Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby
Vi ses snart!
Vad tråkigt att du sovit så dåligt lillapindi, klart vi måste ta en fika en annan dag så att vi får ses :) När kan du?
Trevligt att få träffa din pojke också ensmmamma :)
Nu ska jag åka snart, tänkte försöka köpa vinterskor innan och nåt mot halsbrännan som kommit tillbaka ordentligt efter en tids frånvaro....
Hej
Inge kul när man inte får sova, men jag tänker att det är träning inför att bebisen ska komma :) Jag är förvånad över hur mycket jag orkar med med tanke på hur lite jag sover, innan jag blev gravid hade jag aldrig klarat av att sova så lite...
Jag tar också garviscon mot halsbrännan, ingen idé att ta losec när jag inte har magkatarr.
Mitt bäcken knakade också förut, men det har slutat
Det är klart att man ibland behöver tycka synd om sig själv och känna sig ensammast i världen, jag brukar unna mig något dom dagarna och kanske ligga och kolla på film hela dagen, eller bara göra sånt jag blir glad av :)
Idag var vi på förräldrautbildning, det var lite segt, men nog nyttigt för sambon.
Det var trevligt igår, hoppas att vi snart kan ses igen.
Jag håller tummarna för dig idag ensammamma.
Kram på er
Så trist med läkare som inte läst på eller nåt, som om man inte har nåt annat för sig än att rabbla upp vad man haft för bekymmer... hatar verkligen sånt, jag hoppas att det känns ok för dig ensammamma att vänta så länge... förhoppningsvis hinner den lille titta ut innan...
Läskigt att få så där ont plötsligt... jag vaknade inatt av att det kändes som att någon borrade sig ner i mitt bäcken, gjorde skitont i nån minut sen gick det över...
så länge han sparkas och så är jag inte orolig, litar på naturen :) är det inte coolt att dom små vet vilket håll dom ska ligga med huvudet och att dom vrider sig under förlossningen efter att huvudet kommit ut så att det blir lättare att få ut axlarna? att mamman får en massa energi.. att luktsinnet förbättras så att man inte ska äta nåt dåligt... känns som att naturen tänkt på det mesta och det lugnar mig.
Föräldrarutbildningen var lite flummig och alldeles för lång, visste det mesta innan, det som var positivt var att träffa andra och att jag och killen pratade mer med varandra efteråt om vad som ska hända... tror att killen fick ut mer än mig även denna gång :)
Igår tryckte den lille upp sig mot mitt revben så att det gjorde så j-vla ont hela dagen... sen var jag helt öm, trodde nästan att han sparkat sönder det.... nån som har nåt tips på vad man kan göra? Var skitgrinig och otrevlig igår pga det... ville att han skulle ut på en gång...
Tack o lov är det bättre för tillfället...
Nä nu ska jag baka lussebullar :)
Vad trevligt! Välkommen
Vi har inte träffats allihopa ännu...
Jag är 30 och bor i Johannesfred, väntar mitt första barn 25e dec, har flyttat runt en hel del och är ingen infödd Brommabo...
Jobbar du fortfarande?
Har druckit alldeles för mycket julmust... Blivit nästan besatt...
Ja visst är dom otrevliga på babyland här... skönt o veta att det inte bara är mot mig!
Vad spännande för dig ensammamma att din bebis kommer snart :) håll oss uppdaterade!
Tisdag eller onsdag nästa vecka skulle passa mig för en lunch eller fika
Till helgen blir det nog till att pyssla med lägenheten, packa ur kartonger, kanske ännu en sväng till ikea, kanske sätta ihop spjälsängen :) tömma gamla lägenheten helt, en städfirma kommer nästa vecka och städar, skönt o slippa det!
Kram på er!
Håller med lillapindi, köer är jättejobbigt, kör nästan ingenting nuförtiden, jobbigt med kopplingen....
Vad ska du till arlanda o göra?
skönt att huggandet gått över
Ha ha, ja ibland blir det mycket skrivande :)
Du menar nog hur det går för Pia, för jag ska inte föda ännu
Jag undrar också hur det går för dig Pia.... tänker på dig och hoppas att din lilla snart ska titta ut så att du slipper allt ont.
Härligt att tapetsera lillens rum... hoppas att vi hinner packa upp alla kartonger så att vi kan sätta ihop sängen och göra iordning här.... men vi väntar på soffa, lampor och hallmöbler som ska komma någon gång.... trist med leveranstider
Tack för tipset crimson, då ska jag satsa på killarna och den äldre damen nästa gång :)
Jag försöker göra en plan för vad jag ska köpa till alla, sen tänkte jag ta mig iväg och handla så effektivt det går, tur att Bromma Blocks finns! Jag orkar varken gå länge eller bära mycket... blir också skraj för vad som händer ifall toalettköerna är för långa.... kommer nog inte att åka in till stan...
Har aldrig tränat på SATS, men visst finns det väl andra som har barnpassning? Trist bara att det är så dyrt med gymkort... vet inte hur många gånger som jag betalat 500 kr i månaden för att ha konstant ångest över att jag inte gått och tränat.... såg nån reklam om mornington hotel (brevid babyland) att om man äter brunch där så får man träna gratis medans dom passar ens barn... vet inte riktigt hur det funkar men det lät ju trevligt :) annars skulle jag vilja träna på planet fitness men det är väl ännu dyrare....
Kan allihopa på onsdag nästa vecka?
Skönt att höra att allt är ok med dig o bebisen :)
Vad bra att du också kan på onsdag, hur är det med lillapindi och Gabz?
Kram