Inlägg från: lillapindi |Visa alla inlägg
  • lillapindi

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Du kanske kan amma och sen ge ersättning på kvällarna? hör med BVC....om han inte är nöjd?
    Anton är inte särskilt nöjd heller på kvällarna, ska prata med BVC på onsdag och se vad hon kan ge för råd.
    Vad skönt att det går bra på nätterna, går visserligen rätt bra på nätterna här med..somnar ofta om snabbt.
    Tar ca 1h om jag har tur på nätterna per gång....sen tar min sambo morgonen..så jag får 2h extra där..lovely!

Hur är det med kräks?
    kräks era barn ofta?
    Jag har nog fått ett kräks-barn...han kräks väldigt ofta. Händer dock att han efter amning inte alls kräks och andra gånger kräks han något så enormt.
    Men han går upp i vikt så det är ingen fara.

Usch, inge skönt med ömma bröstvårtor.
    Jag sover med bh som stöd, för jag har jätte känsllga bröstvårtor.

Maria hur länge har du ammat nu?
    Tjejer, hur gamla är era barn nu?

Hur vet man om man har mjölkstockning?
    Tycker det gör ont i brösten från och till, speciellt när det är lite kallt.....

• lillapindi

Jag ammar hela tiden. går 1½-2h mellan varje amning.
    Sen vägrar han sova om han inte ligger i famnen.....vaknar så fort man lägger ned honom.
    Tror jag blir galen snart!
    Idag har han knappt sovit, hur ska jag orka om jag inte får vila?

ghaa....lägger ut han på tradera ;) haha

• lillapindi
    brommamaria skrev 2011-02-07 15:22:48 följande:
    Nu ligger lillplutten o sover själv vilket han inte gjort på typ 4veckor... jag vet knappt vad jag ska göra så jag står o väntar på att han ska vakna... nu har han sovit själv i 40min... har satt på kaffe, får se om jag hinner dricka det! Men det är inte tomt i mitt knä för det, för nu vill katten ha gos såklart!
    hahaha visst e man rolig.
    När dem är vaken vill man att dem ska sova, när dem sover vill  man att dem ska vakna :P
    Lillen sover nu, skönt!! jag la mig kl,06 i morse då sambon fick ta över...

Fattar inte varför han inte vill sova!!?
  • lillapindi

Han sover i sin säng på nätterna. Men den senaste veckan så har han varit extra kinkig. Allt kom i samband med att vi började med D-vitaminerna.
    Nu sover han bäst i famnen. Ett under att han sovit 11/2h nu utan att vakna!! Det var flera dagar sen. För att inte sova i vår famn!! Hoppas han sover i någon timma så han inte är/blir övertrött.

Man blir stressad av att ha spädbarn speciellt om sömnen inte fungerar till 100%.

Sötsug? Åhh det är extremt STORT haha men min sambo klagar på mig när jag äter godis och eftersom han handlar så får jag inget godis :( känna som jag sprängs snart om jag inte får mig en chokladbit haha

Men dem är bra söta och goa dem små liven :)
    Kan inte sluta titta på honom :)

• lillapindi

Glömde skriva att han sover i sin säng. Fungerar bra när han väl somnat. :)

• lillapindi

Förvirrad jag e då. Såg att jag visst skrivit det haha..
    Förvirrad e mitt förnamn ;)

• lillapindi

Idag var vi på BVC, lille Anton har blivit store Anton nu och väger hela 4510g och 57cm lång :)
    Gos :)

• lillapindi
    brommamaria skrev 2011-02-12 11:25:37 följande:
    Min plutt väger säkert 5kg snart, 4500 o 56,5 på 1 månadskollen, nu är han 6v.. Tänk vad tiden går. Imorse vägde jag mig innan o efter amning, skilde 300 gram
    Men jag måste försöka dra ner på sötsakerna... Inte lättt, hur är det med ditt sug lillapindi?

Sitter mest o ammar om dagarna, vad gör ni andra?

Kram kram
    Sötsugen är nåt enormt!
    Kan äta hur mycket som helst.
    Men min sambo säger ifrån och eftersom han handlar så blir det inget godis...kanske därför jag har så enormt stort sötsug haha.
    Sen när jag väl får godis så bara trycker jag i mig haha...
    Det hjälper ju inte att jag är jätte lat också...ingen bra kombination :)
  • lillapindi
    crimson skrev 2011-02-12 12:24:05 följande:
    Dessutom VÄGRAR hon flaska så det finns inget annat än amning att ta till. Hur gjorde ni för att få era barn att ta flaska?
    Anton kan inte ta "vanliga" nappflaskor...men med MAM´s nappflaska så är nappen lite annorlunda och den tar han kanon!
    Vad har du för märke?
    Testa MAM om du inte har det redan :)

Jag får krångla nåt så enormt med vanliga nappflaskor :S
    Men med MAM tar han den direkt :)
  • lillapindi

Hehe ja den där nappen som  bara flyger ut ur munnen :P
    Men när Anton väl få greppet så sitter den där tills han väljer att spotta ut den när han somnat :)

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby