• HannaS86

Gå ner i vikt med soppdieten ca 4,5- 7 kg i veckan

Jag vill hänga på! :) hade tänkt köra lchf men en vän berättade för mig om soppdieten och jag tänkte att det är värt att testa. Fast jag börjar inte förrän nästa måndag efter midsommar, har inte haft tid att handla sedan jag tänkte börja med lchf och det känns dumt att börja på midsommar. Hur går det för er? Orkar man träna när man går på soppdieten? Kan man köra soppdieten två veckor i rad eller mer om det fungerar bra?

Jag har tränat 160 timmar de senaste 102 dagarna (har fört träningsdagbok) och inte gått ner ett kg under den tiden trots att jag inte äter godis, inte dricker läsk, inte äter skräpmat osv så jag börjar bli desperat efter resultat nu. Jag väger 80kg och är 171cm lång.

• HannaS86

Jag började med soppan i måndags och idag visade vågen -2kg. Den mäter vattenmängd och sånt och det var normalt. Det är ju säkert en del vätska som gått bort men ändå, för en gångs skull känner jag mig motiverad att gå på en diet :D

• HannaS86

Jag tränar 6dagar i veckan, 9 pass/vecka på sportlife. Som exempel kan jag ge mitt sommarschema (de har annat schema på sommaren)
    Måndag: egen träning på gymmet, kondition eller styrka beroende på vad jag känner för. Min 1 tim.
    Tisdag. Bodycombat och box, tot 2 timmar
    onsdag: Bodypump och s-core, tot 1.5tim
    Torsdag: Bodypump, s-core och bodycombat, tot 2.5 tim
    Fredag: Ledig
    Lördag: MRL (Mage rumpa lår) + Bodypump, tot 2tim. Detta är inställt från den lördagen som kommer nu så då vet jag inte hur jag ska göra, om jag tränar på egen hand eller inte
    Söndag: Under sommaren finns inget pass jag vill köra, träning på egen hand.

Jag har tränat 2 timmar igår och 1.5 timmar idag och kört hö i måndags så jag försöker hålla igång ändå. Men det kändes inte så bra idag, var illamående och höger bröstmuskel var kass på bodypumpen, har aldrig haft problem med det innan men den kändes för trött.. Men det är ju säkert för att man äter mindre mängd nu. Men jag tränar imorgon också som planerat, sen är jag nog ledig fredag-söndag eftersom jag känner mig så klen om jag tränar utan att ha ätit en massa och inte kan göra mitt bästa.

• HannaS86

Jag vägde mig i söndags morse och hade gått ner 4.5kg på 6 dagar =) Det är helt fantastiskt, jag har aldrig testat något som fungerat så bra för mig. Och jag slipper vara hungrig :)

• HannaS86

Nej iom att jag får äta hur mycket jag vill av soppan så är jag aldrig hungrig. Eller jo jag hinner bli hungrig såklart men då är det bara att äta, antingen soppa eller det jag får äta den dagen (men man märker att magsäcken dragit i hop sig en del för soppan fyller ju inte ut lika mycket som vanlig mat). Det går inte att slänga i sig soppan heller enligt mig utan den tar en stund att äta och då hinner man bli ännu mer mätt när man äter långsamt. Så jag känner hungerskänslor några timmar efter att jag ätit men det jag syftar på är att det är så skönt att inte behöva svälta sig och vara konstant hungrig så som jag t.ex. var med pulverdiet där jag bara fick äta 3ggr/dag och det var inte mättande öht. Utan jag kan bara äta när jag vill med gott samvete :)

• HannaS86

Jag skulle börja kört soppan för ca 3 veckor sen. På kvällen mådde jag skitkonstigt och jag trodde det berodde på soppan. Men det visade sig att jag blev magsjuk för första gången i mitt liv (pga doptårta dagen innan). Magsjukan i kombination med soppans lukt/smak gjorde att jag inte har blivit sugen på att köra en vecka inom det närmsta året ;) Men det fungerar ändå. Första veckan jag körde den (förra året) gick jag ner 4.5kg på 6 dagar. Jag fortsatte i ytterligare 8 dagar och gick ner ett halvt kilo till så totalt -5kg på 2 veckor.

Sen har jag ätit soppan en vecka till någon månad senare och gick då ner ytterligare ett kg. Jag har hållt vikten mellan att jag ätit kålsoppan så det är skönt att någon fungerar. Att träna 12timmar/vecka och äta normalt är inte tillräckligt för att jag ska gå ner i vikt *bitter*. Lycka till och uppdatera gärna hur det går. Förresten om du haft i de krossade tomaterna på för hög värme för länge blir den jäkligt äcklig, been there done that 2ggr när den luktat så äckligt efter att jag glömt bort den på spisen att jag hällt ner den i toaletten direkt ;)

• HannaS86

Vad roligt att det börjat bra :) Jag tror inte att man blir av med vätska av att äta kålsoppan, den innehåller ju en del kolhydrater som binder vätska :) Jag testade cambridge (pulverdiet) för 2 år sedan. Jag stod ut i 10 dagar och gick inte ner ett enda kilo(!) Inte ens nåt vätskekilo. Då var jag riktigt sur.

Hehe ja jag misstänker att tomaterna är boven där, de senaste gångerna har jag tagit i dem det sista bara när soppan håller på att kallna, de behöver inte lagas till utan bara blanda sig med smakerna o det hinner det på en 5 min. Första veckan tyckte jag att soppan var helt ok men efter att just ha lyckats överkoka tomater o glömt den på spisen 3(!) timmar en gång sitter minnena kvar av hur den kan lukta. Jag körde förresten med stavmixer för att finfördela lite mer efter soppan var klar.

Vi verkar ligga på ungefär samma vikt :) När jag testade kålsoppan första vändan vägde jag 80kg och gick ner till 75. Sen gjorde jag laserbehandlingar (iLipo) och gick ner 4kg till 71. Sen åt jag soppa en vecka igen och gick ner ett kg till 70 och sen har jag på nått mystiskt sätt gått ner ett heeeelt kg genom att träna en jäkla massa, helt obegripligt eftersom min förbränning verkar strunta fullständigt i om jag tränar eller inte men nu väger jag 69kg.

• HannaS86

Ja pulversoppa är verkligen inte min grej, jag står inte ut med att vara hungrig. Skälet till att jag slutade med cambridge var iofs att jag var så förbannat trött på att inte få äta något GOTT eftersom den enda produkten jag tyckte smakade ok var svampsoppan men efter ren kur i 10 dagar utan resultat smakar den skit.

Men du har ju ändå gått ner 1,5kg!!! Det är hur bra som helst, jag skulle bli jätteglad om jag kunde hoppa ner till 67 ;)

iLipo ger lite olika resultat. Jag har kört den en omgång tidigare (8ggr under 4 veckor) och då gick jag ner 4kg och var superglad. Den fungerade inte på låren för mig, däremot på magen och över revbenen. Den här gången har jag inte vägt mig men jag tror inte jag gått ner något. Första gången jag var där gick jag ner 4,3,3 och 1 cm på 4 olika mätställen på magen. Jag satsade på att försöka få bort den där bullen under naveln lite. Sen har vi gått över till ryggen och rumpan. Det har inte blivit så stora resultat så den här omgången tycker jag inte det har varit värt pengarna (500kr/gång).

En vän till mig testade det nu. Hon har fått barn för 11mån sen och är missnöjd med att hon har fett mitt på magen, lite över och lite under naveln. Hon är smal i övrigt och att hon har fett på magen syns knappt alls när hon har linne. Så hon har inte så mycket att ta av men som hon säger så vill hon ju bli av med det för sin egen skull, andra vet ju inte hur hon upplever det. Hon har inte gått ner något i varken mått eller kg men hon tycker ändå att kläderna sitter annorlunda och från att ha tänkt ge upp efter 4ggr fortsätter hon nu när hennes sambo kommenterade häromdagen att hon såg smalare ut. Och hennes sambo skulle inte säga det om han inte menade det eftersom han tyckte redan från början att det var en dum idé och bortkastade pengar :) Jag tror det kan vara värt ett försök i ditt fall om du har väldigt mycket fett på armarna men man får tyvärr vara beredd på att man kan bli utan resultat också och då kan man ha kastat pengarna i sjön.

• HannaS86

Wohoooo!! Bra jobbat!! :D Härligt att du "står ut", det är ju vart att offra en vecka på det med tanke på alla andra veckor i livet som man kan äta annan mat :)

Håller med dig om att ett kg är mer än vad man tror. Jag tränar bl.a. bodypump och när man lyfter en 1kgs-platta blir man ändå förvånad över att det ändå skulle kännas lite att tejpa fast den runt magen och gå runt med den hela tiden :)

Där jag går på iLipo är de väldigt billiga. Jag tror att vanligt pris brukar vara runt 1000kr/behandling. Hade det varit såpass dyrt här hade jag inte gjort det eftersom det inte blir resultat för mig varje gång. Jag har blivit mindre iaf men är osäker på måtten eftersom så fort jag äter mer kolhydrater är jag mer "svullen" när jag vaknar (tycker det är lättast att väga/mäta mig på morgonen innan jag ätit om jag ska göra det). Och nu kör jag utbildning fre-sön mellan 8-17 varje dag för att bli bodycombatinstruktör och då äter man all möjlig skit för att orka med ;) Det är celsius, gainomax, proteinpulver, choklad, all möjlig mat man hittar i kylen och att köpa till lunch osv haha. I vanliga fall försöker jag äta lite lchf-inriktat även om jag inte är direkt sträng med det.

Skönt att soppan blev bättre den här gången också, jag förstår precis vilken undertonssmak du menar, får nästan kväljningar när jag tänker på det :p

• HannaS86
    Kylskåpsmagnet2 skrev 2011-06-14 13:13:13 följande:
    Tack! :D Och nu är soppan slut och jag äter vanlig mat igen, känns riktigt fint! ;) Godissuget har försvunnit, är förvånad över hur snabbt det gick, och förundrad över hur mycket skräp jag egentligen stoppade i mig förut. Äter mindre portioner nu och mycket mer medvetet, och hittills har det gått bra. Soppan tog slut redan i söndags, och jag kände inte att det var någon större vits att koka en ny omgång. Idag vägde jag 68,9 kg, så det går stadigt åt rätt håll med några hekton om dagen. 

Ja, eller hur! Ett par kilon gör stor skillnad, borde synas rätt stor skillnad också egentligen. Glömde ta mina mått innan jag började, men tänkte att jag kanske kan göra det nu i alla fall och ha som framtida referens. 

Oj, får man fråga vilken stad den kliniken finns i? Jag kollade runt lite efter iLipo, men hittade som du sa bara för runt 1000 kr per gång. Insåg att det var smartlipo jag tänkte på när jag trodde att fettcellerna skulle försvinna helt. Har varit lite sugen på det nu, men det kan ju också se ganska konstigt ut kan jag tänka mig. Tar man tex bort allt från armarna och så går man upp i vikt igen så sätter det sig ju säkert oproportionerligt mycket på andra kroppsdelar istället.

Låter som att du har riktigt tuffa helger, måste vara sjukt bra träning! :D Härligt att bli instruktör också, då har man ju träningen säkrad sen! :) Jag skulle nog också behöva komma igång med något mer högintensivt, som det är nu så går jag mest snabba promenader alternativt joggar ungefär en time om dagen. Men lite styrka hade jag nog inte dött av. ;)

Just ja, nu har jag en tvåa efter mitt användarnamn, för jag har inte lyckats komma in på min andra profil senaste dagarna, så det fick bli en ny. 
    Haha har du blivit kylskåpsmagnet2 istället för kylskåpsmagnet nu? :) Härligt att det fungerat, varje kg är som en vinst på lotto, iaf för min del. Jag har inga mål att gå ner 30kg eftersom jag aldrig vägt såpass att jag varit så överviktig men jag skulle vilja gå ner en 5kg till. Tyvärr står jag still på 69kg men om sådär 10år när jag har råd att fettsuga mig, då jäklar ;) Håller med om att man äter mindre portioner efter soppdieten också, magsäcken drar ihop sig (och det tyckte jag verkligen kändes de första dagarna) och man inser att man inte behöver äta så stora portioner som man brukar :)

Helgen är det jobbigaste jag gjort eftersom det var så påfrestande både mentalt och fysiskt. Jag brukar träna minst 2 gruppträningspass 6-7 dagar i veckan men det här var mycket jobbigare än så. Men jag blev godkänd :D Måste "bara" filma inom 3 månader när jag framför passet med deltagare också och då ska koreografi, teknik och prat sitta perfekt.
Svar på tråden Gå ner i vikt med soppdieten ca 4,5- 7 kg i veckan