• vackert udda

tråden för alla i skåne som söker tjejkompisar!!!

Nu är jag trött på att inte ha tjejkompisar här i Skåne. Jag har inte bott här så länge och har inga kompisar på nära håll här och det har jag tröttnat på nu.

Finns det fler tjejer i Skåne som tröttnat på att inte ha tjejkompisar? Kanske vi kunde dra ihop ett tjejgäng? Vi kunde gå och fika, shoppa, ha middagar och en massa annat skoj Skrattande

Jag tänkte genom denna tråden kolla lite intresset för att sen kanske ordna nån träff nånstans i Skåne. Det är ju inte jättestort så vi borde kunna få ihop folk från hela länet. 

Häng med nu, tjejer!
    Inte ska vi behöva sitta ensamma när vi säkert är så många som är i samma sits Solig 

♥ Vår älskade lill* unge har BF den 25/12-10 ♥
  • Svar på tråden tråden för alla i skåne som söker tjejkompisar!!!
  • 071020
    EllaAnette skrev 2010-07-24 18:42:29 följande:
    HAr konstaterat att utbudet av mammakläder i Helsingborg och på Väla är mer än begränsat, Lindex och Kappahl har helt slutat med mammakläder =(
    Någon som har idé om vart man ska gå? HM och POP hade inget som lockade....
    hade samma problem, köpte dock lite i Tyskland, lite mer att erbjuda... sen såg jag att Ellos (tror jag) har mammakläder till ok priser...
  • Edda2

Svårt att hitta mammakläder här med, har bara köpt byxor och 1 topp får klara mig med resten som finns här hemma. Prova ett par jeans men vet inte om jag tycker det är utkastade pengar, bättre att lägga sedan när hon är här.
    Amningsbh ska vi inte prata om där funkar inte vanliga butiker så fick gå till en underklädesbutik och där kommer de mäta ut mm och betsällningen tar 1 mån.

• EllaAnette

Skönt att det är fler än jag som kommit till samma slutsats, det är ett uselt utbud av mammakläder. Man vill ju kunna känna sig snyggt klädd och bekväm även när man ser ut som en strandad val, även om jag inte är riktigt där än ;)

• 071020

såklart, är ju jättekul med gravidkläder, få visa magen från sin bästa sida! Köpte dock mer kläder första ggn jag var gravid, andra var jag sjukskriven de sista 4månaderna o gick bara hemma, så det kändes inte så kul att lägga ner massa pengar på kläder som jag knappt skulle få använding av...

• EllaAnette
    071020 skrev 2010-07-24 19:42:09 följande:
    såklart, är ju jättekul med gravidkläder, få visa magen från sin bästa sida! Köpte dock mer kläder första ggn jag var gravid, andra var jag sjukskriven de sista 4månaderna o gick bara hemma, så det kändes inte så kul att lägga ner massa pengar på kläder som jag knappt skulle få använding av...
    Köpte en del förra gången jag var gravid, men ekonomin var inte den bästa då...
    Nu när jag verkligen vill hitta snygga kläder så finns det inga....
    Förstår att det inte lockar att köpa massa kläder om man ändå bara är hemma.
  • Edda2

Har hittat några fina skjortor mm men eftersom jag redan har extra kg så är det inte ens lönt att jag provar dem, ser direkt att de kommer vara försmå men men.
    Köpte också massa kläder till första sedan när jag blev gravid med andra så var ju första bara runt 7 mån så då hade jag dom kläderna en runda till. Sedan skulle vi ju inte ha fler barn och nu 4 år senare så sitter man här, härligt
    Men är skönt att modet ändå är tunikor och långa linnen mm, för de funkar lika bra som mammakläder kan jag tycka. Hur det blir till slutet och när det börjar bli kallt är en annan sak men det får man ta då.

• EllaAnette
    Edda2 skrev 2010-07-24 19:54:02 följande:
    Har hittat några fina skjortor mm men eftersom jag redan har extra kg så är det inte ens lönt att jag provar dem, ser direkt att de kommer vara försmå men men.
    Köpte också massa kläder till första sedan när jag blev gravid med andra så var ju första bara runt 7 mån så då hade jag dom kläderna en runda till. Sedan skulle vi ju inte ha fler barn och nu 4 år senare så sitter man här, härligt
    Men är skönt att modet ändå är tunikor och långa linnen mm, för de funkar lika bra som mammakläder kan jag tycka. Hur det blir till slutet och när det börjar bli kallt är en annan sak men det får man ta då.

Jo modet nu är ju bra på det viset....till hösten och vintern får vi väl lägga till leggings och varma koftor så funkar det nog ;)

• Edda2
    EllaAnette skrev 2010-07-24 19:58:53 följande:

Jo modet nu är ju bra på det viset....till hösten och vintern får vi väl lägga till leggings och varma koftor så funkar det nog ;)

Ja det får nog bli något sådant.
  • nettan87

hm har mycket mamma kläder. jag kan ju säga att jag har knappt köpt några mamma kläder. har inte behövt det. då jag bara har gått upp 4,5 kg så jag har inte behövt det.

Svar på tråden tråden för alla i skåne som söker tjejkompisar!!!