• windfalls

Insomningstabletter

Har under en längre tid haft jätte svårt att somna in på kvällarna, mycket pga att jag mår ganska psykiskt dåligt. Jag ligger och grubblar, tänker och funderar.
    Blev misshandlad av min dotters pappa i slutet av graviditeten och håller nu på att bearbeta allt så det är mycket som kommer tillbaka nu.
    Hur som helst så kontaktade jag min husläkare och han skrev ut insomningstabletter (Zolpidem Sandoz). Nu har dom legat i mitt medicin skåp i ca en månad och jag har fortfarande inte vågat ta dom. Är livrädd för att jag inte ska vakna ifall dottern min vaknar. Så därför undrar jag om det är någon annan som ätit liknande piller som vet om man vaknar lätt eller om man sover tungt som en sten? Läkaren kunde inte svara på det utan han menade att det va olika från person till person.

Jätte tacksam för svar!!

// En trött jävel ;) 

• Svar på tråden Insomningstabletter
  • Suck och suck
    Zaria skrev 2010-07-18 01:16:18 följande:
    Ditt svar lät dock luite spydigt och jag förstår tyvärr inte kopplingen mellan att äta lugnande och få lite hjälp att sova geneom att få 10 st Zolpiderm utskrivna.
     Nej, nej, nej. Det var inte spydigt.
    Att jag skrev lugnande var också för att andra hade benämnt tabletten som lugnande.
    Jag visste faktiskt inte att den sågs som "lugnande" (för ni menar att den ses som det, Stilnoct?). Jag har ju själv tagit den och kopplade den då som ren sömntablett. (Förutom att alla sömntabletter naturligtvis måste vara lugnande "i sig" ? antar jag?)
  • Zaria
    Suck och suck skrev 2010-07-18 01:21:43 följande:
     Nej, nej, nej. Det var inte spydigt.
    Att jag skrev lugnande var också för att andra hade benämnt tabletten som lugnande.
    Jag visste faktiskt inte att den sågs som "lugnande" (för ni menar att den ses som det, Stilnoct?). Jag har ju själv tagit den och kopplade den då som ren sömntablett. (Förutom att alla sömntabletter naturligtvis måste vara lugnande "i sig" ? antar jag?)
    Okej, det såg nämligen lute spydigt ut, det vi diskuteriar i tråden är insomningstabletter, vilket väldigt väldigt många tyvärr måste jag säga tar en kort period i livet, jag hade min period nu...tyvärr då det blev för mycket med jobb, osänja på jobbet,tungt på jobbet både psykiskt och fysiskt, familj, barn, flytt och allt annat jag inte fick ihop vilket ledde till att jag "jobbade" 20 timmar om dygnet, därav att jag fick behovs de dagar jag inte kunde sova.
  • Zaria
    Suck och suck skrev 2010-07-18 01:14:07 följande:
    Och det är bara avväpnande att du talar om hur det är.
    Bra, för jag menar det verkligen, men många läkedemedl så måste dosen höjas hela tiden för att ha effekt, du kan tänka dig vad de har för doser som varit väldigt sjuka i kanske 30 år...
  • Sublime
    Zaria skrev 2010-07-18 01:20:00 följande:
    Ska jag sitta snällt opch ljuga? Sedan beror det kanske på vilken del av psykiatrin man jobbar med, de som är långtidsjuka eller de som har sin första depression.

Kolla gärna in vilken psykavdelning som helst, där stoppar man i både det ena och det andra, både det som behövs men även det som definitvt inte behövs.
    men jag pratar inte om ditt jobb, jag kan förstå att där du jobbar så ser du människor på sitt yttersta, jag jobbar inom sjukvården själv. Snälla ta det inte på fel sätt om jag skrattar åt något, jag skrattar absolut inte åt dig eller ditt jobb.
    Jag går igenom något själv just nu som tar oerhört på krafterna och jag antar att jag försöker skratta mig igenom det, vet inte hur jag ska hantera det annars. Jag ber om ursäkt ifall du tog illa upp av något jag skrev
  • Zaria
    a75nnna skrev 2010-07-18 01:29:21 följande:
    men jag pratar inte om ditt jobb, jag kan förstå att där du jobbar så ser du människor på sitt yttersta, jag jobbar inom sjukvården själv. Snälla ta det inte på fel sätt om jag skrattar åt något, jag skrattar absolut inte åt dig eller ditt jobb.
    Jag går igenom något själv just nu som tar oerhört på krafterna och jag antar att jag försöker skratta mig igenom det, vet inte hur jag ska hantera det annars. Jag ber om ursäkt ifall du tog illa upp av något jag skrev
    Ingen fara, det var mest det att jag jobbade på psyk och tog "lugnande själv" jag tyckte var lite knepigt skrivet men jag förstår hur du menar nu.

kan ju skylla på att jag INTE tagit mina tabletter idag =) Uppenbarligen eftersom jag är vaken =)
  • Suck och suck
    Zaria skrev 2010-07-18 01:26:55 följande:
    Okej, det såg nämligen lute spydigt ut,
    Där ser man hur det kan missuppfattas när man skriver här.
  • Zaria
    Suck och suck skrev 2010-07-18 01:30:55 följande:
    Din gröna "flinsmiley"...=)
  • Sublime
    Suck och suck skrev 2010-07-18 01:30:55 följande:
    ,,,,och med det dog tråden
  • Suck och suck
    a75nnna skrev 2010-07-18 01:34:21 följande:
    ,,,,och med det dog tråden
    Eller så har alla gått och lagt sig.
    (Borde vi också göra antar jag?)
  • Sublime
    Zaria skrev 2010-07-18 01:33:53 följande:
    Din gröna "flinsmiley"...=)
    äsch, du hann före, nu fick ju inte min pik alls samma verkan
Svar på tråden Insomningstabletter