• Svar på tråden Varför psykofarmaka när man är gravid?
  • Mandarina
    Reglementet skrev 2010-06-27 11:08:24 följande:
    Gulletroll

Har du någon utbildning? Eller läser du populärvetenskapliga tidningar?
    Egen erfarnehet av psykisk ohälsa i många år.
  • Stinky
    Gulletroll skrev 2010-06-27 11:14:14 följande:
    Seriöst. Det handlar inte om "under"...

Snälla, läs på och kom igen.

Shit alltså, kunskapen är låg här. Mycket låg. Fast o andra sidan är det vanligt att man gärna vill skylla på att det är "gentetiskt" / biologiskt för då väljer man den enkla utvägen för sig själv. Och det är ju så människan är funtad.
    Är det här, vad som kallas för "spegling"? Drömmer
  • Mandarina
    ElizaDay skrev 2010-06-27 11:11:10 följande:
    skulle också vilja fråga dig det, Gulletroll, om du har någon utbildning inom området. Jag är utbildad behandlingspedagog och har läst både sociologi och socialpsykologi, och jag har nog aldrig läst om något fall där man blivit helt frisk från en personlighetsstörning...
    Vet du ens vad en personlighetsstörning är?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Gulletroll skrev 2010-06-27 11:06:19 följande:
    Ingen idé att be mig om källa på det. Jag är tyvärr ingen infobank utan vill ni ha det får ni leta reda på det själva eller boka tid med en psykolog som förklarar för er hur det funkar. Det är tyvärr inte min uppgift att göra och det tänker jag inte bjuda på. Lite får ni faktiskt själva göra.
    Jorden är platt och solen snurrar runt den med en hastighet av 453 varv per sekund. Ja, det är ju inte min uppgift att ge er källa på det, men så ligger det till i alla fall.

Om du nu är så intellektuell som du ger sken av vet du att det alltid är din uppgift att ge stöd åt dina påståenden, oavsett vilka påståenden det är. Alla andra metoder är absurda.

Att sitta och påstå en sak och sedan inte vilja ge stöd åt det med källor innebar allt som oftast att man tog sig vatten över huvudet och att man helt enkelt hade fel (vilket man får ha).