Inlägg från: brommamaria |Visa alla inlägg
  • brommamaria

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Min lille kille har också gått upp mycket... från att ha legat under kurvan ligger han nu över...

Vi har inte vågat åka buss ännu, bara promenader och turer med bilen och pappa! Skönt att det gick bra för er.

• brommamaria

Ingen aning, trött ja med, Lillen skriker på kvällarna, 22-24, helt otröstlig med spänd mage o gaser. Mammahjärtat går i bitar...
    Sen sover han på natten med mat då o då, men han sover nästan inget på dagen. När får jag vila, äta, duscha, städa o laga mat?

• brommamaria

Skönt att få avlastning av svärmor.

Min lille har nog lite kolik, har nu skrikit varje kväll i ca 1,5 vecka. En del kvällar i 3 h andra bara 1 timme, jobbigt att se honom ha ont.

Nu sover han i mitt knä o ja dricker kallt kaffe o väntar på att desperate housewives ska börja:) sen blir de nog en promenad i solen.

• brommamaria

Jo han får sempers magdroppar, ska kanske köpa miniform eller vad dom nu heter...

Jobbigt att inte få sova, hoppas att det blir bättre snart.

Jag har ofta min lille i bärsjalen när ja äter, igår va de lite synd om honom, vi åt tacos, så han var helt täckt med servetter:)

• brommamaria

Usch låter jobbigt, jag är också trött men min lilla sover ju på nätterna. Han har slutat skrika på kvällarna, visade sig att han är hungrig. Mjölkproduktionen har minskat pga infektionen :(
    Han har stort behov av närhet o behöver va mkt vid brösten så att mjölken kommer igång. Känns som att jag ammar dygnet runt o när ja inte gör det ska det städas o plockas... På måndag börjar sambon jobba heltid igen...
    Hur lyckas ni andra med TVÅ barn?

• brommamaria

Haha, ja världens middagar hinns inte med längre.. har för första gången köpt pulvermos och de va faktiskt gott!
    Oj 10 gånger per natt... jag som är trött fast vi ligger i sängen i 12 timmar och lillen vaknar o äter en snabbis var tredje timme...
    Som tur är har jag en snäll sambo som än så länge lagar middag, diskar och gör frukost åt mig Hjärta

Min lille kille börjar bli stor, (4500g 57cm)  känns mer som en egen person nu, han har börjat le massor! Men han vill helst vara hos mig eller sin pappa jämt... har honom i bärsjalen för det mesta och han sover hos mig. Hoppas och tror att det är övergående och att han behöver den närheten just nu.
    Jag ammar honom helt men har gett honom ersättning en gång. Känns som att vetskapen om att det finns ersättning här hemma gör att det kommer mer mjölk ur tuttarna ;) 

Jag tar mig fortfarande inte så långt, har ingen lust att fara iväg innan det känns bra. Men jag hoppas att det går bättre snart. Vågar inte köra min bil ännu, har aldrig kört den, dessutom är den bakhjulsdriven o stor... Har aldrig kört med lillkillen heller. Han kan börja skrika mycket när vi är ute och då blir jag jättestressad och vill ha nära hem.  

kram kram 

• brommamaria

Känner igen det där lillapindi, amma, rapa, bajsa, sova... Min plutt vill äta heela kvällarna. Denna kväll fick han lite bröstmjölk i flaska av sin pappa som jag pumpade ut tidigare. Han är mer nöjd nu än andra kvällar.

Hur ska jag få mjölken på kvällen att räcka?

• brommamaria

Tack Carro, önskar att det inte vore så...

• brommamaria

Så det är helt normalt att dom äter heeeela kvällarna? När går det över?
    Min lille har ännu inte fått något namn...

• brommamaria

Lillapindi, Varannan timme, vilken lyx, här ammas det konstant 17-22... :( men han sover i alla fall på nätterna:)

Solskensbullen, skönt att höra att jag inte är den enda som vill ha nära till lugn o ro vid amning. Blir såååå irreterad på alla som vill få mig att åka iväg nånstans...

Trevlig helg på er, kram

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby