Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby
God fortsättning på det nya året!!!
Kram
God fortsättning på det nya året!!!
Kram
Ingen bebis :( går så segt. kanske inatt, hoppas jag.
Men har inga känningar alls :(
2/1 kl 18.41 tittade lillprinsen ut :) vaknade med en liten känning i magen 7.30 på morgonen, vid 8.30 fick jag en känning igen. Sen gick det undan :) kom in till BB kl12 och då var jag öppen 3cm sen gick det i en rasande fart.
Berättar mer när vi kommit hem :)
hej alla!
Hur mår ni?
Själv är jag trött och öm lite här och var i kroppen.
Jisses vad jag har ont i brösten jag med....tar lite bröstmjölk efter varje amning och innan varje amning...har hjälpt lite. men aj aj...
sen aj aj i underlivet....snacka om att jag är öm där med.
Var det någon av er som var tvungen att sy??? hur länge tog det innan det läkte och ni inte var öm där?
Förlossningsberättelsen blev inte skriven idag då lillen krävt massa massa uppmärksamhet och nu när han äntligen är lugn är jag så trött att jag inte orkar :)
har lagt upp bilder på facebook och på bloggen :) ta en titt.
Kram på er
Idag ska vi på PKU!
Jag är nervös :)
Jo mixerstav i underlivet, det låter som mitt! Tar oxå tabletter fortfarande. Börjar smått gå över men det tar tid. Blev oxå sydd.
Vi ammar med ca 2-3h mellanrum. Ca 20-30min åt gången. Du då?
Ja jag har oxå lite problem med sår och ömhet, har blivit bättre men tar tid. Jag ska köpa amningsnapp i morrn då lillkillen har svårt med att få tungan rätt. Fick tips av BM att använda den lite då och då tills han hittat rätt teknik.
Lillkillen är helt underbar :)
Brommamaria - är också trött och ledsen.
Är tungt....fattar inte hur andra mammor kan ha sån energi. Jag är supertrött och hinner knappt duscha.
Vill han ha mat varje gång? För min lillkille har stort sugbehov men vill inte alltid ha mat. Vi fick börja smått med napp sa BM..så vi låter han få napp när vi ska lägga oss för natten.
Din plutt verkar sova bra, min lillkille vill upp varannan var tredje timme på natten och då e han superpigg så det tar flera timmar att få han att somna igen.
Vi har fått börja med semper magdroppar då han har lite magproblem :(
Så det har varit en hel del skrik :P
Hur orkar ni? :)
Och hur orkar ensamstående mammor? då jag ändå får stor hjälp av min sambo men ändå är helt helt slut...
Hoppas du mår bättre snart maria.
Kram
hehe jo nappen ramlar ut hela tiden.
Ja tack vare stödet från ens sambo så orkar man mer...vet inte vad jag skulle göra utan honom!
Är lite nervös för dagen han börjar arbeta...
Men snart är vi vana :)
Har semper magdroppar fungerat för er?
Har er lille också ont imagen och så?
Jag tycker nätterna är värst...han är extra kinkig då.
Dagarna är bra!
Vad skönt att du fick tid på amningsmottagningen :)
Jag kommer somna snart i soffan, som jag gör varje kväll...så väcker sambon mig sen för amningen.
Har lagt ut min förlossningsberättelse på min blogg nu. ta en titt:
iampregnant.blogg.se
kram på er!
Blir nog ingen sömn inatt...lillen är fortfarande vaken och vägrar somna :( jag astrött!!
Nä min sambo är hemma nu :) Inge mer arbeta borta. tack o lov :)
Fy vilken skitnatt....jag kom inte i säng förrän 5.30 då sambon böt av mig.
Började med dropparna igår, tyckte han blev sämre...men tar väl några dagar???