• Sublime

Insomningstabletter

Zolpidem eller stilnoct, när jag inte kan sova tar jag 20mg, har aldrig haft svårt att vakna av dom.
    Fast är du inte van så ta inte mer än 5mg men det är mer en avslappningtablett än något annat. Börjar man ha insomnia så går tankarna bara runt och ju mer man tror att man inte ska få sova desto mer orolig blir man.
    Vad tabletterna gör är att dom får dig att slappna av och bli lite slö, mao oron släpper och tar man en sån liten dos så släpper även den känslan efter 4 timmar.

Fast ät inget efter att du tagit dom, jag vet inte varför men allt verkar smaka konstigt om man tagit en tablett.
    Är det zimovane däremot, en annan sorts sömntablett så får man en rent ut sagt äcklig smak i munnen dagen efter.
    Ja det är min erfarenhet ialla fall, sov gott.

• Sublime
    här sitter vi hela högen och pratar om insomningstabletter mitt i natten.

Alla som har tagit en räcker upp en hand!
  • Sublime
    Suck och suck skrev 2010-07-18 00:58:37 följande:
    Exakt vad jag tänkte på.
    Jag mår inte så bra idag,
    har varit orolig och ledsen för saker.
    Nu har jag tagit en Lergigan.
    (Fast då märker vi ju här hur mycket skruv den tar )
    gråter av skratt eller om det är sömnlöshet, vet inte vilket, känns som det är försent att ta dom nu.
  • Sublime
    Suck och suck skrev 2010-07-18 01:04:18 följande:

Oj, behöver man ta lugnande själv då, när man jobbar på psyket? Det var ju lite motsägelsefullt.
    Och att man blir så avtrubbad av alla tyngre droger som man ger till patienter, så man ser andra "lättare droger" som milda (fast det är de ju inte).
    sluta jag får ont i magen
  • Sublime
    Suck och suck skrev 2010-07-18 01:12:54 följande:
    Jag förstår det verkligen att man kan ha det tufft på psyket och det var bara positivt att du berättade om det.

Det blev nog lite konstigt för att det var någon som skrattade åt det.
    jag Skäms

förlåt
  • Sublime
    Zaria skrev 2010-07-18 01:20:00 följande:
    Ska jag sitta snällt opch ljuga? Sedan beror det kanske på vilken del av psykiatrin man jobbar med, de som är långtidsjuka eller de som har sin första depression.

Kolla gärna in vilken psykavdelning som helst, där stoppar man i både det ena och det andra, både det som behövs men även det som definitvt inte behövs.
    men jag pratar inte om ditt jobb, jag kan förstå att där du jobbar så ser du människor på sitt yttersta, jag jobbar inom sjukvården själv. Snälla ta det inte på fel sätt om jag skrattar åt något, jag skrattar absolut inte åt dig eller ditt jobb.
    Jag går igenom något själv just nu som tar oerhört på krafterna och jag antar att jag försöker skratta mig igenom det, vet inte hur jag ska hantera det annars. Jag ber om ursäkt ifall du tog illa upp av något jag skrev
  • Sublime
    Suck och suck skrev 2010-07-18 01:30:55 följande:
    Där ser man hur det kan missuppfattas när man skriver här.
    ,,,,och med det dog tråden
  • Sublime
    Zaria skrev 2010-07-18 01:33:53 följande:
    Din gröna "flinsmiley"...=)
    äsch, du hann före, nu fick ju inte min pik alls samma verkan
  • Sublime

ouch!Gråter

Inte så hårt, DET är inte roligt allsGråter

• Sublime
    a75nnna skrev 2010-07-18 01:40:42 följande:
    ouch!Gråter

Inte så hårt, DET är inte roligt allsGråter
    Det gör ju ONT! Gråter
  • Sublime
    Zaria skrev 2010-07-18 01:42:26 följande:
    Då vaknar du ju, och kan också ta en insomningstablett =)
    mums
  • Sublime
    Suck och suck skrev 2010-07-18 01:44:47 följande:
    För att krångla till det nu ytterligare, i utredningen om medicinen. Råkade googla om Stilnoct,
    och såg då att folk ser den som insomningstablett också.
    Vilket ju ts sa i början.
    Men här sägs det då att det är skillnad på dem? Jag har ju också sett dem som olika.
    Men det kanske är "gradskillnad" vi pratar om då, mellan Stilnoct/Zopidiem och Imovane/Zopiklon? (Det var någon som tyckte folk var riktiga nötter inte sa insomningstablett om Stilnoct.)
    Stilnoct är lugnt en insomningstablett, snusar så gott om jag tagit den men den slår oftast inte ut en människa totalt. Som någon annan skrev, minnet försämras oerhört om inte totalt fast jag somnar inte av den längre men den får mig att slappna av.
  • Sublime
    Suck och suck skrev 2010-07-18 01:57:24 följande:
    Hm, man kanske skulle starta "Vi som inte kan sova"-tråd. .
    har startat sånt förr.
    Men sen blir det ett dilemma att sitta i såna trådar om målet är sängen.
    Men visst har man ett behov, av likasinnade, i samma sits.
    Starta en i sandlådan som kommer jag med spade och hink! Bara vi får prata om ALLT
    *klappar händerna av iver*
Svar på tråden Insomningstabletter