Inlägg från: brommamaria |Visa alla inlägg
  • brommamaria

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Åh idag gick allt bra på TUL :)
    Men blodtrycket har stigit mera, men jag är inte orolig, hoppas bara så att han kommer snart :)

Vilket härligt inneväder vi har idag, jag ska nog bädda ner mig framför tvn och käka praliner hela dagen! 

• brommamaria

Hej på er!

Min lille prins beräknas väga ungefär 3kg, lite mindre än normalt men dom har en felmarginal på 7 % så han kan lika gärna vara större än normalt! Men det är ingen 4,5kg bebis i alla fall :)
    Vi fick veta mått på huvud, mått runt magen och låret och att navelsträngen fungerar som den ska och att mängden fostervatten är normal... och så att han gör andningsrörelser, fosterrörelser och har huvudet neråt.
    Härom natten hade jag jätte ont trodde att det var dax... men så försvann allt och jag har inte haft nå ont sen dess... Han kommer nog nästa år istället ;)

Jag träffar er gärna en sväng nästa vecka, kanske i början av veckan.. om jag inte e på BB förstås!  

• brommamaria

haha jag var med om samma sak igår, stod och spydde på toan (illamåendet är värre nu) och känner värsta klumpen komma ur mig, trodde att jag pissade på mig men det var en ordentlig slemmig flytning som var helt genomskinlig...slempropp? Igår kväll och natt hade jag jätteont, det kom stötvis och gjorde så jag knappt kunde prata, tog alvedon och tillslut gav det med sig.. tror att det närmar sig nu :) Jag har också varit jättehungrig, har kollat på film hela dagen och ätit massor!

• brommamaria

hoppas att det var den... får se om det blir en bebis innan jul!

ja, skitjobbigt med illamåendet och kräkningarna, men har hört att det kan ha o göra med att förlossningen närmar sig... jag brukar ofta kräkas när jag får mens också :(

Jobbigt att åka in med flytningar..

svårt att veta när man ska åka in, men det lär väl visa sig och man kan ju alltid ringa och rådgöra med dom

men oj vad jag är nervös nu 

• brommamaria

För mig passar det nog bättre att ses nån dag efter alla helger... beroende på när min bebis kommer... Han har ju fram till 8e januari på sig att komma!

• brommamaria

Nä bara pyttelite "mensvärk"
    Men nu får han gärna stanna kvar till efter jul för jag har ingen lust att fira jul på BB...
    Var hos BM idag och hon tror att det är dax snart, tyvärr har jag fortfarande för högt blodtryck så jag får fortsätta gå dit i tid och otid :(
    Har legat framför tvn hela dagen idag, bara ätit godsaker och kollat på film och sovit lite! Snart kommer sambon hem, jag hoppas att han har fått tag på färskpressad apelsin juice som jag är sååå sugen på.

Lillapindi - hur går det för dig? Känns det som att det närmar sig?

• brommamaria

ingen bebis :( kräks och mår illa :(

som tur är har jag upptäckt att vi har alla filmkanaler månaden ut (han som bodde här innan oss lämnade sin box och sitt kort till oss) så jag har legat i soffan senaste dagarna och ätit choklad och godsaker och tittat på film!

Inge kul med morgontider hos bm, ska dit 28e på morgonen om inte lille prinsen tittar ut innan... 

Hur ska ni andra fira jul?

Vi har lite svårt att planera julen men om bebisen inte kommer så åker vi till min familj på julafton, jag hoppas verkligen att illamåendet släpper snart. 

• brommamaria

Lillapindi - skönt att ni är hemma, skönt att ha en säng att gå och lägga sig i... 

Crimson - du får jättegärna föda åt mig, jag har typ ångrat mig... hade ju sån hemsk värk häromdagen, önskade att få bli nersövd och väckt när han är ute... jag är sååååå nervös inför förlossning och att bli mamma.. Jag vill ha kontroll och veta när och var saker ska hända och nu vet jag ingenting

Inatt hade jag lite mensvärk i alla fall, gick upp o åt en massa mackor för att  jag var så hungrig, jag gör aldrig sånt annars men tänkte att det var väl lika bra att lyssna på kroppen ifall det skulle vara dags snart! sen nu på morgonen har jag ätit två bananer, jag som inte kunnat äta banan på hela graviditeten för att dom luktar så illa (tycker inte det annars) slukade nu TVÅ!!!! Vem vet det kanske är ett tecken!  

• brommamaria

God fortsättning!

Vi hade det jättebra på julafton :)
    Ingen bebis ännu, men det är ju idag jag har BF! Tror inte att han hinner komma ut innan denna dag är slut dock... 

• brommamaria

Ingen bebis ännu :( måste bara få gnälla av mig lite, för halsbrännan jag har knäcker mig, kan knappt äta, dricka eller sova. Känns som att det är öppen passage mellan mage och mun. Så jobbigt att vara trött, hungrig och törstig, är nog inte lätt för sambon just nu, jag är inte speciellt rolig att umgås med.

vi har i alla fall tagit det lugnt och slappat, ska fortsätta med det idag :) Imårn ska sambon jobba igen, så då blir jag själv igen. 

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby