Inlägg från: brommamaria |Visa alla inlägg
  • brommamaria

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

nää.... men jag har varit ute och ätit god lunch och lyckats gå en promenad i solen (och kylan) och så en sväng förbi babyland på vägen hem! jag har haft en riktigt bra dag idag, förutom att maten nu är klar, men sambon är kvar på jobbet... jag som gjort en mysig fredagsmiddag.... ska jag äta medans det är varmt ensam eller vänta på honom?

Kram 

• brommamaria

Han kom hem tillslut, väntade på honom, middagen blev god -kycklingklubbor, currysås o potatiskroketter...

men usch idag är inte en lika bra dag... men om 7 veckor kommer jag garanterat inte att kräkas på morgnarna längre... så less på att kräkas o må illa...
    Idag är det 5 veckor kvar till BFSkrattande 

Idag ska förhoppningsvis kartonger packas upp och möbler sättas ihop! Imårn kanske vi hinner med en tur till Ikea!

Kram 

• brommamaria

Usch då, krya på dig lillapindi!

Nä ingen soffa o inga hallmöbler har kommit än.. och inga lampor heller för den delen.... lika bra är väl det, vi rensar för fullt och har fyllt skåpbilen för 6e gången tror jag med skräp till återvinning.... Sambon håller på att packa den full nu, jag följer med som sällskap! Dessutom vill jag inte missa att få kasta lite tallrikar Skrattande 

Kram 

• brommamaria

Jo jag vet...det är fler som påpekat det... men vi rensade lite innan och ännu mer nu...

Tror att vi pratat om onsdag, jag kan vid halv ett! 

• brommamaria

Det ska ju snöa rejält imårn, men jag ska försöka komma i tid... 
    Jag är lite trött men annars är allt bra!

vi ses imårn, samma ställe som sist? 

• brommamaria

Jag är också sen... ska snart åka, kan bli lite sen... Skyndar mig också!

• brommamaria

Hej!
    Vi hade jättetrevligt, jag åt mig proppmätt på friterade räkor :)

Får väl se när vi kan ses nästa gång, då lär ju ensammamma få svårt att komma.. Vad har ni andra för förslag på när och var vi kan ses. Jag jobbar ju inte så jag kan ju lite när som :)

Kom igår kväll på att jag inte har så långt kvar heller.. fick lite panik, läste nånstans att man borde packa förlossningsväskan och så... det har jag inte gjort, känns som att vi MÅSTE packa upp allt och sätta ihop säng och skötbord.. Dessutom borde jag nog börja tvätta bebiskläder och packa förlossningsväskan..... Och kanske läsa på lite om skälva förlossningen o dess skeden.... Eller vad tror ni? Jag är i vecka 36 nu, imårn är det exakt en månad kvar till BF

kram på er! 

• brommamaria

Vad fint ni har bäddat! Har kollat in era bloggar :) Till helgen ska min bebis spjälsäng och skötbord sättas ihop, så snart kan jag bädda!
    Jag har BF 25e dec, visst har du lillapindi nån dag senare?

På måndag kan inte jag ses... men under veckan eller veckan därpå kan jag! Ser framemot att få se din lilla bebis ensammamma :)

Idag har jag plockat lite här hemma i godan ro, poppat julmusik och så! Har mycket kvar att packa upp men orkar inte stressa... Hoppas på att kunna få upp julkartongen ikväll så att jag kan pynta lite! Hoppas även på en tur till Rusta imårn för lite inköp av julpynt!

Hoppas att ni får en bra helg tjejer
    Kram kram 

• brommamaria

Hej!

Hur är det med er alla?
    Jag har haft fullt upp i helgen och fått mycket gjort, spjälsängen och skötbordet är nu monterat! Men det känns som att jag har mycket kvar att göra och förbereda... Jag börjar bli väldigt nervös inför att bli mamma nu... e i vecka 37 nu och kan inte förstå hur tiden har gått så fort.. folk har hela tiden sagt till mig att det går sååå långsamt på slutet... men det kanske är nu det kommer att börja gå långsamt? Jag har fortfarande inte packat nån BB-väska...inte köpt nåt täcke eller filt... inte hämtat bilbarnstolen... jag har fortfarande en hel del att packa upp, en massa dammråttor och en full tvättkorg... dessutom har jag inte tvättat bebiskläderna heller..... Har ni tvättat upp alla kläder?

Ni som har fött förut, köpte ni hem bindor, amningskupor, babyolja, snorsug, tvättlappar o sånt innan? när köpte ni allt det? Har jag glömt nåt viktigt tror ni? 

Idag struntade jag i allt jag måste göra till mig och bebisen... for o handlade lite kläder istället :)

var hos BM idag, Magen har växt jättemycket :) Lillkillen har nu lagt sig längre ner i bäckenet men inte fixerat sig, blodtrycket är fortfarande lite för högt :(

Vad skönt att du blivit sjukskriven lillapindi :)

Imårn håller jag tummarna för dig ensammmama och hoppas att allt går bra, du får gärna uppdatera mig med sms eller här på familjeliv eller fb...

Är det nån som vill ses denna vecka? eller nästa?

• brommamaria

Hej på er!

Grattis ensammamma Nalle  

Jag kan nog ses en sväng imårn, jag är bara sååå trött idag, ska vila idag, vet inte om jag har en förkylning på g... När skulle det passa för er? Jag kan under dagen och eftermiddagen

Jag har i alla fall nu tvättat bebis kläderna och ska snart börja packa väskan! Har fått lite amningskupor och såg att jag har en del gratis paket med blöjor, så det blir bara tvättlappar som måste köpas in.

Min mage har växt jättemycket bara över en natt ser det ut som, den är nu rund som en stor kula! Förstår inte riktigt hur det gått till? kanske för att han ligger längre ner? på väg att fixera sig?

Jag börjar också bli ordentligt trött på att vara gravid, tungt med magen och jobbigt för ryggen och bäckenet :(
    Usch låter inge kul med amningen gabz, jag vet många som det inte har funkat för...  tur att det finns ersättning!

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby