• Pillemajsan

Gå ner i vikt med soppdieten ca 4,5- 7 kg i veckan

Jag har tänkt att börja med soppdieten på Söndag, vore kul om vi blir fler som börjar då och kan puscha på varandra.

När jag kört den i 1 vecka kommer jag köra GI metoden.

Soppdieten

SoppdietenSoppdieten, även kallad för bantarsoppan eller kålsoppan, är en diet som går ut på att nå en snabb viktminskning med hjälp av att äta soppa på kort tid. På en vecka skall man ha uppnått en viktminskning med 5 kilo. Dietsoppan äter man av varje dag i sju dagar tillsammans med en färdig meny.

Receptet för dietsoppan ser ut enligt följande:

6 gula lökar 1 kålhuvud 4 morötter 1 selleristjälk 2 gröna paprikor Vatten att koka grönsakerna i, som sedan används i soppan 2 burkar krossade tomater 3 buljongtärningar 2 påsar pulverlöksoppa

Man skall koka grönsakerna tills de har mjuknat och krydda soppan med nyttiga kryddor och örter.

Menyn som man skall följa utöver att äta soppan, ser ut enligt följande:

Dag 1: Du får äta av soppan och frukt tills du blir mätt, du får dock inte äta banan.

Dag 2: Du får äta av soppan och grönsaker tills du blir mätt, du får dock inte äta ärter, bönor och potatis.

Dag 3: Du får äta av soppan, frukt och grönsaker tills du blir mätt, du får dock inte äta banan, ärter, bönor och potatis.

Dag 4: Du får äta av soppan tills du blir mätt och lägga till max 8 bananer med max 8 glas lättmjölk.

Dag 5: Du får äta av soppan tills du blir mätt och lägga till 300 g nötkött och sex tomater.

Dag 6: Du får äta av soppan tills du blir mätt och kan nu äta obegränsat av nötkött och grönsaker.

Dag 7: Du får äta av soppan tills du blir mätt och lägga till råris, grönsaker, fruktsafter, te eller kaffe.

• Svar på tråden Gå ner i vikt med soppdieten ca 4,5- 7 kg i veckan
  • Azusephre

Fan, jag hittar inte dom där pulverlöksoppapåsarna :/ Vart köper man dom? Hittade bara massa andra äckligt skit hehe.

• Pillemajsan
    Azusephre skrev 2010-05-30 08:22:31 följande:
    Fan, jag hittar inte dom där pulverlöksoppapåsarna :/ Vart köper man dom? Hittade bara massa andra äckligt skit hehe.
    dom finns bland soppor i affären dedt är av märket blå band tror den heter fransk löksoppa
  • Miss E

Vad roligt att jag hittar er här!
    Jag börjar på sopp-dieten idag

Har kokat upp aaaaalllting nu (helvette, var inte lite alltså)..

Men undrar, hur förvarar ni den, håller det sig?
    och dricker ni mycket vatten?

• Kraxflax

Blev en omstart för mig igår, gick bra förra veckan men valde lite fel vecka att börja då jag hade ut o äta-planer inbokat för både fredag o lördag så blev kebabsallad bägge gångerna samt några öl o bowling men nu är jag igång igen o inget inplanerat på schemat som ska rubba denna gången..=P

Tycker soppan är helt ok o t.o.m min 4-åring ska smaka hela tiden, alltså godkänd.Haha! Det enda jag tycker är lite jobbigt är att jag får sådan huvudvärk, därför har jag börjat ta 2 finn crisp m lite fettsnål mjukost på, då blir det lite bättre men märks på kläder i alla fall. Inget sötsug men däremot har jag svårt låta bli Pepsi Max som tyvärr är min stora last men inget godis o faktiskt inte något spec sötsug heller =)

Engla o Leo: Jag förvarar min soppa i en kastrull i kylskåpet. Tyvärr är det ett lock med silhål men soppan håller sig, kke beror på att vårat kylskåp är så kallt, trots att vi vrider ner o vrider ner..=P
    Är väldigt kass på att dricka vatten, aldrig varit något vattenfan, haha men Loka går bra men vet inte om man egentl får dricka det om man ska vara strikt. Ngn annan kke vet??

• Miss E

Kraxflax- ok.
    anledningen till att du får huvudvärk är nog just det att du dricker för lite vatten.

När jag gick på cambridge dieten så skulle man dricka minst 3-4liter vatten om dagen för att slippa huvudvärk och för att vatten faktiskt hjälper kroppen att förbrännar mer fett ur fettdepåerna-

Har ätit soppan 3ggr idag, skall nog dricka mera vatten och sedan får det vara bra för idag.

Jag kommer köra stenhårt på soppan tills den tar slut (till undantag för ett äpple här och där), sen ska jag köra slut på mina cambridge påsar jag har kvar, nu ska jag ner i vikt!!!

• Miss E

Med en Soppdiet den sk "Bantarsoppan" som även kallas kålsoppan lovar sjukhuset lovar att man går ner i vikt mellan 4 - 7 kg/vecka. Man kan äta så mycket man orkar och ändå minska i vikt för att dessa ingredienser bränner kalorierna.

Man kan följa soppdieten så länge man har lust och ork. När man passerat Dag 7, går man tillbaka till Dag 1. Om du följer den noggrant, så rensar du dina matsmältningsorgan och gör både dem och dig själv friskare.Antalet kalorier är så lågt, att om du följer dessa anvisningar kan du gå ner ända till 1350 g/dygn (vissa dygn gårman ner mindre men håll ut. - Man går ordentligt ner i vikt med bantarsoppan.)Bantar-Soppan ska ätas så ofta (minst 3 ggr per dag) och så mycket man kan. Ju mer man äter desto mer minskar man i vikt. Glöm inte att dricka minst 1,5 - 2 liter vatten om dagen och kom ihåg att äta mycket bantarsoppa!

• Kraxflax

Jo jag lär nog bli bättre på att dricka vatten, funderar på att fylla en 1,5 litersflaska på kvällen o ha under morgondagen, så får jag i alla fall i mig den mängden vatten =)

• Miss E

TJEJER, VAR ÄR NI???

Hur går det för er allihopa, kämpar ni på?

Här är jag inne på 3:e dagen och gått från 76.6kg-75.0kg

Så nu kämpar jag vidare ett par veckor till!

• lenas funderingar

Jag har börjat soppdieten idag! Känns som det kommer bli svårt då jag inte är särskilt fötjust i varken lök el kål som det skulle va massvis av! Men jag ger det ett försök iallaf..Tänkte samtidigt köra mellan 1-2 långpromenader per dag, funderar på gym med men vet inte om man kommer ha så mkt ork till det o ifall det är bra under denna diet??

• Miss E
    lenas funderingar skrev 2010-06-07 19:21:45 följande:
    Jag har börjat soppdieten idag! Känns som det kommer bli svårt då jag inte är särskilt fötjust i varken lök el kål som det skulle va massvis av! Men jag ger det ett försök iallaf..Tänkte samtidigt köra mellan 1-2 långpromenader per dag, funderar på gym med men vet inte om man kommer ha så mkt ork till det o ifall det är bra under denna diet??
    När du väl kokat upp soppan.- handmixa den,då smakar det inte kål eller lök!
    Lägg i tomatkrossen sist, då får du kvar det goa ur tomaten. Sen behöver man inte mixa den helt slät, då får du lite mer tuggmotstånd..

Jag har blivit riktigt dålig i magen alltså.. Men 3kg (Nästan) är borta på 1vecka.. usch..

Så nu går jag över till Cambridge. Utav den kissar man så in i helvette mycket, men då luktar man iaf inte skunk ur röv och mun
Svar på tråden Gå ner i vikt med soppdieten ca 4,5- 7 kg i veckan