• Pillemajsan

Gå ner i vikt med soppdieten ca 4,5- 7 kg i veckan

Jag har tänkt att börja med soppdieten på Söndag, vore kul om vi blir fler som börjar då och kan puscha på varandra.

När jag kört den i 1 vecka kommer jag köra GI metoden.

Soppdieten

SoppdietenSoppdieten, även kallad för bantarsoppan eller kålsoppan, är en diet som går ut på att nå en snabb viktminskning med hjälp av att äta soppa på kort tid. På en vecka skall man ha uppnått en viktminskning med 5 kilo. Dietsoppan äter man av varje dag i sju dagar tillsammans med en färdig meny.

Receptet för dietsoppan ser ut enligt följande:

6 gula lökar 1 kålhuvud 4 morötter 1 selleristjälk 2 gröna paprikor Vatten att koka grönsakerna i, som sedan används i soppan 2 burkar krossade tomater 3 buljongtärningar 2 påsar pulverlöksoppa

Man skall koka grönsakerna tills de har mjuknat och krydda soppan med nyttiga kryddor och örter.

Menyn som man skall följa utöver att äta soppan, ser ut enligt följande:

Dag 1: Du får äta av soppan och frukt tills du blir mätt, du får dock inte äta banan.

Dag 2: Du får äta av soppan och grönsaker tills du blir mätt, du får dock inte äta ärter, bönor och potatis.

Dag 3: Du får äta av soppan, frukt och grönsaker tills du blir mätt, du får dock inte äta banan, ärter, bönor och potatis.

Dag 4: Du får äta av soppan tills du blir mätt och lägga till max 8 bananer med max 8 glas lättmjölk.

Dag 5: Du får äta av soppan tills du blir mätt och lägga till 300 g nötkött och sex tomater.

Dag 6: Du får äta av soppan tills du blir mätt och kan nu äta obegränsat av nötkött och grönsaker.

Dag 7: Du får äta av soppan tills du blir mätt och lägga till råris, grönsaker, fruktsafter, te eller kaffe.

• Svar på tråden Gå ner i vikt med soppdieten ca 4,5- 7 kg i veckan
  • Azusephre
    Pillemajsan skrev 2010-05-24 09:46:11 följande:
    det står nötkött, inte färs=)
    Jag menade det haha, tyckte det lät lite konstigt.
  • SilverEmma

Kanske en dum fråga....men är inte nötfärs helt enkelt malet nötkött? Spelar det verkligen roll vilket av det man äter?

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Sulan 2

Jag hoppar gärna på fast får börja i morgon då

Ni som har startat, Känns de bra? blir man mätt och är de gott eller jobbigt att få i sig?

Sen en dum fråga kanske men ska man blanda pulver löksoppan innan den ska i den andra? eller bara pulvret?

ska bli kul och se om man verkligen kan gå ner såpass mycket på 1  vecka

• SilverEmma

1.2 kg tills idag!

Krängde frukt som sjutton igår...ser fram emot en god sallad till lunch!

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Kraxflax
    Jag hakar gärna på jag också. Tänkte börja idag men lär inhandla ingredienserna först till soppan. 2 sportknäcke blev det till frukost så får jag köra soppan från lunch =) Dags att ta tag i vikten känner jag, viljan finns men orken har inte riktigt kommit sen andra barnet kom i februari men soppa o stegräknare med mål minst 10.000 steg/dag så borde man märka resultat snabbt o motivationen komma rejält.
    Kke även plocka fram crosstrainern som stått sen en bit in i graviditeten o samlat damm..=)

• Flissi

Ska kolla hur det gått för er första veckan, sen kör jag nog oxkså en tur!
    Varit på Kreta All inklusive en vecka & har en bröllopsklänning att klämma mig in i om 5 veckor :)

• Pillemajsan
    Sulan 2 skrev 2010-05-24 21:22:13 följande:
    Jag hoppar gärna på fast får börja i morgon då Ni som har startat, Känns de bra? blir man mätt och är de gott eller jobbigt att få i sig?Sen en dum fråga kanske men ska man blanda pulver löksoppan innan den ska i den andra? eller bara pulvret?ska bli kul och se om man verkligen kan gå ner såpass mycket på 1  vecka
    det känns jätte bra dock är jag rejält sugen på godis o god mat men fredag blir det lövbiff med rostade grönsaker det ser jag fram emot{#lang_emotions_laughing}

soppan  mättar väldigt bra så man går inte omkring och är hungrig.
    när man lagt i dom skurna grönsakerna så häller man endast i pulver påsarna, krossade tomater, kryddor och vatten och kokar upp.

Imorgon ska jag väga mig blir spännande.
  • Kraxflax
    Första dagen avklarad. Gjorde dock min egen variant på soppan, gjort förut m bra resultat. Hade i blomkål o broccoli, vitkål, morot o kr.tomater m vitlökssmak,vatten o grönsaksbuljong. 2 päron utöver soppan. Hade vårfest på dagis idag med grillning på schemat men åt soppan alldeles innan så var faktiskt inte ens sugen på en tugga av hamburgarna..eller kke liiiite då .=D

Strax under 11.000 steg kom jag upp i idag, härligt!

Bojkottar vågen, blir helt besatt av att väga mig,så därför gjorde jag mig av med den jag hade. Jag går efter hur kläderna sitter istället..=)

Hoppas det gått bra för er andra!!
Svar på tråden Gå ner i vikt med soppdieten ca 4,5- 7 kg i veckan