Ljushuvud skrev 2010-07-09 11:53:53 följande:
Jag menar att du tänker rätt "snävt" och om du agerar som du resonerar så riskerar du din hälsa. Om du inte kan förstå att ett visst beteende kan leda till konsekvenser som du själv varken önskar eller planerar,,, ja då har du INTE tagit dit egenansvar! Det kan ju iofs vara så att du är medveten och också är beredd att ta konsekvenserna?!
Kvinnor får klä sig hur tusan de vill, för mig!! De får bete sig som de vill också, om det nu inte innebär brottsliga saker eller kränkande mot andra o.s.v.
Män har precis lika mycket ansvar för sin egna hälsa som kvinnor har!
Vi har lite olika beteenden, vilka anses bero på kön/gener. (Detta är sedan typ 5-10år omstritt och debatterat av sk. "feminister", men forskare är totalt eniga! Det som faktiskt varit bra med debatten är att forskarna fått ta en vända till och sortera bort fakta som egentligen bara varit antaganden, men fakta kvarstår,, Kvinnor är kvinnor, män är män, och könen har sitt typiska beteende helt obereoende av uppfostran.)
Kvinnor försöker locka till sig någon som kan säkerställa avkomman (mer eller mindre medvetet/planerat)
Män kämpar för att säkerställa tillgången till kvinnor (mer eller mindre medvetet)
Män har inget direkt behov av att ta hand om sin avkomma, men eftersom vi är människor så har vi ett socialt beteende och medvetenhet som medger att vi inte enbart följer vår instinkt.
Kvinnor har ett extremt stort behov av att ta hand om sin avkomma, annars dör vår ras. Även kvinnor kan precis som männen styra sitt beteende i viss mån och bortse från instikterna.
Generaltiseringar, glöm inte det! Det finns alltid undantag och det är ju det som bekräftar "regeln",,,
Så generellt sett är du en våldtäktsman som dumpar dina ungar i en hög i skogen när du ser en kvinna?
Du kan väl inboxa mig ditt riktiga namn och bifoga ett foto så kan jag skriva upp dig på listan över män som jag inte kan klä mig i kort kjol inför.