Inlägg från: brommamaria |Visa alla inlägg
  • brommamaria

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

ensammamma skrev 2010-11-02 10:26:51 följande:
    Hej!!

Brommamaria du vet man får skylla på att man e gravid i denna situation. Man kan inte ha med sig huvudet hela tiden. Vi är trött å så de påverkar ju tyvärr de mesta..
    Jo de e skit jobbigt att ha så ont men jag biter ihop jag tror inte du märkte av att jag hade ont när vi sågs??
    Jag kan dölja men så fort jag blir själv så kommer tårarna... Men i morgon så ska jag till läkarn så vi får se vad dom säger.. Jag hoppas av hela mitt hjärta att dom hjälper mig.. Annars så skulle min BM gå in å prata med läkarn om mina problem oxå...

Usch snart ska jag till familjerätten med bebisens pappa å skriva på papprena på att de e hans som e fadern.
    Jag vill verkligen inte träffa han men måste tyvärr göra de här...

Hoppas att du kan packa nått idag....

Kram kram
    Hej

Ja får skylla på det... har bara slappat fram till nu och ätit lite lunch.
    Vet inte om jag ska packa nåt, får ju ont av att först ställa mig på en pall ta ner nåt, ner från pallen o ner i lådan o sen upp igen.... men jag tänker i alla fall gå iväg till lägenheten o mäta fönsterna så att jag kan köpa gardinstänger imårn :)

Nä jag märkte inte att du hade ont, vet inte hur det är för dig, men för mig kommer ofta det onda på kvällen o natten... men om jag har ansträngt mig för mycket kan jag ju inte göra nåt...

Låter inge kul med familjerätten, kämpa på, jag ska hålla tummarna för dig.

kram kram
  • brommamaria

Hej

Jag kom inte iväg alls igår...var trött och sur hela dagen...
    Men idag ska jag gå o mäta fönster för ikväll ska vi till ikea Skrattande

Ensammmamma, Vad skönt att det gick bra i rätten!

Igår kväll hade jag förvärkar (tror jag, det gjorde jätteont som mensvärk fast värre i 45 min), som tur var gick dom över, men det fick mig att tänka på att jag ska föda snart... känns lite läskigt...
    Hur känner ni? spec lillapindi som också ska föda för första gången ;)

Idag var jag hos bm, jag har gått ner i vikt :( har fortfarande för högt blodtryck :(
    men ingen äggvita :) magen växer bra :) han har lagt sig med huvudet neråt :) med ansiktet åt höger :)
    Så nu får jag träffa bm en gång i veckan för att mäta blodtrycket.. men hon är jättesnäll och lugn, känner mig helt trygg med henne. Hon sa att det är  bra att få förvärkar så länge dom går över. Så nu ska jag försöka att ligga ner o vila så mycket som möjligt... kanske inte helt lätt när man e mitt uppe i en flytt...

Jag har faktiskt inte tagit några tabletter alls under graviditeten... o vill helst inte göra det även om det inte är nå farligt, ska ta det lugnt under flytten.

Kram på er

• brommamaria

Hej

Jag har varit fruktansvärt lättretlig sista veckan, blir arg jättelätt och kan knappt titta på ex nyheterna för jag blir så arg på allt möjligt... hormoner kanske?
    Jo vi kom iväg till ikea, men jag fick ont alldeles för snabbt... så vi hann inte köpa så mycket :(
    Men imårn har sambon tagit ledigt så då ska vi packa och kanske åka o köpa lite möbler, ska kika på internet här hemma istället o planera vad som ska köpas, det är inte helt lätt att möblera ett helt hem, veta vilka färger man vill ha, vilken stil mm

Idag ska jag försöka vila!

Kram

• brommamaria

Hej

Nu har vi flyttat Glad och det känns jättebra, jag har fått lite mer energi, har plockat in alla kläder som jag köpt till bebisen (allt har legat i en kasse, så jag har inte haft koll på vad som är kvar att köpa, och inte heller kunnat plocka fram kläderna och drömt...) i en byrå, upptäckte att jag har jättemycket i stl 62... hoppas att han inte växer jättefort...

Lägenheten känns jättestor (vi har bott i en jätteliten lägenhet i 5 år) så nu går vi nästan vise!
    Det är sjöutsikt från alla rum och det är jättemysigt!

Jag sov nästan bra inatt, låg bara vaken ett tag...
    Idag ska vi fortsätta fixa med lägenheten och det lär vi nog få göra ett bra tag till, iom att jag inte kan göra så jättemycket, men jag har verkligen fått lite mer energi och känner mig inte så sur o grinig längre!
    Jag känner mig så glad, åh tänk att jag snart kan göra i ordning för bebisen :)
    Föresten har vagnen kommit, så vi får åka o hämta den också nån dag.

Det låter jättejobbigt för dig lillapindi att jobba och sova så dåligt. Har svårt och förstå hur man kan klara av att vara gravid på slutet och jobba samtidigt, då måste man nog ha en snäll arbetsgivare.
    Men jag skulle önska att min var snäll och att det hade varit möjligt för mig att jobba lite längre för det är lite ensamt utan jobbet...
    Jag hoppas att det löser sig för dig lillapindi, kanske kan du vara sjuksriven deltid? eller heltid? det är ju inte meningen att du ska gå i tusen bitar...

Ensammamma, vad hände? hur upptäckte du att du inte tålde tabletterna? har din bm sagt nåt mer om när du ska bli igångsatt?

ska vi ses 16/11?

hoppas att ni får en toppensöndag och att vi får sova inatt ;)
    kram på er

• brommamaria

Hej hej!

Ja så skönt med en stor lägenhet :)
    Ska bli jättekul att äntligen göra i ordning till bebisen, men han kommer nog inte att få rummet för sig själv.. blir nog lite datarum också. Men ska fixa med tavlor o bebissaker i halva rummet, helst skulle jag vilja tapetsera nån gullig tapet, men så blir det nog inte...

Jag har tagit fram symaskinen, tänkte också sy gardiner och så lite sängkläder till bebisen.

Ska vi ses på en lunch i vällingby? hoppas att crimson kommer och visar upp sin bebis..

Jag har tänkt föda naturligt, smärtstillande fåf jag se med, men lär nog ta det!

Du måste vara rädd om dig lillapindi, se till o va hemma nån dag till om du kan, låter inge bra det där..

nä nu ska jag fortsätta med upppackningen :)

kram

• brommamaria

Hej
    Jag gick in i v 34 igår, ska ha mitt första barn, en pojke beräknad till den 25e dec
    Kan tänka mig att det är mycket att göra när bebisen kommer... och att ge storasyster uppmärksamhet, vad roligt att alla kan den tisdagen!

Jag hade velat gå på profylaxkurs men jag tycker att dom är för dyra, sen ville inte killen...

Åh, jag ska också sy sängkläder till bebisen, är det olika mått på täcken och madrasser till spjälsängar? vad har man för täcke i vagnen?

Vad bra att du är hemma idag Linda.

Jag har blivit såå himla täppt i näsan, det är jättejobbigt, någon som har nåt tips förutom nässpray...

kram på er

• brommamaria

crimson skrev 2010-11-08 12:31:35 följande:
    Standardmått på täcken och liknande verkar variera lite från affär till affär. Frågan är dock om det verkligen behövs täcke till bebisen. Min dotter hade inte täcke förrens hon var runt året. Det är väl rekommendationerna oxå har jag för mig. Jag har istället bäddat med täcke i botten för att det ska vara mjukt och gosigt, sen lagt en fleecefilt över hela sängen och lagt bebben ovanpå med tillräckligt med filt för att kunna vika upp till brösthöjd. 
    Det är ju riskerna med psd som gör att bebisen hellst inte ska ha täcke som kan hamna över ansiktet. I vagnen har vi haft fleecefilt på vintern (en i botten som isolerar lite och en som täcke)  och en gallerfilt på sommaren.

Jag har köpt ett fårskinn (korthårigt) att ha i botten på vagnen, fleeceoverall, och ett par tygfiltar, men har inte förstått vad dom behöver för filt i sängen eller vagnen... har kollat på gallerfiltar och täcken, men har ingen aning om vad jag ska köpa... jag har inte köpt någon åkpåse till ligginsatsen på vagnen... tror du att det räcker med en fleecefilt?

• brommamaria

Hej

Ja det är jobbigt med nästäppan, skulle lägga mig o vila en stund och då täpper det till :(  e lite förkyld också, svårt om täppan beror på det eller kanske både och....

Jag tycker att det är jättesvårt att veta hur varmt bebisen ska ha det... vi brukar alltid ha sovrumsföntret öppet på natten, kommer det att bli för kallt för bebisen?

Jag har hade ont i blygdbenet i början och sedan i nedre delen av rumpan ner mot låren och nu har jag även ont i bäckenet om jag anstränger mig för mycket. Det som har hjälpt mig mycket är att inte svanka, lite då och då under dagen brukar jag dra in magen, och skjuta ut svanken... alltså göra allt jag kan för att inte svanka, några gånger fram o tillbaka, om du förstår hur jag menar (det var sjukgymnasten som rekomenderade).

Ja, jättefint ute idag, jag har dock inte kommit ut... tror att jag ska fortsätta ta det lugnt idag... Har packat upp lite men det tar tid och gör lite ont så jag sak lugna mig lite. Det är helt sjukt hur mycket skit man samlar på sig... och alla kläder... hur många svarta koftor behöver man egentligen?

kram

• brommamaria

usch vad jobbigt för dig ensammamma, hoppas att du får bli igångsatt snart.

Min nästäppa har blivit bättre Förvånad jag sov hela natten utan nässpray, endast saltspray! jag är lite täppt men kan andas..

Jag har inte skrivit nåt förlossningsbrev ännu, men börjar gruva mig för förlossningen... vet inte riktigt vad som ska packas med... nån som vet om man får låna sjukhuskläder till mig och bebisen på KS i Solna? Det verkar som att det är olika mellan olika sjukhus... för om man inte får det behöver jag ju packa en hel del mer... sen är jag orolig för att det ska ta lång tid och att barnmorskan ska vara otrevlig mot mig och tycka att jag är fjantig...
    Imårn ska jag o sambon i alla fall på nån informationsträff på KS

Nu ska jag göra lite lunch, lax i ugn med potatismos :)

Kram på er, hoppas att ni klarar er undan problem i stormen.

• brommamaria
    lillapindi skrev 2010-11-09 10:55:04 följande:

Brommamaria, jag börjar också gruva mig för förlossningen......
    Som du tänkte, tänk om dem är otrevliga och tycker jag är jätte fjompig....Vad behöver man ha med sig till BB....tänk om man kommer till det BB man valt och sen måste åka till ett annat där dem har andra "regler" om vad man ska ha med sig osv.....
    Jag ska försöka gå på en informationsträff på bb jag med, då kan man ju fråga :P
    Fast jag var ju på det bb jag hade valt och dem är faktiskt riktigt trevliga, så jag e mest orolig för själva förlossningen och att när det väl är dags att man inte får plats på bb och måste åka till ett annat :S

Oj lunch? Jag vaknade precis efter en ganska sömnlös natt igen........väntar fortfarande svar från BM, hon väntar svar från en doktor. Varför kan inte en BM bara bestämma :P

har det stormat mycket inatt? Jag har inte märkt något här hos oss....varit jätte lugnt så jag förstår ingenting haha....
    Men snö dimper det då ned.....

Kommer ni ta taxi in till BB när det väl är dags eller kör någon er?
    Visst får man reducerat pris på taxi??? har för mig att BM sa något om det.

Inatt hade jag lite värk nedåt i magen, då började tankarna igen..."åh nu ska jag föda"...men somnade och har inte ont där längre.

kram

Var ska du föda?
    Jag är inte speciellt orolig för att inte få plats.. skulle nog vara mer orolig om jag skulle föda på sommaren...
    Ska du bli sjuksriven? jag kan inte sitta långa stunder för då får jag jätteont i rumpan o ryggen... så jag skulle inte klara ett stillasittande jobb, har du bökig resväg till jobbbet? Tror att man kan få taxi till jobbet om det skulle göra att man kan jobba..

Det ska börja storma nu...riktigt oväder ska det bli! så länge man inte behöver gå ut tycker jag att det är mysigt!

Lunchen blir tidig för jag går upp tidigt och äter frukost för att inte kräkas... sen går jag o lägger mig och sover o sen blir det lunch... dom dagar jag tagit sovmorgon från frukosten har inte varit roliga... men om jag äter var tredje timme så brukar jag inte kräkas...

Har inte hört nåt om taxi till reducerat pris... vi har nog tänkt ta bilen då det kanske är svårt att få tag i taxi dom dagarna när det är dags....

Jag har också haft en del förvärkar, en gång höll det på o göra jätteont i 45 minuter... men bm sa att det bara är bra, och att kroppen vet vad den ska göra!

åh tänk att min lille prins snart ska komma, jag längtar såååå mycket,

kram
Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby