Inlägg från: lillapindi |Visa alla inlägg
  • lillapindi

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

åh ja, snart e det över.
    Går in i v.39 i morrn :) (eller ja...38+0 ), nu kan han titta ut när som helst.
    Känns i magen/underlivet att det förbereds....mer värk vill säga :)

som igår trodde jag att jag hade fått förvärkar men var bara magknip hahaha...

Barnpassning på gym e ju helt kanon!!!
    Synd mitt gym inte har det...borde dem ha.

• lillapindi

Jag tränar i barkarby-Skälby. Ett litet ställe :)

Mamma hade inga förvärkar eller nåt heller. Tror inte jag kommer känna nåt förrän det sätter igång. Vet inte om det är bra eller ej :)

• lillapindi

Vi brukar fira varannat åt med sambons familj och varannat år med min...men nu blir det här hemma hos oss igen.
    Sen när bebisen har kommit så får vi se hur vi gör :)
    Min familj bor 50mil härifrån så det e ju en bit.

Oj oj, nya "symptom"...känns mer och  mer i underlivet när han rör sig....gör ondare.
    Men känns inte som jag har några förvärkar eller så.....har vaknat av en liten underlig känsla i magen på natten, ev sammandragningar.
    Känns att förlossningen närmar sig ändå :) Att man är på sluttampen :)

• lillapindi

Hej!
    åhh vad skönt brommamaria att allt gick bra! :)
    Ja, fick man veta hur stor han e??? vikt kanske? Vad får man veta?

Ja värsta innevädret....jag har skrivit klart mitt förlossningsbrev, ska fixa papper till FK och sen packa klart BB-väskan.

Har fixat bröstpump, babyvakt, säng-+skötbordsmobiler och en babysitter också :D
    ojoj...hann t o m baka en rulltårta :)

Känner mig duktig men lär väl somna snart haha

• lillapindi

åhh 3kg..söööötnos :)
    undra vad min lilleprins väger.

Hände mig nåt underligt inatt.....vet inte riktigt vad det var.
    Trodde att slemproppen hade gått, men det var inte segt eller blodigt eller typ så som slemproppen ska va.
    Utan var bara MYCKET flytningar....blev typ en pöl haha....guuu så ofräsch jag e.
    Fattar inte alls vad det var....bara väntade på att vattnet skulle gå men inget hände och här sitter jag nu, hungrig som tusan! :)

Nån som varit med om något liknande?
    För jag har ALDRIG haft SÅÅ mycket flytningar att det bara rann ur mig...

Hoppas ni inte är känsliga eller äter just nu :)
    Min kära sambo bara rynkar ihop hela ansiktet när han fick höra om min händelse hahaha...så tänker att jag tar det med gravida istället :)

• lillapindi

Maria - usch, undra varför du mår så illa nu :( Fasiken vad jobbigt, speciellt när man känner sig så tung nu på slutet :S
    Jag stod bara och väntade på att vattnet skulle gå...men nä inget hände och inge mer har hänt.

åh jag hoppas att det närmar sig, vill ha bebisen :)

Crimson - hehe ja, några tyckte jag skulle ringa förlossningen, men eftersom inget mer har hänt inte ens värkar så sket jag i det och lillen busar i magen för fullt som vanligt.....

Åh jag vill att förlossnigen startar, även om jag e skraj för värkarna. Vill så gärna att det börjar, men värkarna kan jag hoppa över ;)

• lillapindi

För mig passar det efter helgerna, då det e lite tungt och så nu...och med tanke på händelsen här om natten (rinnet haha) så känner jag mig lite tryggare hemma just nu hihi.....kanske lite fånigt.

Maria - några nya tecken???? :)

• lillapindi

Maria - Nja inga direkta tecken. Haft nån "mensvärk" typ någon minut då och då....men det e så lite så det knappt märks.
    Det känns inte alls som det närmar sig..inte i kroppen direkt. Mer än att det e tungt och så :)

• lillapindi

Jag ska till BM den 23/12 :(
    Jätte tidigt på morgonen...BLÄ!
    Hoppas bebis kommer innan...haha men lär han nog inte göra.
    Bara det INTE blir på julafton :)

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby