Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Jag längtar till jul!!!

dejan9209 skrev 2014-10-19 08:29:10 följande:
    Vad tror ni åretsjulklapp blir?
    Kanske något som har med "DIY" att göra.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Idag har vi gått igenom alla adventsljusstakar och sett till att de fungerar. Vi(jag och dottern i alla fall:P) kom i sådan stämning att vi var tvungna att ha lite pree-adventsmys. Gjorde pannkaksmuffins, men med en julig twist. Vi tände ljus och hade det mysigt.

• fluu
    dejan9209 skrev 2014-10-19 17:03:13 följande:
    Vad var twisten? låter hur mysigt som helst!!
    Kardemumma och kanel.
  • fluu
    Det är min favvo jullåt! Tommys variant är den näst bästa enligt mig. Jussi B tar första platsen.

Ser att ni snackar glögg... Jag önskar verkligen att jag tyckte om det, det är så mysigt, men jag gillar det bara inte. Sambon brukar köpa whiskeyglögg och så årets speciella varje år. Undrar hur det smakar med lavendel i egentligen... jag tänker att det antingen blir en sensation eller så smakar det typ tvål.
    Själv brukar jag göra en julig apelsindricka till mig istället.
  • fluu
    fluu skrev 2014-10-20 10:30:52 följande:
    Det är min favvo jullåt! Tommys variant är den näst bästa enligt mig. Jussi B tar första platsen.

Ser att ni snackar glögg... Jag önskar verkligen att jag tyckte om det, det är så mysigt, men jag gillar det bara inte. Sambon brukar köpa whiskeyglögg och så årets speciella varje år. Undrar hur det smakar med lavendel i egentligen... jag tänker att det antingen blir en sensation eller så smakar det typ tvål.
    Själv brukar jag göra en julig apelsindricka till mig istället.
    Hela min "O Helga natt-topplista":

1. Jussi B/Erland Hagegård
    2. Tommy Körberg
    3. Peter Jöback

Bästa engelska versionen är såklart den av Frank S
  • fluu
    molly50 skrev 2014-10-20 10:33:13 följande:
    Vi brukar köpa den romspetsade glöggen. Den brukar uppskattas även av de som vanligtvis inte brukar dricka glögg i vår bekantskapskrets. smile1.gif
    Allt som kan smaka minsta lilla alkohol är bortkastat på mig ;)
  • fluu

Idag har jag shoppat färdigt julklapparna till dottern. Hon skulle ju inte bli så bortskämd i år. Sa vi då alltså... Oh well, kanske nästa år Drömmer Detta köpte jag:

• fluu

Allt kom ju inte med:

( Dejan - Den här var det jag kommenterade om på din blogg igår)

• fluu
    Aniiee skrev 2014-10-20 16:57:05 följande:
    Så, biljetter bestälda till A Christmas Carol. Känn definitivt i plånboken när man beställer 10 teaterbiljetter på en gång. Utan mängdrabatt.
    Avis!
  • fluu

Ellen, 21 år, bor i Växjö med sambo och barn(3 år). Pluggar heltid hemifrån och arbetar ideellt i kyrka och på äldreboende.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!