• Svar på tråden Varför psykofarmaka när man är gravid?
  • Här och nu
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-06-26 23:57:01 följande:
    Kombinationen mellan graviditet och kraftig depression. Hon var glad (så glad hon kunde vara) över barnet men det slutade med ett självmordsförsök och ett fullbordat självmord.
    Hur långt gången var hon då? Gick barnet att rädda? Åt hon inte medicin? Blev hon inte inlagd?
  • Här och nu
    My Girls skrev 2010-06-26 23:58:24 följande:
    Shit vettig mamma. Då är det dags för abort då om man får en depression under graviditeten, eller adoptera bort vid förlossningsdepression? Det går knappast att "rycka upp sig" bara så där när depressionen är ett faktum.
    Gillar att protestera mot uttrycket TA DIG I KRAGEN, genom att säga att jag inte har nån krage eller att jag inte kan hitta den.
  • hedersknyffel
    MickeN1973 skrev 2010-06-26 09:50:44 följande:

Varför finns det kvinnor som äter psykofarmaka när de är gravida.

Det är bevisat att det är skadligt för fostret

Vilken psykofarmaka avses? Långt i från alla har någon bevisad skadlighet för fostret.
  • saltabanditen
    Anemia skrev 2010-06-26 23:48:02 följande:
    Att man äter psykofarma behöver ju inte alls ha med barnet/graviditet att göra alls...Posttraumatisk stress pga av krigsupplevelser blir ju inte lättare att leva med för att man blir glad över en graviditet. Låter det vettigt??

Oavsett vilka mediciner man äter under en graviditet ska man ju meddela sin BM och läkare så att de kan hjälpa, stödja och vägleda hur gå till väga med medicinerigen. Vissar har ju inget val!!

Okunskap är så vanligt på fl, och att kasta skit på andra istället för att bry sig om sitt. Lät det VETTIGT??
    Gör det något om jag suddar lite i sista meningen i ditt inlägg?
    Jag vill ta bort "FL" då jag tycker att det gäller samhället i stort,,,

Annars håller jag med helt och hållet.
    Tangentbordet har för många tangenter och fingrarna är för breda. En torkad ostsmula brfinner sig just nu under E
  • Vettig mamma
    My Girls skrev 2010-06-26 23:58:24 följande:
    Shit vettig mamma. Då är det dags för abort då om man får en depression under graviditeten, eller adoptera bort vid förlossningsdepression? Det går knappast att "rycka upp sig" bara så där när depressionen är ett faktum.
    Inte om man får det helt plötsligt. Men om man haft det en längre stund innan man blev gravid. Kanske man borde tänkt efter innan man blev på smällen. Tycker du inte?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Här och nu skrev 2010-06-26 23:58:29 följande:
    Hur långt gången var hon då? Gick barnet att rädda? Åt hon inte medicin? Blev hon inte inlagd?
    Inte alls speciellt långt så nej barnet gick inte att rädda. Hon hade medicin, men det fanns misstankar om att hon inte tog den efter graviditetsbeskedet. Jo, hon blev inlagd, men det slutade som det gjorde ändå.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Här och nu
    Vettig mamma skrev 2010-06-27 00:01:47 följande:
    Inte om man får det helt plötsligt. Men om man haft det en längre stund innan man blev gravid. Kanske man borde tänkt efter innan man blev på smällen. Tycker du inte?
    Då kan vissa aldrig skaffa barn. Och visste du att diabetiker ofta riskerar att få för stora barn, så de måste snittas? Ska de också låta bli att skaffa barn? Bättre att folk utan kunskap steriliserar sig. Läs lite om hjärnans sjukdomar för sjutton!
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    saltabanditen skrev 2010-06-27 00:01:39 följande:
    Gör det något om jag suddar lite i sista meningen i ditt inlägg?
    Jag vill ta bort "FL" då jag tycker att det gäller samhället i stort,,,

Annars håller jag med helt och hållet.
    Jag kan bara hålla med. Det är helt otroligt vilken okunskap det finns om psykiska sjukdomar och kanske framförallt depression. Det är ju inte sällan man hör tankar om att deprimerade "ska rycka upp sig" eller liknande.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Här och nu
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-06-27 00:02:07 följande:
    Inte alls speciellt långt så nej barnet gick inte att rädda. Hon hade medicin, men det fanns misstankar om att hon inte tog den efter graviditetsbeskedet. Jo, hon blev inlagd, men det slutade som det gjorde ändå.
    Skrev de ut henne innan hon var frisk nog?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Här och nu skrev 2010-06-27 00:04:25 följande:
    Skrev de ut henne innan hon var frisk nog?
    Nej, och det är allt jag är villig att säga, det är lite väl mycket information för att det ska kännas bekvämt om jag berättar hela historien (kan dock säga att det inte var i Sverige).
Svar på tråden Varför psykofarmaka när man är gravid?