Inlägg från: brommamaria |Visa alla inlägg
  • brommamaria

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Hej!

Usch inge vidare att ha ont... Själv har jag ont idag efter att ha varit på mässan i lördags och igår var jag på Ikea och Mio... så nu blir det till att vila..
    Mässan tyckte jag om, har aldrig varit där förut så jag har inget att jämföra med, fick en hel del gratisprylar och köpte en del saker till bra priser! Lundemyr kläder för 50kr plagget, bärsjal, jättefina kläder och filt från skummis och en till filt och några byxor från kamelont ;) Det fanns massor med fina kläder att köpa till bra priserDrömmer 
    Igår kämpade vi på med att hitta den rätta soffan... vilket inte är helt lätt... krävs nog ett par besök till i möbelaffärer... dessutom har vi tänkt köpa nya möbler till alla rum.. så vi har en del att göra och jag lär ju inte blir smidigare....

Vad skönt att du är hemma ensammamma, mår du bättre? Läskigt sånt där... skönt att allt gick bra.
    Åh lycko dig som tar dig iväg till Ullared!

Kan inte förstå hur du lillapindi har missat bromma blocks... Jag gillar det centrumet jättemycket, du borde kolla in det när du ändå är o handlar! Åh lycko dig också som ska till Ullared!

Nä det är inte lätt att fungera när man har ont... igår försökte jag få sambon att förstå att det inte är så lätt att låta snäll o trevlig när man har jätteont..men jag vet inte om han fattar hur jobbigt det är att ha ont, en fot i revbenet, halsbränna, och samtidigt vara jättetrött...
    Hur är det med er? jag har börjat sova väldigt ytligt...lite jobbigt faktiskt, men tur att jag är sjukskriven så att jag kan ligga och vila på dagarna och ta det lugnt. Men den där foten i revbenet är jättejobbig tycker jag.

Till helgen hoppas jag på att ta mig iväg till Lidköping och träffa en kompis, har varit på väg dit hela graviditeten men inte kommit iväg... just nu mår jag ändå bättre än tidigare... jag kräks inte så ofta längreSkrattande jag har ju kräkts nästan hela tiden fram till nu... vill så gärna hinna med en tripp dit innan lillen kommer...

Men någon dag framöver vill jag gärna träffa er!

kram kram 

• brommamaria

Hej!

Låter inge bra att du mår så dåligt..

Det är mest när jag har ätit något starkt som jag får halsbränna, och då ordentligt, men det händer inte varje dag så jag klarar mig än så länge.. Tack ändå för tipset!

Det hade varit mysigt med en fika idag, men nu är det försent... men en annan dag! Jag är ju hemma om dagarna!

Vi ses nån dag
    Kram 

• brommamaria

Hej

Visst är det trist... har massor jag skulle vilja göra...

Nästa vecka nån dag kanske vi kan ses, den här veckan har jag fullt upp i o m att jag reser bort på fredag :)

Kram 

• brommamaria

Hej!

Trevligt o bli fin i håret :)
    Kanske ses vi! Jag kommer hem på måndag, hör av mig då om det är ok?
    Ha en bra helg

Kram 

• brommamaria

Hej

Hoppas att ni haft en bra helg, det hade jag! Men kom hem till ett kaos då alla saker är undanplockade inför visningen....hittar ingenting här hemma... inte ens tandkrämen... inge kul alls och tillsammans med lite trötthet och gravidhormoner så blev ju inte humöret så bra... har varit och är tufft...
    Så vi får ses en annan dag... nästa vecka? Måndag kl 15 ska ja på sjukgymnastik men innan det kanske lunch i vällingby?

smart o baka nu!

Vart har ni andra tagit vägen?

Kram

• brommamaria

Hej!

Men då verkar det som att vi kan ses på måndagGlad Ska vi ses vid 12 nånstans o äta lunch? jag har sett att det finns en resturang uppe i kfmhuset, vad tror ni om den? nåt annat förslag?

Åh vad mycket gott du har bakat, det ska jag också göra så fort vi flyttat o jag får en el ugn... har en gas ugn nu som är hopplös att baka i... Vår lägenhet blev föresten såld igår, det känns jätteskönt.

Idag känner jag mig så trött på att vara gravid... spydde upp frukosten och det var dom sista mackorna vi hade hemma... så nu måste jag ta mig iväg o handla o riskera att spy ännu mer... och om jag inte äter nåt så riskerar jag att spy också...så trött på det... men som tur är händer det inte dagligen längre..

Vad spännande för dig Crimson att din lilla kommer när som helst, jag håller tummarna för dig!
    När var det din skulle komma ensam mamma?
    Min pojke ligger med huvudet neråt men inte fixerad e ju bara i v 31, ska till barnmorskan på fredag igen, längtar.
    Men jag är lite orolig för att jag inte går upp i vikt... men magen växer ju  så allt borde ju vara bra.

Och snart flyttar vi, och då kan jag äntligen börja fixa med lillkillens kläder och säng... det är ju min första så jag antar att man vill fixa mycket tidigare då.... det är så trist att ha allt jag köpt i en kasse

Hoppas att vi ses på måndag!
    Kram

• brommamaria

Hej igen

Det verkar som att det kör ihop sig för mig på måndag... känns inge kul... min mamma är jättesjuk och hennes assistenter har betett sig mycket illa mot henne... på måndag kl 11 ska det vara ett möte med alla assistenter och deras chef som min mamma vill att jag ska vara med på och föra hennes talan.

Med risk att era bebisar hinner komma... kan vi flytta lunchen till en annan dag? Jag kan nu på lördag, söndag, tisdag, onsdag och torsdag, funkar och imårn efter 14, passar nån av dagarna er?

kram

• brommamaria

Hej

Ja det är skit jobbigt, vill ju såklart ha en frisk mamma, som kan hjälpa mig med mitt barn... Hon har ett företag som är bra tycker jag, Elma.

Vad bra att du kan flera dagar, får se om de andra kan någon av de dagarna ;)

Jag var nyss hos barnmorskan, fått lite högt blodtryck och så tycker hon att jag gått upp för lite i vikt... min vilopuls var på114.... inte konstigt att man blir andfådd....

Kram

• brommamaria

Hej!

Ja visst är det jobbigt med sjuka mammor, jag är rädd att min hinner dö innan min lille pojk kommer.... men tror att hon hinner träffa  honom, men hade ju önskat att han skulle få lära känna henne.

Jag blev lite nojig, kan inget om havandeskapsförgiftning, men mitt undertryck var 87, så det var ju inte alls någe bra... hoppas verkligen att det går ner...

Hoppas att du får en bra resa och fyndar massor Guld i mun

Vi ses nån dag näsa vecka!

Kram

• brommamaria

Hej hej!

Hoppas att du ensammamma haft det bra o Ullared o att du fyndat mycket!

Min pojke ska titta ut 25dec!

Ska vi vänta lite med att bestämma dag och se om Crimson hänger på och kanske nån mer?

Kram

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby