Gå ner i vikt med soppdieten ca 4,5- 7 kg i veckan
Välkommen till fl. Tänk på att här kryllar av moraltanter och de mest extrema åsikter om allting här när du läser i trådar/innan du startar en egen ;) hehe ett tips bara.
Jag tycker absolut du ska testa! Jag har testat pulverdiet (cambridge) innan och efter 10 dagar gav jag upp. Jag hade inte gått ner ett enda kg trots ren kur, inte ens vätska. Och det gjorde mig jäkligt omotiverad att fortsätta + att jag höll på att bli galen av att inte få äta något GOTT och att hela tiden vara hungrig.
Med soppdieten är det fina (enligt mig) att man aldrig behöver vara hungrig :) Du får äta hur mycket soppa hur många gånger om dagen som du vill. Och varje dag får man ju äta något utöver soppan så det är skönt med något som bryter av soppsmaken. Och man ändrar åsikt om ett simpelt äpple att gå från "nåt tråkigt, ingen riktig mat" till "shit vad det kan mätta!" ;) Mer av det fina tycker jag är att det smakar helt ok (lägg inte i de krossade tomaterna för tidigt bara, det räcker att lägga i dem på slutet när soppan kallnar eftersom de bara ska blanda sig med det övriga, inte kokas) och att det är bara en vecka. En vecka liksom, det klarar man av. Efter en dag så känner man att ja men en dag till fixar jag ju iaf. Och efter två dagar tänker man att hmm, det är bara 5 dagar kvar. Och imorgon får jag ju äta både grönsaker och frukt, då kan jag ju göra en god sallad med bara de grönsaker/frukt jag tycker om... Och så fixar man den veckan =)
Man ska inte ha för höga förhoppningar utan se varje halvkilo som ett stort framsteg =) Jag gick ner 4kg första gången jag körde den vilket för mig var som ett mirakel eftersom jag just testat andra saker utan att se några som helst resultat.
Just det, ett annat tips är att använda den största grytan du har, typ 10l. För det blir myyyyycket soppa och den går åt fort eftersom det är det du äter till frukost, mellanmål (om du inte bryter av med det du får äta just den dagen såklart), lunch, middag, kvällsmat osv. Uppdatera gärna hur det går :D