• vackert udda

tråden för alla i skåne som söker tjejkompisar!!!

Nu är jag trött på att inte ha tjejkompisar här i Skåne. Jag har inte bott här så länge och har inga kompisar på nära håll här och det har jag tröttnat på nu.

Finns det fler tjejer i Skåne som tröttnat på att inte ha tjejkompisar? Kanske vi kunde dra ihop ett tjejgäng? Vi kunde gå och fika, shoppa, ha middagar och en massa annat skoj Skrattande

Jag tänkte genom denna tråden kolla lite intresset för att sen kanske ordna nån träff nånstans i Skåne. Det är ju inte jättestort så vi borde kunna få ihop folk från hela länet. 

Häng med nu, tjejer!
    Inte ska vi behöva sitta ensamma när vi säkert är så många som är i samma sits Solig 

♥ Vår älskade lill* unge har BF den 25/12-10 ♥
  • Svar på tråden tråden för alla i skåne som söker tjejkompisar!!!
  • sonen08

när ja var gravid hade ja 2 gravida byxor de har tyvärr slutat sälja dom på hm dom var kanonsköööna:) hade 1 gravid skjorta och en gravidbaddräkt baddräkten köpte ja på rea på lindex...Annars kunde ja ha mina linnen och t- shirts som vanligt.

• 071020
    norgesessan skrev 2010-07-25 15:42:58 följande:
    Idag handalde jag käder på Mobilia, byxor och tröjor. Var 75% rea på Vero Moda, så jag sparade 529 på mina 6 inköp...(Varav 2 var reavaror). Känner mig nöjd!! Har så svårt för att hitta byxor, så nu hittade jag två par..Ska tvätta dom idag och kolla hur dom blir då...
    ooo mobilia, det stället saknar jag ;D

vero moda förresten har inte de mamma kläder?? de hade ett tag i alla fall
  • EllaAnette
    vi5 skrev 2010-07-25 14:00:56 följande:
    Hej såg att du bor i Helsingborg eller ? :) vi funderar på att flytta dit ,är där bra för barnfamiljer? Vilket område ska man undvika? Finns det mycke restauranger eller annat mys för en barnfamilj? Ursäkta detta är lite OT men... :)
    Halloj!
    Nja, inte i Helsingborg...bor mellan Ängelholm och Helsingborg. Tillbringar dock hela veckorna i Helsingborg eftersom jag jobbar där.  Helsingborg är toppen men jag vill inte bo där ;) Mycket för att jag vill ha närhet till naturen och inte bara genom stans parker.
    Visst finns det mkt för barnfamiljer både vad gäller restauranger, aktiviteter och mkt annat.
    Skulle aldrig sätta mig på Planteringen eller Dalhem....stan har annars många fina områden.
  • 1Ett2Två3Tre
    knasbubblan skrev 2010-07-25 09:58:03 följande:
    Handlade amningslinne och någon amningstop på Ullared för en billig peng i våras. Annars har jag i dagsläget tillgång till ett långa tights och två pirattights att ha när jag är ute tillsammans med två tunikor och två klänningar. Allt annat är för litet eftersom det bara är 9 dagar kvar till bf.

En arbetskollega till mig har tillgång till en gravidlåda med kläder i olika storlekar där jag har kunnat låna och sen lämna tillbaka, har fyllt på med lite av sånt jag inte vill ha till nästa graviditet. Denna låda skickas sedan runt mellan kompisar som är gravida och man behöver inte köpa så mycket själv. Himla bra idé! Glad
    I den lådan låg även ett linne där tjejen som haft det klippt ut två hål för brösten. Så man kan ha en tröja över och kunna amma utan att visa hela magen! Bra budgetvariant! Flört
    Har faktiskt bestämt att jag ska åka till ullared på fredag så då kanske jag hittar amningströjor där...visste inte de hade det =)
    erinny skrev 2010-07-25 11:12:40 följande:
    Det finns bra med pengar att tjäna på att göra mamma- och flickkläder i samma tyg.
    Själv tycker jag det är kul om jag och dottern har kläder med samma tyg.. Jag med en tuff tubklänning och hon med en söt sommarklänning. Kan bli rätt kul när man är iväg på något speciellt och det underlättar ju för alla nya när de kan koppla ihop oss två=)

Det finns faktiskt lätta mönster till amningstoppar. www.burdastyle.com har dessutom ett gratismönster. Finns ju inget bättre tillfälle att prova på iaf..=)
    Sy hade jag ju inte kunnat, suger på sånt! hehe

------------------------------------------------------------

Ni som brukar vara i ullared, finns där mycket till bebisar, typ sängläder å såhär??? Har varit där innan men aldrig kollat efter saker till bebis utan mer till större barn.
  • norgesessan

071020, det var massor av mammabyxor där, tror tillochmed det var 75% på dom...Men jag vet inte hur dom är..
    Massor och massor, det var nog bara en sort, men det  var många...

Ang. Ullared, kommer inte ihåg om det var sängkläder och sånt där, köpte bara kläder...(Av tygsaker, menar jag...)

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • SaraKlippan

Ullared har mycket sängkläder och täcken o kuddar... ja typ allt du behöver till en liten... var där o kikade lite i våras... ska dit till hösten o handla allt som behövs :) 

• 1Ett2Två3Tre
    SaraKlippan skrev 2010-07-25 20:56:52 följande:
    Ullared har mycket sängkläder och täcken o kuddar... ja typ allt du behöver till en liten... var där o kikade lite i våras... ska dit till hösten o handla allt som behövs :) 
    Åhh perfekt ju!! Nu längtar jag verkligen.. =)

Hoppas bara det inte är så himla mycket folk bara ..
  • norgesessan

Vill också dit...Har varit där två ggr, hann inte stå i kö någon av gångerna...Ska nog köra dit innan hösten, och köpa in lite höstkläder..Och presenter med mer...

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Hobbysömmerskan

Hmm det verkar inte som om jag kan citera idag men men hoppas det blir bra ändå. Jag har ett mönster på amningstopp från stoff och stil. Kommer dock inte ihåg vilken storlek det är. Skulle modifiera det lite och sy till mig själv men ma:t kom i vägen. Om det är någon som känner sig manad så kan jag rita av möstret och kopiera beskrivngen och skicka. Jag älskar att sy så om någon behöver tips så lägg ett inlägg här eller på fb.

• isefisen

HALLÅ

ja då hittade jag hit!

Jag har tvillingar på 4 år och har en till på gån g nu endast i 7 veckan men ändå....
    Inflyttad ett tag i kristianstad.

kram

Svar på tråden tråden för alla i skåne som söker tjejkompisar!!!