 13:30:06 följande:
    Har du förstått vad en demokrati är ännu?
    Jag har läst de senaste sidorna och även jag kanske bara gästspelar i detta forumet så tackar jag Svenska folket som vågat öppna ögonen för samhällsproblemen och för att demokratin segrade i Söndags.

Och att du mobbar andra för att de vågat visa sitt mod genom visa detta gör dig i mina ögon lika äcklig som en rasist.

Själv har jag gått 4 års avslutad högskoleutbildning, var ligger DIN intellektuella nivå?
  • Posh
    Tomtefar skrev 2010-09-21 14:03:06 följande:
    Jag har läst de senaste sidorna och även jag kanske bara gästspelar i detta forumet så tackar jag Svenska folket som vågat öppna ögonen för samhällsproblemen och för att demokratin segrade i Söndags.

Och att du mobbar andra för att de vågat visa sitt mod genom visa detta gör dig i mina ögon lika äcklig som en rasist.

Själv har jag gått 4 års avslutad högskoleutbildning, var ligger DIN intellektuella nivå?
    Det står dig givetvis fritt att tycka vad du vill men svenska folket röstade inte för SD. Majoriteten röstade emot SD.
    Det är ett fakta.
    Ingen mobbning. Varken äcklig eller annat.

Läste du det där om sak och person? Det som egentligen ska diskuteras här är SD´s politik, inte vilka enskilda personer som är rasister, äckliga, mobbare eller vilka man önskar en kulturell våldtäkt.

Oki?

Min intellektuella nivå ligger nånstans där en röst på ett nazistparti är en fysisk omöjlighet. Det är ingen som har påstått att SD´s väljare ENBART består av outbildat pack, lantisar, arbetslösa, idioter, rasister etc, utan det brukar ibland hänvisas när det är intressant till de kartläggningar som gjorts gällande saken.
    Det är en väsentlig skillnad.
    Givetvis finns det utbildade människor som också röstar på SD, men de är inte i majoritet av SD´s väljare.
    Kul ska det vara
  • Tomtefar
    Posh skrev 2010-09-21 14:10:42 följande:
    Majoriteten röstade emot SD.
    Det är ett fakta.

Läste du det där om sak och person? Det som egentligen ska diskuteras här är SD´s politik

Givetvis finns det utbildade människor som också röstar på SD, men de är inte i majoritet av SD´s väljare.
    3 saker jag vill påpeka med ditt inlägg

1. Majoriteten röstatde INTE EMOT SD, valet var inte för eller emot SD. de såg andra samhällsfrågor som var viktigare att ta upp än till exempel invandringspolitiken. Det betyder inte på något sätt att många av de som röstat på andra partier inte alls delar några av de samhällsfrågor SD vill ta upp i riksdagen.

2. Skall det diskuteras SDs politik? Trodde det du gjorde var påhopp och personangrepp mot folk som röstat på SD för jag har inte läst något annat än att du kallat dem för rasister och nazister. Tyvärr känner en stor del folk att det behövs ett parti som SD för att skapa någon slags förändring. Är det värdigt att nyanlända skall placeras i barakker för att det inte finns bostäder eller jobb åt dem så de kan försörja sig själva?

3. Vad kallar du majoriteten av de som röstat på andra missnöjespartier till exempel kommunisterna?..eller ursäkta, Vänsterpartiet? Vart ligger deras bakgrund?Ingen som nämner hur många människor och oliktänkande Stalin "gjorde sig av med" men det är ingen livlig debatt varje val DEM väljs in i riksdagen.
    Enligt ditt eget tidigare inlägg behövde man tydligen ha högre utbildning än högstadiet för att få rösträtt, Vad kallar du när fullständigt outbildade människor i Svenska språket eller som knappt varit i skolan får rösta i något så viktigt som Sveriges framtid och hur det skall styras?
  • I Blackrose I
    Tomtefar skrev 2010-09-21 14:50:04 följande:
    Vad kallar du när fullständigt outbildade människor i Svenska språket eller som knappt varit i skolan får rösta i något så viktigt som Sveriges framtid och hur det skall styras?
    SDs framgång...
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Posh
    Tomtefar skrev 2010-09-21 14:50:04 följande:
    3 saker jag vill påpeka med ditt inlägg

1. Majoriteten röstatde INTE EMOT SD, valet var inte för eller emot SD. de såg andra samhällsfrågor som var viktigare att ta upp än till exempel invandringspolitiken. Det betyder inte på något sätt att många av de som röstat på andra partier inte alls delar några av de samhällsfrågor SD vill ta upp i riksdagen.

2. Skall det diskuteras SDs politik? Trodde det du gjorde var påhopp och personangrepp mot folk som röstat på SD för jag har inte läst något annat än att du kallat dem för rasister och nazister. Tyvärr känner en stor del folk att det behövs ett parti som SD för att skapa någon slags förändring. Är det värdigt att nyanlända skall placeras i barakker för att det inte finns bostäder eller jobb åt dem så de kan försörja sig själva?

3. Vad kallar du majoriteten av de som röstat på andra missnöjespartier till exempel kommunisterna?..eller ursäkta, Vänsterpartiet? Vart ligger deras bakgrund?Ingen som nämner hur många människor och oliktänkande Stalin "gjorde sig av med" men det är ingen livlig debatt varje val DEM väljs in i riksdagen.
    Enligt ditt eget tidigare inlägg behövde man tydligen ha högre utbildning än högstadiet för att få rösträtt, Vad kallar du när fullständigt outbildade människor i Svenska språket eller som knappt varit i skolan får rösta i något så viktigt som Sveriges framtid och hur det skall styras?
    Åh kul!

1) Om man hävdar att "svenska folket röstat för SD" och hänvisar till de 5,7 procenten då är det givetvis rimligt att vända på steken och se det från andra sidan. 94% röstade inte på SD, ergo emot SD.

2) Jag är inte trådens topic. Har du problem med något inlägg jag skrivit tycker jag att du ska anmäla det. Jag har verkligen inte kallat någon individ i diskussionen nazist eller rasist utan jag har påtalat att partiet är rasistiskt. Notera skillnaden. Om de som deltar i tråden är något av ovanstående är inte heller topic.

3) Jag har redan utvecklat, i denna tråd eller nån av de tusen andra, vad jag anser vara skillnaden mellan vänsterns kopplingar till kommunism och SD´s koppling till nazism.
    Kul ska det vara
  • Tomtefar
    Posh skrev 2010-09-21 15:02:27 följande:
    Åh kul!

1) Om man hävdar att "svenska folket röstat för SD" och hänvisar till de 5,7 procenten då är det givetvis rimligt att vända på steken och se det från andra sidan. 94% röstade inte på SD, ergo emot SD.

2) Jag är inte trådens topic. Har du problem med något inlägg jag skrivit tycker jag att du ska anmäla det. Jag har verkligen inte kallat någon individ i diskussionen nazist eller rasist utan jag har påtalat att partiet är rasistiskt. Notera skillnaden. Om de som deltar i tråden är något av ovanstående är inte heller topic.

3) Jag har redan utvecklat, i denna tråd eller nån av de tusen andra, vad jag anser vara skillnaden mellan vänsterns kopplingar till kommunism och SD´s koppling till nazism.
    Nej, detta är på inget sätt kul. Rätt ut sagt tragiskt att Svenska folket och Svenska politiker valt att blunda för den invandringspolitik som förts i Sverige. De behövde väckas upp från sin naiva hållning att allt är frid och fröjd ute i Svenska samhället. Att över 300.000 människor valt att höja sin röst att någonting bör hända nu gör mig stolt. Frågan är till er som valt att rösta på andra partier/politiker. Kommer dem göra någonting åt detta eller föra"business as usual" och fortsätta sitta med skygglapparna? Då kanske inte SD behövs nästa val, men väljer de att fortsätta blunda kan jag lova att det blir fler som röstar SD nästa val. Så alla ni som är så "rädda" och "äcklade" för att folk röstat på SD, gå till era egna politiker och fråga om de tänker agera eller fortsätta blunda.
  • LjubaviMoja
    Posh skrev 2010-09-21 15:02:27 följande:
    Åh kul!

Du behöver inte ha kallat någon rasist, genom att bara läsa dina inlägg så förstår man vad du tycker. Det krävs inte mycket egentligen.

Ser att du inte gör något annat än medverkar i varenda SD tråd som finns , riktigt patetiskt faktikst att inte ha något annat vettigare med sitt liv att göra är att gnälla, gnälla och ännu mer gnälla.

Tror du verkligen nån tar in det du säger?
    Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • LjubaviMoja
    Tomtefar skrev 2010-09-21 15:39:40 följande:
    Nej, detta är på inget sätt kul. Rätt ut sagt tragiskt att Svenska folket och Svenska politiker valt att blunda för den invandringspolitik som förts i Sverige. De behövde väckas upp från sin naiva hållning att allt är frid och fröjd ute i Svenska samhället. Att över 300.000 människor valt att höja sin röst att någonting bör hända nu gör mig stolt. Frågan är till er som valt att rösta på andra partier/politiker. Kommer dem göra någonting åt detta eller föra"business as usual" och fortsätta sitta med skygglapparna? Då kanske inte SD behövs nästa val, men väljer de att fortsätta blunda kan jag lova att det blir fler som röstar SD nästa val. Så alla ni som är så "rädda" och "äcklade" för att folk röstat på SD, gå till era egna politiker och fråga om de tänker agera eller fortsätta blunda.
    Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • Posh
    Tomtefar skrev 2010-09-21 15:39:40 följande:
    Ja det är inte invandrings- och integrationspolitiken som roade mig om du trodde det.

Orkade ej läsa resten av ditt inlägg ska jag kanske tillägga. Nu är dagen slut och min energi med SD- anhängare likså.
    LjubaviMoja skrev 2010-09-21 15:44:24 följande:
    Du behöver inte ha kallat någon rasist, genom att bara läsa dina inlägg så förstår man vad du tycker. Det krävs inte mycket egentligen.

Ser att du inte gör något annat än medverkar i varenda SD tråd som finns , riktigt patetiskt faktikst att inte ha något annat vettigare med sitt liv att göra är att gnälla, gnälla och ännu mer gnälla.

Tror du verkligen nån tar in det du säger?
    Tycker om vad? Jag försöker att inte låta vad jag tycker om enskilda medlemmar påverka det jag skriver, men givetvis är det väl lätt att känna sig träffad av saker om kartläggningen av SD´s väljare om man nu in fact känner att det träffar.
    Det är dock inget jag kan avgöra över internet, huvuvida såna analyser stämmer på varenda en här inne. Det är också totalt irrelevant.

Nej jag medverkar inte i varenda SD tråd som finns, det vore ju tragiskt om så var fallet. Givetvis har jag ett arbete och familj att sköta, men det finns inget som är så uppfriskande som lite FL diskuterande då det finns ett par minuter här och där.

Nej jag vet att man inte tar in vad jag "säger" i tråden, jag har heller inte varit särskilt saklig här på sistone, det hindrar inte att det är väldigt kul att läsa den ibland. Drömmer
    Kul ska det vara
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!