• Pillemajsan

Gå ner i vikt med soppdieten ca 4,5- 7 kg i veckan

Jag har tänkt att börja med soppdieten på Söndag, vore kul om vi blir fler som börjar då och kan puscha på varandra.

När jag kört den i 1 vecka kommer jag köra GI metoden.

Soppdieten

SoppdietenSoppdieten, även kallad för bantarsoppan eller kålsoppan, är en diet som går ut på att nå en snabb viktminskning med hjälp av att äta soppa på kort tid. På en vecka skall man ha uppnått en viktminskning med 5 kilo. Dietsoppan äter man av varje dag i sju dagar tillsammans med en färdig meny.

Receptet för dietsoppan ser ut enligt följande:

6 gula lökar 1 kålhuvud 4 morötter 1 selleristjälk 2 gröna paprikor Vatten att koka grönsakerna i, som sedan används i soppan 2 burkar krossade tomater 3 buljongtärningar 2 påsar pulverlöksoppa

Man skall koka grönsakerna tills de har mjuknat och krydda soppan med nyttiga kryddor och örter.

Menyn som man skall följa utöver att äta soppan, ser ut enligt följande:

Dag 1: Du får äta av soppan och frukt tills du blir mätt, du får dock inte äta banan.

Dag 2: Du får äta av soppan och grönsaker tills du blir mätt, du får dock inte äta ärter, bönor och potatis.

Dag 3: Du får äta av soppan, frukt och grönsaker tills du blir mätt, du får dock inte äta banan, ärter, bönor och potatis.

Dag 4: Du får äta av soppan tills du blir mätt och lägga till max 8 bananer med max 8 glas lättmjölk.

Dag 5: Du får äta av soppan tills du blir mätt och lägga till 300 g nötkött och sex tomater.

Dag 6: Du får äta av soppan tills du blir mätt och kan nu äta obegränsat av nötkött och grönsaker.

Dag 7: Du får äta av soppan tills du blir mätt och lägga till råris, grönsaker, fruktsafter, te eller kaffe.

• Svar på tråden Gå ner i vikt med soppdieten ca 4,5- 7 kg i veckan
  • BimBim o Knorrans Mamma

Jag pallade inte soppan mer. Dag 1 gick utan problem. Åt massa soppa och flera päron. Tyckte soppan var GOD!
    Dag 2 åt soppa till frukost och mådde illa av bara lukten. Sen åt jag en morot oo sen soppa igen. Gick inte! Testade mixa den. Blev ÄNNU  värre så jag fick kräks i halsen så jag la ner soppan. Åt en sallad och 1 stekt lövbit till. Idag har jag ätit 2 sallader med 1 lövbit ena gången och kycklingfile den andra. och ett päron. och är inte sugen på annat heller. Samt mätt & belåten Så jag kör vidare på sallad + kött/fågel/fisk istället och skippar pasta, bröd, potatis mm.
    Så får jag se hur länge jag orkar och om kilorna rasar men det borde de ju göra. Äter ca 800 kcal/dag om jag äter salladen med en lövbit till 2 ggr/dag + lite frukt.

(¯`''?.¸(¯`''?.¸♥ Jocke & Isa ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • SilverEmma
    SilverEmma skrev 2010-05-24 19:01:55 följande:
    Kanske en dum fråga....men är inte nötfärs helt enkelt malet nötkött? Spelar det verkligen roll vilket av det man äter?
    *undrar igen*
    Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Kraxflax
    SilverEmma skrev 2010-05-26 07:12:07 följande:
    2.6 kg på två dagar! Weeeiii!
    Härligt!! =)=)

Nästan så jag har lust att skaffa mig en ny våg i alla fall, för ser man det går ner vet man ju att det ger resultat.

Andra dagen men jag fixade inte soppan t frukost, jag är så illamående på morgnarna innan jag fått något i mig så jag körde 2 finn crisp m tunt lager mager mjukost på istället så får det bli soppa resten av dagen.

Gick med i matdagboken.se igår o hade totalt stoppat i mig 300 kcal igår o förbränt strax under 800. Hur smidigt som helst tycker jag, att fylla i o få allt uträknat..=) Fast jag vet inte vad de räknar hemmagjord grönsakssoppa på där så valde något av alternativen som lät bäst.
  • SilverEmma
    Kraxflax skrev 2010-05-26 09:44:11 följande:
    Härligt!! =)=)Nästan så jag har lust att skaffa mig en ny våg i alla fall, för ser man det går ner vet man ju att det ger resultat.Andra dagen men jag fixade inte soppan t frukost, jag är så illamående på morgnarna innan jag fått något i mig så jag körde 2 finn crisp m tunt lager mager mjukost på istället så får det bli soppa resten av dagen. Gick med i matdagboken.se igår o hade totalt stoppat i mig 300 kcal igår o förbränt strax under 800. Hur smidigt som helst tycker jag, att fylla i o få allt uträknat..=) Fast jag vet inte vad de räknar hemmagjord grönsakssoppa på där så valde något av alternativen som lät bäst.
    På morgonen fixar jag inte soppan. Testade igår & fick bara i mig några av bitarna, men inte själva "soppan".

Är på dag 3 nu & till frukost blev det fruktsallad! Apgott med äpple, apelsin, päron, färsk ananas, mango, kiwi och passionsfrukt! *lyxar till det ordentligt*

Jag behöver väga mig varje dag, måste hålla motivationen uppe på något sätt.
  • SilverEmma

-3.5 kg idag! Ser fram emot en massa bananer idag!

Hur går det för er andra? Är det bara jag som väger mig?

• Pillemajsan
    SilverEmma skrev 2010-05-27 06:39:53 följande:
    -3.5 kg idag! Ser fram emot en massa bananer idag! Hur går det för er andra? Är det bara jag som väger mig?
    vad duktig du är:)ja klarar de inte längre mår såm fruktgansvärt illa av soppan o bara kräks nu är d§en inte god längre så jag kör nu på GI
  • Tinnys

Låter spännande, men jag undrar ang kaffe,  får man inte dricka det alls förrän sista dagen.

• Kraxflax
    Inne på tredje dagen, kke märks lite på kläderna. Jag saknar faktiskt en våg!! =D

Men t frukost äter jag 2 sportwasa istället, jag klarar inte av soppan så tidigt men samtidigt går jag så mkt på dagarna så neråt borde det gå i alla fall. Över 20.000 steg igår, 2 långpromenader =) O idag står städ på schemat, gå till stranden/lekplatsen m barnen o långpromenad ikväll. I helgen köra igång med lite ridning igen. Så motion blir det i alla fall.

• SilverEmma
    Pillemajsan skrev 2010-05-27 08:27:09 följande:
    vad duktig du är:)ja klarar de inte längre mår såm fruktgansvärt illa av soppan o bara kräks nu är d§en inte god längre så jag kör nu på GI
    Soppan har jag inga problem med, äter den max 2 ggr/dag & oftast enbart "bitarna" tillsammans med sallad. Tycker fortfarande den är helt ok.
    Tinnys skrev 2010-05-27 08:41:02 följande:
    Låter spännande, men jag undrar ang kaffe,  får man inte dricka det alls förrän sista dagen.
    Jag dricker så mycket kaffe jag vill...med en skvätt mjölk i.
Svar på tråden Gå ner i vikt med soppdieten ca 4,5- 7 kg i veckan