• vackert udda

tråden för alla i skåne som söker tjejkompisar!!!

Nu är jag trött på att inte ha tjejkompisar här i Skåne. Jag har inte bott här så länge och har inga kompisar på nära håll här och det har jag tröttnat på nu.

Finns det fler tjejer i Skåne som tröttnat på att inte ha tjejkompisar? Kanske vi kunde dra ihop ett tjejgäng? Vi kunde gå och fika, shoppa, ha middagar och en massa annat skoj Skrattande

Jag tänkte genom denna tråden kolla lite intresset för att sen kanske ordna nån träff nånstans i Skåne. Det är ju inte jättestort så vi borde kunna få ihop folk från hela länet. 

Häng med nu, tjejer!
    Inte ska vi behöva sitta ensamma när vi säkert är så många som är i samma sits Solig 

♥ Vår älskade lill* unge har BF den 25/12-10 ♥
  • Svar på tråden tråden för alla i skåne som söker tjejkompisar!!!
  • 1Ett2Två3Tre

Hejsan

Ja mammakläder e inte roligt längre att köpa, det finns ju typ bara på h&m , fan man skulle blivit kläddesigner och gjort mammakläder, då hade man nog blivit rik. Frågade på H&M på väla om det fanns fler affärer med mammakläder, vet ni va hon sa, nää men du kan gå till den nya affären och köpa störrekläder så passar de nog...ehh skämt eller???

Det som stör mig nu e att jag skulle vilja ha lite amningströjor till efter grav, men då kostar en vanlig bomullströja (svart) 500 spänn på babyland ... för en helt vanlig svart tröja med hål i mitten... skamligt!!!

• knasbubblan
    1Ett2Två3Tre skrev 2010-07-25 09:44:08 följande:
    Hejsan

Ja mammakläder e inte roligt längre att köpa, det finns ju typ bara på h&m , fan man skulle blivit kläddesigner och gjort mammakläder, då hade man nog blivit rik. Frågade på H&M på väla om det fanns fler affärer med mammakläder, vet ni va hon sa, nää men du kan gå till den nya affären och köpa störrekläder så passar de nog...ehh skämt eller???

Det som stör mig nu e att jag skulle vilja ha lite amningströjor till efter grav, men då kostar en vanlig bomullströja (svart) 500 spänn på babyland ... för en helt vanlig svart tröja med hål i mitten... skamligt!!!
    Handlade amningslinne och någon amningstop på Ullared för en billig peng i våras. Annars har jag i dagsläget tillgång till ett långa tights och två pirattights att ha när jag är ute tillsammans med två tunikor och två klänningar. Allt annat är för litet eftersom det bara är 9 dagar kvar till bf.

En arbetskollega till mig har tillgång till en gravidlåda med kläder i olika storlekar där jag har kunnat låna och sen lämna tillbaka, har fyllt på med lite av sånt jag inte vill ha till nästa graviditet. Denna låda skickas sedan runt mellan kompisar som är gravida och man behöver inte köpa så mycket själv. Himla bra idé! Glad
    I den lådan låg även ett linne där tjejen som haft det klippt ut två hål för brösten. Så man kan ha en tröja över och kunna amma utan att visa hela magen! Bra budgetvariant! Flört
  • erinny
    Hejsan

Det finns bra med pengar att tjäna på att göra mamma- och flickkläder i samma tyg.
    Själv tycker jag det är kul om jag och dottern har kläder med samma tyg.. Jag med en tuff tubklänning och hon med en söt sommarklänning. Kan bli rätt kul när man är iväg på något speciellt och det underlättar ju för alla nya när de kan koppla ihop oss två=)

Det finns faktiskt lätta mönster till amningstoppar. www.burdastyle.com har dessutom ett gratismönster. Finns ju inget bättre tillfälle att prova på iaf..=)
  • EllaAnette
    Hejsan

Amningströjor och linnen har jag hittat på HM till hyfsad peng, annars är det dyrt att köpa på Babyland och liknande.
  • EllaAnette
    erinny skrev 2010-07-25 11:12:40 följande:
    Det finns bra med pengar att tjäna på att göra mamma- och flickkläder i samma tyg.
    Själv tycker jag det är kul om jag och dottern har kläder med samma tyg.. Jag med en tuff tubklänning och hon med en söt sommarklänning. Kan bli rätt kul när man är iväg på något speciellt och det underlättar ju för alla nya när de kan koppla ihop oss två=)

Det finns faktiskt lätta mönster till amningstoppar. www.burdastyle.com har dessutom ett gratismönster. Finns ju inget bättre tillfälle att prova på iaf..=)
    hihihi jag är helt hopplös på att sy så det är tyvärr inget alternativ för mig ;)
  • erinny

Kände mig sugen på en klassiker idag..
    Någon som låtit sitt barn vara med i musikvideon?
    Jag hade då aldrig tillåtit det.
    Tiderna förändras..

• sonen08
    erinny skrev 2010-07-25 12:53:51 följande:

" target="_blank">

Kände mig sugen på en klassiker idag..
    Någon som låtit sitt barn vara med i musikvideon?
    Jag hade då aldrig tillåtit det.
    Tiderna förändras..
    ja har en egen musikvideo med sonen på en låt hehe.
  • vi5
    EllaAnette skrev 2010-07-24 18:42:29 följande:
    HAr konstaterat att utbudet av mammakläder i Helsingborg och på Väla är mer än begränsat, Lindex och Kappahl har helt slutat med mammakläder =(
    Någon som har idé om vart man ska gå? HM och POP hade inget som lockade....
    Hej såg att du bor i Helsingborg eller ? :) vi funderar på att flytta dit ,är där bra för barnfamiljer? Vilket område ska man undvika? Finns det mycke restauranger eller annat mys för en barnfamilj? Ursäkta detta är lite OT men... :)
  • erinny
    sonen08 skrev 2010-07-25 13:57:37 följande:
    ja har en egen musikvideo med sonen på en låt hehe
    jag regerade på kombinationen barn och vapen. Brukar inte vara så känslig men fick en olustig känsla när jag såg detta...
  • norgesessan

Idag handalde jag käder på Mobilia, byxor och tröjor. Var 75% rea på Vero Moda, så jag sparade 529 på mina 6 inköp...(Varav 2 var reavaror). Känner mig nöjd!! Har så svårt för att hitta byxor, så nu hittade jag två par..Ska tvätta dom idag och kolla hur dom blir då...

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
Svar på tråden tråden för alla i skåne som söker tjejkompisar!!!