• Pillemajsan

Gå ner i vikt med soppdieten ca 4,5- 7 kg i veckan

Jag har tänkt att börja med soppdieten på Söndag, vore kul om vi blir fler som börjar då och kan puscha på varandra.

När jag kört den i 1 vecka kommer jag köra GI metoden.

Soppdieten

SoppdietenSoppdieten, även kallad för bantarsoppan eller kålsoppan, är en diet som går ut på att nå en snabb viktminskning med hjälp av att äta soppa på kort tid. På en vecka skall man ha uppnått en viktminskning med 5 kilo. Dietsoppan äter man av varje dag i sju dagar tillsammans med en färdig meny.

Receptet för dietsoppan ser ut enligt följande:

6 gula lökar 1 kålhuvud 4 morötter 1 selleristjälk 2 gröna paprikor Vatten att koka grönsakerna i, som sedan används i soppan 2 burkar krossade tomater 3 buljongtärningar 2 påsar pulverlöksoppa

Man skall koka grönsakerna tills de har mjuknat och krydda soppan med nyttiga kryddor och örter.

Menyn som man skall följa utöver att äta soppan, ser ut enligt följande:

Dag 1: Du får äta av soppan och frukt tills du blir mätt, du får dock inte äta banan.

Dag 2: Du får äta av soppan och grönsaker tills du blir mätt, du får dock inte äta ärter, bönor och potatis.

Dag 3: Du får äta av soppan, frukt och grönsaker tills du blir mätt, du får dock inte äta banan, ärter, bönor och potatis.

Dag 4: Du får äta av soppan tills du blir mätt och lägga till max 8 bananer med max 8 glas lättmjölk.

Dag 5: Du får äta av soppan tills du blir mätt och lägga till 300 g nötkött och sex tomater.

Dag 6: Du får äta av soppan tills du blir mätt och kan nu äta obegränsat av nötkött och grönsaker.

Dag 7: Du får äta av soppan tills du blir mätt och lägga till råris, grönsaker, fruktsafter, te eller kaffe.

• Svar på tråden Gå ner i vikt med soppdieten ca 4,5- 7 kg i veckan
  • Pillemajsan

Hej på er!

Hoppas det går bra för er som kör soppdieten och för er andra med såklart:)

Jag hade tänkt att köra Gi metoden men den gick inget bra alls så nu äter jag vanlig hemlagad mat fast bara en liten potatis eller en matsked pasta/ris till och desto mer sallad.
    Dessutom äter jag sista målet klockan 18 och vet ni vad?!

På endast 4 dagar har jag gått ner 1,5 kg såd et här funkar kalas bra och jag tänker fortsätta för det är inga svårigheter, dock när man blir lite godis sugen men 1 dag/veckan får man  unna sig det!

• HannaS86

Jag vill hänga på! :) hade tänkt köra lchf men en vän berättade för mig om soppdieten och jag tänkte att det är värt att testa. Fast jag börjar inte förrän nästa måndag efter midsommar, har inte haft tid att handla sedan jag tänkte börja med lchf och det känns dumt att börja på midsommar. Hur går det för er? Orkar man träna när man går på soppdieten? Kan man köra soppdieten två veckor i rad eller mer om det fungerar bra?

Jag har tränat 160 timmar de senaste 102 dagarna (har fört träningsdagbok) och inte gått ner ett kg under den tiden trots att jag inte äter godis, inte dricker läsk, inte äter skräpmat osv så jag börjar bli desperat efter resultat nu. Jag väger 80kg och är 171cm lång.

• oOoKärlekoOo

MAX 8 BANANER!!! Men kom igen! Vem fasen får för sig att äta 7 bananer på en dag??

tycker hela grejen låter ganska märklig..

• HannaS86

Jag började med soppan i måndags och idag visade vågen -2kg. Den mäter vattenmängd och sånt och det var normalt. Det är ju säkert en del vätska som gått bort men ändå, för en gångs skull känner jag mig motiverad att gå på en diet :D

• Jessa79

Hanna s86 På vilket sätt har du tränat och har du även minskat dina matportioner samtidigt?

Jag undrar för jag har just valt att  börja träna med mindre mat istället för någon diet.

• HannaS86

Jag tränar 6dagar i veckan, 9 pass/vecka på sportlife. Som exempel kan jag ge mitt sommarschema (de har annat schema på sommaren)
    Måndag: egen träning på gymmet, kondition eller styrka beroende på vad jag känner för. Min 1 tim.
    Tisdag. Bodycombat och box, tot 2 timmar
    onsdag: Bodypump och s-core, tot 1.5tim
    Torsdag: Bodypump, s-core och bodycombat, tot 2.5 tim
    Fredag: Ledig
    Lördag: MRL (Mage rumpa lår) + Bodypump, tot 2tim. Detta är inställt från den lördagen som kommer nu så då vet jag inte hur jag ska göra, om jag tränar på egen hand eller inte
    Söndag: Under sommaren finns inget pass jag vill köra, träning på egen hand.

Jag har tränat 2 timmar igår och 1.5 timmar idag och kört hö i måndags så jag försöker hålla igång ändå. Men det kändes inte så bra idag, var illamående och höger bröstmuskel var kass på bodypumpen, har aldrig haft problem med det innan men den kändes för trött.. Men det är ju säkert för att man äter mindre mängd nu. Men jag tränar imorgon också som planerat, sen är jag nog ledig fredag-söndag eftersom jag känner mig så klen om jag tränar utan att ha ätit en massa och inte kan göra mitt bästa.

• BimBim o Knorrans Mamma

Hur går det för er? någon som stått ut mer än ett par dar?
    Jag började ju 22 maj och åt det 1,5 dag. Sen kräktes jag av smaken och lukten och gick över till att BARA äta sallad, grönsaker, frukt, fisk, fågel och kött. Liiite lätt creme fraiche som dressing + ibland lite fetaost. åt så ett par veckor. Nu äter jag fortfarande så fast slarvat o fuskat en del. Men har ändå gått ner 9,1 kg Alltså mer än hälften av vad mitt mål är. bara på mindre än 1,5 mån. Börjat gå ut och gå 1-1,5 tim/dag med.
    Så "min" diet funkar kalas

(¯`''?.¸(¯`''?.¸♥ Jocke & Isa ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • HannaS86

Jag vägde mig i söndags morse och hade gått ner 4.5kg på 6 dagar =) Det är helt fantastiskt, jag har aldrig testat något som fungerat så bra för mig. Och jag slipper vara hungrig :)

• Matillin

Hanna Har du inte varit hungrig när du gått på soppdieten?

• HannaS86

Nej iom att jag får äta hur mycket jag vill av soppan så är jag aldrig hungrig. Eller jo jag hinner bli hungrig såklart men då är det bara att äta, antingen soppa eller det jag får äta den dagen (men man märker att magsäcken dragit i hop sig en del för soppan fyller ju inte ut lika mycket som vanlig mat). Det går inte att slänga i sig soppan heller enligt mig utan den tar en stund att äta och då hinner man bli ännu mer mätt när man äter långsamt. Så jag känner hungerskänslor några timmar efter att jag ätit men det jag syftar på är att det är så skönt att inte behöva svälta sig och vara konstant hungrig så som jag t.ex. var med pulverdiet där jag bara fick äta 3ggr/dag och det var inte mättande öht. Utan jag kan bara äta när jag vill med gott samvete :)

Svar på tråden Gå ner i vikt med soppdieten ca 4,5- 7 kg i veckan