Inlägg från: lillapindi |Visa alla inlägg
  • lillapindi

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Hej hej!
    Jag hade magkatarr förut, men det har faktiskt försvunnit med graviditeten. Jag hoppas att det inte kommer tillbaka sen, men då har jag ju faktiskt medicin för det hemma :)

Jag tycker det e obehagligt att det knakar så mycket...tror jag ska gå sönder men det har BM sagt att jag inte ska göra haha så jag får väl tro henne :) Men obehagligt ändå.

Vad sägs på föräldrautbildningen? Vi har lite svårt att gå på det när sambon arbetar borta och det inte finns helgkurser, men jag ska nog boka in mig på ett iaf om jag blir fortsatt sjukskriven.

Hehe jag låg och glodde på film och spelade spel m.m. igår....sov faktiskt rätt bra inatt :)

Idag ska jag baka!
    tänkte ge mig på rulltårta och havreflarn. Men ugnen är dum så jag får se hur det går, har inte gått så bra med de andra bakningarna så jag ska hålla extra koll denna gången.

Just nu sparkar lilleman för fullt så jag får väl göra mig i ordning och köra till affären :)

Ja vi håller tummarna för dig ensammamma!!
    KRAM

• lillapindi

Hej,

När fick du tid för igångsättning??

Du som snart ska ha bebis och har fött innan.
    Hugg i underlivet när bebisen rör sig? VAD ÄR DET?!
    Hugger som fan i underlivet nu och det var en tjej som skrämde skiten ur mig och sa att det typ är dags att föda!!!
    Det är det väl ändå inte?!

jag ska få lev av den här jädra duschen i morrn som inte lyckas lev nångång haha (jag e förbannad) så jag hoppas att dem kommer i morrn!

Kram

• lillapindi

Va skönt att höra....då kan jag slappna av lite!
    Va fan skrämmer hon upp mig sådär och säger att det är dags o föda...blir ju livrädd när sambon är 60-70mil bort!
    Bra då går jag på att det e foglossning ;)

Jag hoppas verkligen att jag får pkt i morrn, annars blir jag förj. förbannad! vill kunna duscha hihi.

Har ställt samma fråga flera ggr, när är du beräknad?

Tack för hjälpen om huggen :) Gjorde mig lite lugnare!
    kram

• lillapindi

jungfru födsel, det låter spännande :)

Jag ringer BM i morgon bitti och hör....blir det värre ringer jag förlossningen.
    Har varm vetekudde och ska försöka slappna av till en film!

Tack igen!

kram

• lillapindi

åh sa nån julmust ??? :D
    Drack julmust på ikea i måndags och sen har jag bara tänkt på julmust haha....köpte 1,5l idag:D
    Här ska det drickas!!! :)

hej gabz :)  välkommen hit!
    Jag bor i skälby, järfälla! Jag är 30år, väntar mitt första barn...bf 28/12.

Ensammamma, men oj! men typ droppar det nåt så du måste ha binda?? eller bara gick vattnet och sen slutade?
    Har du inte märkt nåt?
    Hör av dig senare så vi vet vad som händer!
    Håller tummarna för dig!
    Vänta nu uppfattade jag nog fel, har du bara gått upp 2kg under hela graviditeten?

Ja, om jag är hemma nästa vecka så kan jag fika nån dag där :D

I morrn ska jag på konsert, killer queen...så håll tummarna för en bra natt inatt! Annars blir det sängen hela dagen i morrn så jag orkar med konserten!
    Vad gör ni i helgen?!
    Kram på er!

• lillapindi

åhhh bebis på g då snart :)
    Förlåt om jag frågar massa, men jag e så totalt förvirrad och minnet e så jäkla kort!
    Känner mig totalt blåst haha....

wow 2 kg....själv 14 här hihi...fast ser inte ut som jag gått upp så mycket..lika smal som vanligt men med en stor mage :)

Mitt huggeri i underlivet gick över under natten, skönt!
    känt lite idag, men inte lika mycket som igår......

Ja konsert ska bli så skoj :) längtat så länge....älskar queen så detta ska bli så skoj!
    Det är faktiskt bara min andra konsert i hela mitt liv....ja om man inte räknar festivaler :)

Snart disk som gäller, sen åka till arlanda. Hatar att åka dit då det är så mycket bilar där nu på sistone....så jobbigt att hålla på köa...

Kram på er!

• lillapindi

Jag har alltid varit så att innan 1 advent dricker jag inte julmust, glögg eller äter pepparkakor.
    av någon anledning så har jag käkat massa pepparkak och druckit massa julmust lite för tidigt :P och det första jag tänkte på i morse när jag vaknade var .....jo julmust haha!
    En lite craving kanske? i hope :)

oj då ska jag inte till det babyland :)
    Fast tycker de flesta verkar okunniga och så.....usch!
    Här kommer jag, helt ny i detta...barn alltså....och har massa frågor. hamnar hos någon okunnig som  t o m jag märker inte fattar nåt av vad denna pratar om....det e trist.
    Men på ikea fick jag prata med en KANON BRA tjej när vi frågad om madrasser till spjälsängen :)
    Hon var superbra! guu så glad jag blev :)

brommamaria, då har du fullt upp.
    Vi har lite fullt upp här också, eller inte jag men min sambo haha...jag e ju gravid och får inte göra nåt för honom haha.
    På fredag konsert, lördag fixa med badrum....japp duschen har kommit!!! YES!! och söndag blir det tapetsering av pojkens rum :)

Nu blir det lite disk och sen en biltur till arlanda....blä!

Kram på er!

• lillapindi

Brommamaria - jag ska hämta sambon som kommer med flyget. tycker synd om han ska åka kommunalt, då tar det år innan han kommer hem, så jag är en snäll tjej och hämtar honom :)
    Jag kör som värsta 90åriga tanten nu för tiden...sakta och sitter upptryckt vid glasrutan typ haha
    Men blir inte länge till jag kör, för magen är ivägen tycker jag.

• lillapindi

Hej, har inte orkar vara in på nätet då jag mått dåligt. 3e dagen nu jag mår dåligt. Ont i kroppen, huvudvärk och totalt slut. Tittar in lite senare eller i morrn :)

Kram

• lillapindi

Hej tjejer!
    Jag missade era inlägg om träff och så :(
    Fast hade klipptid så jag kunde inte ändå, och sen vilket jädra väder! fy bubblan...efter frisören fick jag skrapa bilen för det hade hunnit bli is på rutorna! Sååå länge var jag inte inne haha..

Ja jisses, 1 månad kvar och jag har inte packat bb-väskan haha..kanske ska göra det i helgen!
    Måste kolla vad jag ska packa för något....
    Jag har bäddat sängen nu, finns bilder på bloggen ( http://iampregnant.blogg.se ) samt nya bilder på magen :)
    Brommamaria - när har du BF???

ja men tusan, det är väl 1a advent till helgen!
    jisses vad tiden går fort!!
    Jag vet mer på fredag om hur resten av min tid ser ut....jag vill så gärna träffa er!! :)

Ensammamma - när var det du hade tid för koll igen?

Kram

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby