Inlägg från: lillapindi |Visa alla inlägg
  • lillapindi

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

hejsan!
    Mår du  bättre nu? :)

Ja visst går tiden långsamt, men jisses det händer massa nu tycker jag :)
    bara på några veckor så har sparkarna gått från små kittlingar till rejäla sparkar och man ser utanpå magen hur han sparkar...magen går som vågor...svårt o förklara :P
    Jätte häftigt! :)
    När det var så kraftigt (har bar känt så i 2 dagar) så blev jag orolig, kändes som han skulle komma ut genom min hud haha men andra natten så kändes det visserligen fortfarande lite läskigt men jätte häftigt samtidigt :)
    självklart så missar sambon allt med 1 sek ;)
    Bara jag som får va med om häftiga saker som hände :)

Nästa vecka ska vi till BM och mäta och väga och ta prover och så ska vi lyssna på hjärtljuden. Guu så spännande :)
    Jag e lite pirrig :)

Barnvagn har vi nu köpt. både ligg och sitt del. Blev en Brio happy mixed tror jag hela namnet var.
    Den är bra för oss båda som är långa, lätt att fälla ihop, bra däck, lättstyrd och inte för tung :) Vilket e bra för jag e så svag haha.

Inga craving eller nåt än så länge. Jag mår ganska bra :)
    Kommer dock känna mig stressad nu när jag börjar jobba igen tyvärr....men jag får köra mitt eget race om inte det fungerar så får vi se vad vi kan göra.

Graviditeten är bra än så länge, inga konstiga grejjer....det enda som är jobbigt är flytningar haha. Men det kan man leva med :)
    Mår visserligen fortfarande illa om jag kliver upp för tidigt, vilket kan ställa till det lite nu med arbetet....mår alltid illa om jag kliver upp innan 8.30-9-00 :P Underligt.

Fick barnkläder av min mor idag, nu längtar jag ännu mer till december :)

Ha det bra!

• lillapindi

Brommamaria - heej :)
    Vad kul att du tittade in här! 25 dec, jag är beräknad till 28dec blev framflyttad några dagar vid ultraljudet.
    Kommer du från sthlm?
    Själv bor jag i Skälby, Järfälla. Det ligger typ vid barkarby, hässelby :) Vet inte hur väl du känner till området :)

Vet du om du väntar en pojke eller flicka?
    Hur har du mått under din grav. hittills?
    1a barnet?

oj massa frågor ;)
    Ha det bra!

• lillapindi

Hej,
    Jag är inte heller från sthlm...jag har väl bott lite överallt hehe
    Född i sthlm dock, men flyttade när jag var lite upp till jämtland där jag bodde tills jag var ca 20år, då flyttade jag ner till skåne i 6år och sen upp till jämtland igen och sen nu sen ca2-3år har jag bott här nere i sthlm :)

Jag/Vi ska också ha en pojke :)
    Har ni kommit på något namn?
    Vi kämpar på med pojknamn och tycker det är riktigt svårt.

Jag har mått sjukt illa, blev sjukskriven på heltid ca1 mån sen arbetade jag 25%, sen 50% sen 75% och nu arbetar jag 100% :P
    Det är jobbigt men fungerar än så länge.

Jag hade ont i några dagar fram vid blygbenet, men det gick över. Annars har jag inte ont någonstans.
    Skönt!

Visst är det underbart att äntligen få känna sparkarna?!!
    Jag bara njuter :)
    Vi var och lyssnade på hjärtljuden i fredags, guu så underbart :)

Vi har köpt en Brio vagn. Den passar både mig o sambon som är långa, vagnen är lättstyrd, lätt att fälla ihop...
    Jag har inte handlat så mycket till bebisen än, lite kläder och så...men vi ska börja lite mer nu att handla. Ska bara få klart badrummet :) (renovering..suck)

Skälby har fina radhus ;) Lugnt område :)
    Vi trivs skit bra här!
    2våningsradhus med en liten tomt...tillräckligt för att spela fotboll på ;) Om inte så finns det fotbollsplan bredvid längan :)

Ha det bra!

• lillapindi

Hej allihopa :)
    Såg att mitt inlägg jag skrev för ett tag sen inte verkat ha blivit sparat haha..typiskt!
    Vad roligt att ni hittar hit!

Själv så är jag hemma idag, har haft så ont i magen i veckan att jag t o m fick åka in på koll på förlossningen för att se att lilleman mådde bra. Vilket han gjorde, han mår kanon :)
    Verkar bara vara min egen mage (magsäck) som krånglar...suck!
    Inge kul att tappa matlusten och ha värk i magen :/
    Var orolig för lilleman men han mådde bra, fick se han på ultraljud igår också.
    SÅÅÅÅ stor han har blivit min lilla pojke! Nu längtar jag efter han mer och mer....snart december!!
    96 dagar kvar för min del till BF.

nu måste jag tänka, hjulsta...känner igen det så väl!!!
    Har bott i spånga så jag borde veta vart det ligger :)
    Bor numera i skälby, i ett radhus med min kära sambo.
    Tyvärr arbetar han borta varje vecka måndagar till torsdagar, så blir mycket ensamt på kvällarna!

Men jag träffar gärna er någon dag på helgen eller kvällen på vardagarna :)
    Har ni blogg, kollar jag gärna in där då jag älskar att följa gravidbloggar nu och kunna få tips och så :)

Vi har köpt barnvagn...och kläder haha det e nog allt.
    Fick ärva en bilstol, den var superfin! Så det slipper vi köpa.
    Vi renoverar badrummet nu så nu e det kaos på övervåningen, men förhoppningsvis är det klart inom 2 veckor.
    Sen ska vi börja tapetsera i lillemans rum :)
    Det ska bli så skoj.
    Sen i oktober ska vi till ullared, ska bli skoj. har hört att det finns en hel del saker till barnet man kan köpa där. lite dåligt utval på kläder bara men allt annat skulle finnas :)
    Frågan är bara hur min blåsa ska klara av den långa resan haha.

Vad väntar ni? flicka pojke?

Ha det bra!
    kram så länge

• lillapindi

hej hej!
    Hoppas att ni alla har en bra helg!!

Ja ullared, vi ska ner i oktober. vi är 4 pers....vi tänkte köpa massa bebisgrejjer. Får kanske lämna kvar någon i ullared om vi hittar för mycket ;)
    Vi åker varje år med min sambos systers familj. Har blivit en liten tradition, så först åker vi till Falköping/Skara trakten för att nästa dag åka vidare till ullared. En jädra resa :P
    Får se hur det går :)
    Jag blev trött efter knappt 10min på jula idag haha.

Ja vore kanon kul att få kontakt, jag känner inte direkt folk här i sthlm då jag inte bott här så länge.
    Sen när man är mammaledig har man ju rätt mycket tid ;)

Kram kram

• lillapindi

Hej,

Ja jag ska ta med mig värsta listan när vi åker ner hehehe...

Jag har också bott här i ca 3-3 ½ år, har typ bekanta men inga jag direkt umgås med.
    Jo det känns lite ensam, särskilt om ens sambo drar iväg på nån fest med polare eller bara åker över till någon polare....

Nu ska jag ta och börja tvätta lite...usch så tråkigt haha.

Kram

• lillapindi

Hej tjejer!

Idag är jag riktigt hormonig ;)
    Nä men jag har en dålig dag.....känner mig helt knäckt!
    Känns så ensamt när sambon är borta, jobbet känns skit jobbigt...och jag är helt knäckt känns det som.

Min sambo är borta måndagar till torsdagar, och var tredje vecka är det måndag till fredag....så jag får ha honom över helgen iaf.
    Men känns inte som det räcker.....

Ullared e kanon :)
    Måste åka ner!

Aj låter inga kul med besvären...foglossning m.m....jag e lyckligt lottad och slipper det. Men hade varit kanon skönt att få vara sjukskriven..iaf minst halvtid.  Men är ju inte det lättaste och så måste jag ju få pengar också...
    Så jag får nog kämpa på.

Grattis brommamaria till flytten :)
    Perfekt att flytta och få större innan bebisen kommer! :)

Är det bara jag som känner mig stressad och så nu mot slutet?
    Känns inte riktigt som att jag hinner med.
    som i morrn så ska jag upp kl.6 på morgonen, för ska på FK möte kl.8....och måste köra tidigt för att inte hamna i kö och sen hitta parkering...sen ska jag jobba till kl.20 :( Blir en lång lång lång dag...och sen nu i oktober har jag så mycket tider hos BM och sen ska jag till Karolinska för att ta blodprov och sen spruta....sen var det något mer haha men är så mycket att jag inte vet hur jag ska komma ihåg allt.
    Sen uppi allt detta ska jag arbeta :/
    Ghaaaa....!!

Nu ska jag se på ullared på tvn och försöka slappna av :)

Kram på er!
    Vi får boka in någon dag vi fikar eller hittar på något annat skoj!

• lillapindi

Hej hej!
    Nu har jag äntligen kommit hem från arbetet, är rätt trött.

Någon som ska till älvsjö, sthlms mässan den 8-10oktober på underbara barn mässan (tror den heter så)??
    Jag är också lite stressad över sånt, men förhoppningsvis så går det undan när man väl börjar :P

Ha det bra!
    Kram

• lillapindi

Hej hej!
    hoppas att ni haft en bra dag och inte haft för ont!

Vällingby är nära och lätt att ta sig till så där tycker jag absolut att vi ska ses :)
    I helgen ska jag tyvärr bort men nästa vecka efter arbetet eller på helgen kan jag absolut tänka mig att ta en fika :)

Nu ska jag ta och diska lite och sen slöa i soffan :)

kram!

• lillapindi

Nej stackare!!
    Hur regerade du då med tanke på hormonerna??
    Jag hade nog börjat gråta haha, för mina hormoner spökar rejält nu.

åhh vad ska jag säga.... ben, armar som domnar...åh ja! Det har börjat de senaste 2 veckorna.
    Men har vaknat av värk i benen i 1 månad typ.
    halsbränna har jag från och till...oh då e det rejält!
    Annars vet jag inte, jo jag e kass i magen hahaha...men det vet jag inte om det beror på graviditeten eller om jag helt enkelt bara är kass i magen.

Idag har lilleman sprattlat som tusan!!!
    Vet inte om han gillade musiken jag spelade eller om han avskydde den så mycket att han försökte få min uppärksamhet :P
    Så här väl har jag aldrig känt han, trodde han skulle komma igen om skinnet :)
    Fick en Alien tanke.....ni vet när alien försöker komma ut ur magen..usch så vidrigt!
    Tog en långdusch och nu e han lugnare :)

Nu ska jag diska lite och sen åka ut till arlanda och hämta hem min kära sambo :)

Ha en bra helg!
    Jag åker ut till sommarstugan så jag skriver mer efter helgen.

16-17 oktober kan jag nog. Tror inte jag har något planerat :)

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby