Inlägg från: lillapindi |Visa alla inlägg
  • lillapindi

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Jag har MAM napp....den är lite "plattare" i sina nappar, även nappflaskorna.
    Sitter lite bättre.

Ibland vill man ha ett band runt huvudet så nappen sitter där, men hur oschysst e inte det haha
    så det gäller att hålla i nappen lite smått tills tungan lagt sig som den ska och han håller den själv....vill han inte ha nappen så spottar han ut den eller slår bort den hehe.

Avänder ni bärsele?
    Har ni också barn som kräks som galningar?
    Känner mig så låst.
    Först att han äter SÅ ofta (tack var ersättning efter varje amning, råd från BVC, så sover han lite längre) och sen kräks mängder efteråt...suck!
    Jag är alltid full med kräks....dag som natt!
    Har aldrig några  handdukar kvar och tvättar maskiner med handdukar varje dag haha...
    Kan aldrig ha kläder på han för dom kräks han ned hela tiden.
    Nån som vet ungefär hur länge det brukar hålla i sig?

• lillapindi

Min plutt verkar ha blivit förkyld, är alldeles snorig :( stackarn.

Vad är smartast, avboka besöken som ska komma idag??

• lillapindi

Brommamaria - (svar från bloggen) Tyvärr inget bättre tips än att ha honom liggande på mage på dig. Det är det enda som fungerar med Anton :S
    Sidan fungerar inte, inte ligga själv....bara ligga i mammas famn som fungerar :P
    Mamma är bäst ;)
    Borde gå över med tiden....

Solskensbullen - (svar från bloggen)  Jag kommer börja använda mig av en olja som heter Aromessence sculpt. Den ska tydligen vara bra! :)
    Fick ytterligare ett tips, men minns inte nu vad den oljan heter. Men denna sculpt ska jag testa...hoppas verkligen att det hjälper.

Anton e kinkig idag...blä!
    Vaknar varje timma och gråter....nu sover han så gott, men snart måste jag väcka honom och mata honom för vi ska iväg till banken. Vore ju lagomt kul om han får ett kink-utbrott på banken haha.
    Vill helst inte ge mig ut bland människor med honom, speciellt inte nu när han e lite snuvig...vill inte att det blir värre.
    Vi ska ha husarrest till veckan....bara gå ut med vagnen på promenad :P

Brommamaria - tycker du ska åka in när du ser att han mår dåligt. äter han och kissar och bajsar och så som han ska så kanske du kan avvakta?
    Har han feber kanske du bör åka in.

• lillapindi

ja bökar och pruttar på natten och morgonen...
    jag är så trött!!
    Han sover inte länge alls....vilket innbär att jag inte får sova!
    Kan det inte vända nu?!

Mamprodukterna har både silikon och latex, som jag uppfattat det.
    hemsidan: http://www.bambino-mam.se/

Nu ska jag slocka i soffan i 1h innan sambon ska sova för att han ska upp och jobba....

Går allt bra för er?

• lillapindi
    brommamaria skrev 2011-02-22 08:53:02 följande:
    Har köpt en latex mam igår, den stannar kvar lite längre i munnen så tack för tipset.

Vi ska på två månaders koll idag med läkare o BVC tant. Spännande att se vad han väger o hur lång han är. Gissar på 5700 o 62...

Annars håller vi på att planerar inredning i bebis/datarummet. Och en resa till varmt o snöfritt land. Jag som i vanliga fall älskar vinter o snö är nu urless på alla snövallar o oplogade trottoarer. Försöker se alla extra kalorier som förbränns när jag bär o släpar på vagnen. Sen går inte min bil att köra heller

Hur gick det på kollen? Vad väger han :)

åhhh hur ska ni inreda?:)
    Vilket land ska ni åka till?
    åhhh jag är skit less på kylan och snön...längtar som tusan till värmen och solen! :)

• lillapindi

Nej inte än, men nu i början av mars ska vi dit :)
    Ska visserligen till BM i morrn för att väga..ska bli intressant!

åh limegrönt är så snyggt. Det har vi i vårat badrum och sovrum. Fast i sovrummet har vi lite olika gröna nyanser.

åhh grekland!! Dit vill jag!
    Vi har inga planer att resa, bara inom sverige isf....

Haha nu  ligger Anton här och ser jätte gullig ut och snuttar på nappen :)

• lillapindi

åh lila som är SÅ fint!! :)
    Men det är grönt också :)

Absolut, jag skriver i morgon vad resultatet är.

Ja jag har tittat lite på styleroom. Haha jo smaken är som baken, tur är det :)
    Men vissa fattar man inte hur dem tänkt ;)

• lillapindi

haha ja fy för att äta nyttig mat ;)

Antis har varit duktig inatt med, kanske börjar växa ifrån bökandet? Nångång måste det ju sluta :)

Varit på BVC idag och vägt.....5190g nu :D stor pojke hihi

• lillapindi

Crimson - ja, jag har slutat byta blöja på natten om den inte är bajsig eller jäklig överfull :P Sen får han ingen uppmärksamhet av mig förrän han säger till och det har gått bra :)
    Har fört anteckningar om nätterna (kan man se på bloggen)....och det är ungefär samma tid varje natt han vill äta och vill upp :)
    Och slutat byta blöja gjorde jag inatt haha...gick bra :)

Frågan är om jag inte måste rapa honom på nätterna då han har en sån överkänslig mage och får lätt magknip...så rapningen är tyvärr ett måste på natten. Annars har jag en mycket olycklig pojke :P

Fasiken nu vaknar han igen......orolig kille idag! Svårt att sova.

• lillapindi

åh fy stackare!
    Hoppas det går bättre idag!
    Stackare...men om han äter så ofta kanske du ska ge 30ml ersättning efter amningen? Eller verkar han nöjd efter varje amning?
    Vi gav ersättning efter varje amning i ca 4 dagar sen har jag inte behövt det nå mer...just dom dagarna så var han inte nöjd...

Går allt bra med era bebisar annars? :)
    Anton är inne i en kinkig period IGEN haha...
    Sover bättre på nätterna och mindre bökande. Men guuu så kinkig på dagarna....suck suck suck...
    vill inte sova direkt...somnar och 5 min senare vaknar han och är skit sur.
    Han vill inte ligga ned, vill inte sitta upp, vill inte ligga i babysittern, vill va i famnen men ingen ställning är bra....vill inget haha...
    Men på nätterna kan man lägga ned honom och han somnar själv...duktig kille!

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby