• Zaria

Insomningstabletter

Jag har samma sort samma styrka vid behov, började med en halv tablett, var helt utbrännd och utmattad, första dagarna tog jag en halv tablett och blev som "full" när jag skulle gå från soffan till toa och till sängen, men visst vaknade jag men det kanske är bra om det finns en backup för av barn.

Dock hjälpte de mig att börja sova istället för att vara vaken 20 timmar om dygnet.

Idag när det värsta tröttheten lagt sig kan jag ta en hel tablett utan att något drastiskt händer. men mitt råd är att ha en backup för dottern första nätterna alt att ha henne nära. Jag sov ganska lätt, men jag sov endå....men hade definitivt vaknat av ett barn.

• Zaria
    windfalls skrev 2010-07-18 00:13:55 följande:
    Okej, men skulle du vakna om barnet vakna och den inte låg i samma rum? Men efter ett par dagar så blir man "normal" igen? Gud, tycker sånt här är så läskigt, men vad ska man göra, man måste ju orka ta hand om barnet också.

Hehe, gödsel lät ju inte som det godaste men det kan ju kanske vara värt det :D 
    Jag tyckte också det var läskigt, men nu hade jag ju sambon här, detta är endå väldigt milda tabletter, vilket jag inte alls trodde först, nu hade jag med säkerhet kunnat äta ganska många utan att få den starka effekten jag fick först men flera månader med 3 timmars sömn, ett sjukt tufft jobb med dessutom konflikter i personalgruppen, sorg och ett barn under utrtedning höll mig vaken och arbetandes dygnet runt så var kanske den lilla hjälp min halva tablett gav tillräckligt för att lyckas sovba, ja jag hade vaknat, men kanske för säkerhets skull att jag sovit i samma rum som barnet såvida ditt barn inte är tillräckligt stort att traska in till dig och väcka dig utifall.

Ja man blir "normal" igen...men som sagt första dagarna var jobbiga...

Du har ingen som kan passa ditt barn första natten så du kan sova hur länge du vill? jag lyckades sova i stort sett ett dygn...inte pga av tabletten utan att jag behövde sova och hade ro att somna om, annars hoppar jag upp superstressad på morgonen...
  • Zaria

Zolpidem är ungefär samma som Stilnoct, ganska "snälla" saker så att säga

• Zaria
    Smileycat skrev 2010-07-18 00:47:44 följande:
    nja.. de är "snälla" ja, men inte om du har de där minnessvackorna..
    tänk dig att du och din partner pratar och det kommer upp ngt om sexet under natten men som du inte kommer ihåg ett skit av.. det är ganska läskigt..
    du tror du tagit tabetten och gått och lagt dig och sedan sovit tills du gått upp, det visar sig att ni har sex "som vanligt", du går på toa och sen ut o tar en cigg efter.. dricker lite vatten och går och lägger dig igen? eller att du stått och gjort mat och ätit en stor avancerat "middag" mitt i natten, du ser bara all dick o resterna men fattar ingenting?
    Det är det värsta med dessa pills..
    jag vet, det är en biverkan som inte är rolig, gissar dett det står något om det i förpackningen, för fortfarande räknas de som en mildare medicin.
  • Zaria
    Suck och suck skrev 2010-07-18 00:46:47 följande:
    Okej. Stilnoct har jag tagit, för ca 13 år sen. Nej, de var inte så roliga.
    Jag tycker de var en riktig skrämmande upplevelse i början. Sen tog jag dem under någon höst.
    Sen aldrig sen dess.
    Finns mycket "läskiga" biverkningar på dem...dock är de snälla för mig som jobbar på psyket och delar ut doser för att döda en häst varje dag...på gott och ont.

men visst finns det riktigt otäcka biverkningar på dessa, därav att man ofta bara får ett fåtal i början
  • Zaria
    Suck och suck skrev 2010-07-18 01:04:18 följande:

Oj, behöver man ta lugnande själv då, när man jobbar på psyket? Det var ju lite motsägelsefullt.
    Och att man blir så avtrubbad av alla tyngre droger som man ger till patienter, så man ser andra "lättare droger" som milda (fast det är de ju inte).
    Ja, även någon som jobbar på psyket kan vara överarbetad och ha det tufft personligen, är det något konstigt för dig?

och ja, man blir lite avtrubbad när man dagligen delar ut doser man själv knappt tror är sanna...är det ett problem för dig?

Sedan tar jag mina tabletter för att kunna SOVA, inte för att lugna min vardag...Varför ens kommentera det?
  • Zaria
    Suck och suck skrev 2010-07-18 01:11:03 följande:
    Det var inte menat att vara spydig. Jag lovar.
    Sedan kan jag lova dig att från min studietid så läste säkerligen 80% psykiatri för att förstå sig själva för att de själva hade problem, tyvärr är det ett yrke dit många andra med psykiskt ohälsa söker sig.

Ditt svar lät dock luite spydigt och jag förstår tyvärr inte kopplingen mellan att äta lugnande och få lite hjälp att sova geneom att få 10 st Zolpiderm utskrivna.

Ang att dela ut "hästdoser" först undrade ju man om personen verkligen skulle överleva tyvärr så har många varit sjuka i många år och har doser som inte är av denna värld, att då känna att ett väldigt "litet piller" blir väldigt lite är inte så konstigt, även om det handlar om någon som aldrig fått något tidigare är inte så konstigt, i denna tråden skriver jag dock om SÖMNPROBLEM, inte om att jag skulle behöva lugnande...för det behöver jag absolut inte.
  • Zaria
    Suck och suck skrev 2010-07-18 01:14:07 följande:
    Och det är bara avväpnande att du talar om hur det är.
    Ska jag sitta snällt opch ljuga? Sedan beror det kanske på vilken del av psykiatrin man jobbar med, de som är långtidsjuka eller de som har sin första depression.

Kolla gärna in vilken psykavdelning som helst, där stoppar man i både det ena och det andra, både det som behövs men även det som definitvt inte behövs.
  • Zaria
    Suck och suck skrev 2010-07-18 01:21:43 följande:
     Nej, nej, nej. Det var inte spydigt.
    Att jag skrev lugnande var också för att andra hade benämnt tabletten som lugnande.
    Jag visste faktiskt inte att den sågs som "lugnande" (för ni menar att den ses som det, Stilnoct?). Jag har ju själv tagit den och kopplade den då som ren sömntablett. (Förutom att alla sömntabletter naturligtvis måste vara lugnande "i sig" ? antar jag?)
    Okej, det såg nämligen lute spydigt ut, det vi diskuteriar i tråden är insomningstabletter, vilket väldigt väldigt många tyvärr måste jag säga tar en kort period i livet, jag hade min period nu...tyvärr då det blev för mycket med jobb, osänja på jobbet,tungt på jobbet både psykiskt och fysiskt, familj, barn, flytt och allt annat jag inte fick ihop vilket ledde till att jag "jobbade" 20 timmar om dygnet, därav att jag fick behovs de dagar jag inte kunde sova.
  • Zaria
    Suck och suck skrev 2010-07-18 01:14:07 följande:
    Och det är bara avväpnande att du talar om hur det är.
    Bra, för jag menar det verkligen, men många läkedemedl så måste dosen höjas hela tiden för att ha effekt, du kan tänka dig vad de har för doser som varit väldigt sjuka i kanske 30 år...
  • Zaria
    a75nnna skrev 2010-07-18 01:29:21 följande:
    men jag pratar inte om ditt jobb, jag kan förstå att där du jobbar så ser du människor på sitt yttersta, jag jobbar inom sjukvården själv. Snälla ta det inte på fel sätt om jag skrattar åt något, jag skrattar absolut inte åt dig eller ditt jobb.
    Jag går igenom något själv just nu som tar oerhört på krafterna och jag antar att jag försöker skratta mig igenom det, vet inte hur jag ska hantera det annars. Jag ber om ursäkt ifall du tog illa upp av något jag skrev
    Ingen fara, det var mest det att jag jobbade på psyk och tog "lugnande själv" jag tyckte var lite knepigt skrivet men jag förstår hur du menar nu.

kan ju skylla på att jag INTE tagit mina tabletter idag =) Uppenbarligen eftersom jag är vaken =)
  • Zaria
    Suck och suck skrev 2010-07-18 01:30:55 följande:
    Där ser man hur det kan missuppfattas när man skriver här.
    Din gröna "flinsmiley"...=)
  • Zaria
    a75nnna skrev 2010-07-18 01:37:24 följande:
    äsch, du hann före, nu fick ju inte min pik alls samma verkan
    Jag har faktiskt inte tagit någon tablett idag så *spark på smalbenet*...hehe
  • Zaria
    a75nnna skrev 2010-07-18 01:41:17 följande:
    Det gör ju ONT! Gråter
    Då vaknar du ju, och kan också ta en insomningstablett =)
  • Zaria
    a75nnna skrev 2010-07-18 01:44:25 följande:
    mums
    Smakar godis =)
Svar på tråden Insomningstabletter