Inlägg från: brommamaria |Visa alla inlägg
  • brommamaria

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Ja, på facebook har hon skrivit att den har kommit vid 3 inatt skrev hon, verkar som att det är en pojke då det står lille... mer än så vet jag inte...

Maginfluensa vill man inte ha... är jätterädd att få det typ samtidigt som jag ska föda...eller nyss har fött...

Har hört fler som tipsat om uppsamlare, det ska jag inte glömma ;)

12 imårn funkar för mig! 

• brommamaria

Skönt att allt gick bra för dig ensammamma, han är jättefin :)

Nä det verkar inte vara så många som kan idag... Måndag har jag lite annat för mig, vad sägs om onsdag? 

• brommamaria

Jag kan alla tider på onsdag! 
    13 vid fontänen? Lunch eller fika? 

• brommamaria

vad kul :)
    Hoppas att vi lyckas ses allihopa då!

Hela dagen igår o hela natten har jag haft nån slags mensvärk, är det förvärkar? Har haft svårt att sova, men riskudden har hjälpt lite. Bebisen sparkas i  alla fall som vanligt! Tänk att han snart ska komma, börjar bli jättenervös och drömmer en massa konstiga drömmar... har ni också gjort det? 

• brommamaria
    GladHej hej!Glad

Fortfarande mensvärk liknande smärtor... och några ordentliga kramper i magen, så vem vet, snart kanske det är dags.. eller så tar det några veckor till! Inte orolig att det är dags ännu, känner ju att det inte är på riktigt, men snart kanske...

Hur har ni som fött barn känt innan? Lillapindi känner du någonting?

Så idag ska jag packa BB-väskan, igår köpte vi bäddset till bebisen, hinner kanske inte sy som jag tänkt...

Rynkar på näsanJag kan antagligen inte komma på onsdag.  Det har kört ihop sig för min brors familj då med jobb och prov... så jag ska passa barn!  
  • brommamaria

Det kommer väl snart för dig lillapindi, eller inte, har läst att alla inte känner nåt...  Jobbigt att du har så ont, jag har inte ont så länge jag inte anstränger mig... inte så lätt alltid men det är skönt att jag kan påverka det. Känner igen det med toabesöken... blir helt nojig när jag ska nånstans och vet att det tar en stund innan jag får tillgång till en toa eller om det råkar vara lång kö....
    Jag har fortfarande "mensvärk" så jag hoppas att han kommer snart...
    Var hos BM idag och hon tycker att han känns lite liten plus att min mage inte har växt på 3veckor.... så jag ska på tillväxtultraljud... blir såklart lite orolig, men BM sa att det är för säkerhetsskull bara... men ändå kan jag inte låta bli att oroa mig för min lille kille... Nu har jag i alla fall gluffsat i mig en hel korv med risgrynsgröt :) GOTT

Jag hoppas att ni får trevligt imårn, synd att jag inte kan komma :(

Nästa vecka kan jag alla dagar :) 

• brommamaria

Nästa vecka har jag mycket mer tid :) inget planerat ännu förutom det där TUL som oroar mig så :(  Så jag fikar gärna med er! 

• brommamaria

Ensammamma, Kul att åka till Gotland, hoppas att ni får det mysigt :)

Jag ska på TUL på torsdag nästa vecka så det är långt kvar :( tycker att det känns jättejobbigt att behöva vänta så länge, jag är faktiskt orolig.... Men lillprinsen sparkas som vanligt och trycker upp sig mot mitt revben, på sistone hoppar hela magen när han har hicka, ser lite kul ut!

Jag börjar också bli ordentligt nervös för förlossning och att vi ska ha en lite bebis med oss hem, att bli mamma... kommer jag att duga....

Åh jag längtar sååå efter att börja träna igen :) Är van att röra mig mycket och nu har jag typ inte gjort nåt på 9 månader :( kräktes ju första 24 veckorna, sedan foglossning :(
    Får man har med sig små bebisar på SATS och liknande?

Kanske blir det tight att hinna ses innan jul? eller vad tror ni? Vore kul om vi kunde ses allihopa...

Föresten så hittade jag jättefint bäddset till spjälsäng på city gross igår! billigt också! 

• brommamaria

Åh nu e allt klart här hemma! Nu är det bara för den lille prinsen att komma :)
    Jag har även köpt klart alla julklappar och hunnit tjuväta julmat :) Vet ju inte om jag e på BB till jul :) 

Jag har fortfarande en massa mensvärk både fram och bak vid ryggen...Undrar så när han kommer

Så himla trist att man inte ska kunna göra nånting utan att få ont :(  Hoppas verkligen att foglossningen försvinner snabbt.. Jag har också ont i revbenen hela tiden, även ont på ryggen mittemot revbenen... det är jobbigast för det kommer så fort jag sitter upp, kan knappt åka nånstans utan att få jätte ont..

• brommamaria

Vad bra att dom har barnpassning (trodde att det bara fanns för stora barn) och vad skönt för dig att du kommit igång :) 

Jag har bara köpt julklappar till min familj för det gör vi alltid, killens familj ger inte julklappar så då blir det inte så mycket :) Det är föresten första julen som jag o killen firar ihop! Har alltid firat med våra egna familjer! Får se hur denna jul blir... tror att vi kommer att vara på BB...

Ja nu är det inte långt kvar :)

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby