windfalls skrev 2010-07-18 00:13:55 följande:
Okej, men skulle du vakna om barnet vakna och den inte låg i samma rum? Men efter ett par dagar så blir man "normal" igen? Gud, tycker sånt här är så läskigt, men vad ska man göra, man måste ju orka ta hand om barnet också.
Hehe, gödsel lät ju inte som det godaste men det kan ju kanske vara värt det :D
Jag tyckte också det var läskigt, men nu hade jag ju sambon här, detta är endå väldigt milda tabletter, vilket jag inte alls trodde först, nu hade jag med säkerhet kunnat äta ganska många utan att få den starka effekten jag fick först men flera månader med 3 timmars sömn, ett sjukt tufft jobb med dessutom konflikter i personalgruppen, sorg och ett barn under utrtedning höll mig vaken och arbetandes dygnet runt så var kanske den lilla hjälp min halva tablett gav tillräckligt för att lyckas sovba, ja jag hade vaknat, men kanske för säkerhets skull att jag sovit i samma rum som barnet såvida ditt barn inte är tillräckligt stort att traska in till dig och väcka dig utifall.
Ja man blir "normal" igen...men som sagt första dagarna var jobbiga...
Du har ingen som kan passa ditt barn första natten så du kan sova hur länge du vill? jag lyckades sova i stort sett ett dygn...inte pga av tabletten utan att jag behövde sova och hade ro att somna om, annars hoppar jag upp superstressad på morgonen...