• HannaS86

Gå ner i vikt med soppdieten ca 4,5- 7 kg i veckan

kinebacklund skrev 2011-06-15 09:08:48 följande:
    Hej! Är ny här så vet inte så mkt om familjeliv. Men såg den här tråden och blev riktigt sugen på och teste denna soppdiet :) Fick barn för 10 månader sen ca och har en del kvar och ta av på magen, allt annat har gått bort. Hoppas verkligen att detta funkar :)
    Hejsan!
    Välkommen till fl. Tänk på att här kryllar av moraltanter och de mest extrema åsikter om allting här när du läser i trådar/innan du startar en egen ;) hehe ett tips bara.

Jag tycker absolut du ska testa! Jag har testat pulverdiet (cambridge) innan och efter 10 dagar gav jag upp. Jag hade inte gått ner ett enda kg trots ren kur, inte ens vätska. Och det gjorde mig jäkligt omotiverad att fortsätta + att jag höll på att bli galen av att inte få äta något GOTT och att hela tiden vara hungrig.

Med soppdieten är det fina (enligt mig) att man aldrig behöver vara hungrig :) Du får äta hur mycket soppa hur många gånger om dagen som du vill. Och varje dag får man ju äta något utöver soppan så det är skönt med något som bryter av soppsmaken. Och man ändrar åsikt om ett simpelt äpple att gå från "nåt tråkigt, ingen riktig mat" till "shit vad det kan mätta!" ;) Mer av det fina tycker jag är att det smakar helt ok (lägg inte i de krossade tomaterna för tidigt bara, det räcker att lägga i dem på slutet när soppan kallnar eftersom de bara ska blanda sig med det övriga, inte kokas) och att det är bara en vecka. En vecka liksom, det klarar man av. Efter en dag så känner man att ja men en dag till fixar jag ju iaf. Och efter två dagar tänker man att hmm, det är bara 5 dagar kvar. Och imorgon får jag ju äta både grönsaker och frukt, då kan jag ju göra en god sallad med bara de grönsaker/frukt jag tycker om... Och så fixar man den veckan =)

Man ska inte ha för höga förhoppningar utan se varje halvkilo som ett stort framsteg =) Jag gick ner 4kg första gången jag körde den vilket för mig var som ett mirakel eftersom jag just testat andra saker utan att se några som helst resultat.

Just det, ett annat tips är att använda den största grytan du har, typ 10l. För det blir myyyyycket soppa och den går åt fort eftersom det är det du äter till frukost, mellanmål (om du inte bryter av med det du får äta just den dagen såklart), lunch, middag, kvällsmat osv. Uppdatera gärna hur det går :D
  • HannaS86

Och så är det ju billigt med i jämförelse med alla olika dieter ;) Och kände du att en vecka var "lätt" så är det bara att fortsätta och köra en vecka till.

• HannaS86

Just det, glömde svara att jag går på iLipo i göteborg :) Börjar bli lite spamvarning på mig i den här tråden nu ^^

• HannaS86
    Kylskåpsmagnet2 skrev 2011-06-16 09:42:41 följande:
    Härligt att du klarade den, grattis! :D Vad roligt! :) Låter tufft, men säkert skönt i efterhand?

Haha, ja jag kom inte in på min Kylskåpsmagnet så det fick bli så. ;) Jag siktar också in mig på den där fettsugningen framöver, hehe! Imorse vägde jag 68,8 kg, så det går åt rätt håll även om det pendlar lite fram och tillbaka. Verkar som att jag följer ett ganska stabilt mönster hittills, ner i vikt en dag, upp detsamma dagen efter, sen ner dagen efter. Så två steg fram, ett steg bak, tur att det inte var det omvända. ;) Äter ca 1500 kcal/dag, och det fungerar jättebra för mig som inte drar några tyngre lass under veckan. Det mest påfrestande jag gör är mina dagliga långpromenader och det behöver man ju i inte lika mycket energi till som ett pass body pump. :) Var katastrofalt godissugen igår, men lyckades hålla mig iaf. ;)

Ah, Göteborg, det är ju inom överkomligt avstånd faktiskt. Vad heter kliniken som gör det? Skulle vara skoj att testa det på armarna (som jag mätte precis nu, och kom fram till den otrevliga insikten att de är 33 cm, vilket är exakt halva omkretsen av mina lår). 
    Tack =) Så jäkla skönt att bli godkänd. Hade jag inte blivit det hade jag nog brutit ihop, då hade jag behövt filma mig själv när jag framför två låtar ensam och måste bli godkänd på det osv. Jag äter nog runt 2000kcal/dag men går ändå inte ner i vikt. Jag förstår inte vad det är för fel på min kropp. Jag tränar verkligen mycket men det verkar den inte bry sig om... Fast jag har ju fått mer muskler av träningen så lite hänger den med iaf :) Starkta tt du lyckades stå emot, det är inte ofta jag lyckas med det haha.

Dit jag går i gbg är ingen klinik utan en frisersalong ;) saxvax.blogspot.com/ De är riktigt bra tycker jag eftersom Annelie som gör det verkligen vill att man ska få resultat. Det tar 4 * 10min där hon flyttar plattorna var 10:e min. Och det gör inte ont alls, blir bara lite varmt och gott och man har en filt/handduk över sig så jag brukar somna haha. Absolut värt att prova om man har pengarna över. Tyvärr kan man inte räkna med garanterade resultat. För mig fungerade det jättebra första omgången jag körde medan den jag kört nu inte gett några resultat i kg, däremot några cm minus runt midja och höfter.
  • HannaS86
    Kylskåpsmagnet2 skrev 2011-06-21 11:30:30 följande:
    Åh, fast om kilona övergår till muskler så känns ju även det som en vinst. :) Önskar att jag kunde komma igång och träna lika hårt, men jag vet att det inte kommer hända så jag fortsätter att fokusera på lägre nivå, så att jag iaf klarar av att hålla det. Starkt jobbat att upprätthålla en så intensiv träning tycker jag! :)

Tack för länken, jag ska definitivt kolla upp och ge det ett försök nästa gång jag är i gbg! :D Till det priset kan man ju riskera att det inte fungerar, väl värt chansningen att det faktiskt kan fungera. Hehe, höll mig bra och gick ner till 68.0 till i fredags, sen kom helgen och nu väger jag 68.5. ;) Lördagsgodis och tacos satte tydligen sina spår, blöh! 
    Jag har nån grej både på gott och ont att när jag engagerar mig i något så nöjer jag mig aldrig med att göra det halvdant utan det blir alltid 100% och nästan mer än det. Det började nog när jag var 15år och började spela innebandy. Först var jag väldigt tveksam till att ens testa eftersom jag aldrig hållt på med lagsport innan. Direkt blev jag en sån som kom varenda träning utan undantag. Efter några år började jag även träna ett flicklag och döma innebandy.

Och nu när jag skulle börja träna på gym tänkte jag mig kanske 2ggr/vecka från början men jag tyckte att det var så jäkla kul att jag inte ville missa ett enda bra pass. Och vi har så grymma instruktörer på mitt gym så nästan alla pass är hur roliga som helst. Det låter kanske konstigt att jag säger att det är roligt för det är ju träning och det brukar man kanske inte alltid koppla ihop med kul men instruktörerna är väldigt avslappnade och duktiga och bra på att få till en party/fightstämning och då ger man allt. Så bara tanken på att missa ett pass pga att jag ska göra nåt annat nån gång ger mig lite ångest eftersom jag inte vill missa nåt "kul".

I början drog jag med en kompis till gymmet. Det var hon som fick mig att börja med innebandy så nu blev det lite tvärt om. Jag hade slutat spela innebandy själv typ 2 år tidigare för jag tröttnade på att vi aldrig var fler än 4st på träningarna. Efter ett tag lärde jag känna en del personer på gymmet så även om min kompis slutade som hon alltid gör med allting hittade man andra att prata med och nu hejjar en massa personer på mig som jag inte vet vad de heter eller om jag ens pratat med dem nån gång ;) Det börjar ofta med att man hejjar för man känner igen varandra för man går på samma pass hela tiden o sen börjar man prata osv. Det blir snabbt en vana ;)
  • HannaS86
    Kylskåpsmagnet2 skrev 2011-06-21 11:30:30 följande:
    Åh, fast om kilona övergår till muskler så känns ju även det som en vinst. :) Önskar att jag kunde komma igång och träna lika hårt, men jag vet att det inte kommer hända så jag fortsätter att fokusera på lägre nivå, så att jag iaf klarar av att hålla det. Starkt jobbat att upprätthålla en så intensiv träning tycker jag! :)

Tack för länken, jag ska definitivt kolla upp och ge det ett försök nästa gång jag är i gbg! :D Till det priset kan man ju riskera att det inte fungerar, väl värt chansningen att det faktiskt kan fungera. Hehe, höll mig bra och gick ner till 68.0 till i fredags, sen kom helgen och nu väger jag 68.5. ;) Lördagsgodis och tacos satte tydligen sina spår, blöh! 
    Misasde andra stycket. Ja absolut. Man ska "helst" göra en behandlingsomgång som är 2ggr/vecka i 4 veckor. Men det är ok att göra en behandling för 500 om man vill. Det är inte säkert att det ger resultat varje gång, det är därför det är bra om man går flera gånger. Jag har gjort två behandlingsomgångar. Första omgången började vi med låren. Det fungerade inte ett skit och jag var så besviken men vi gick över till magen o där fungerade det betydligt bättre. Andra gången började vi med magen igen och hon mäter på 4 ställen. Direkt efter behandlingen var måtten på de 4 ställena runt magen -4,-3,-3 och -1cm :D Så jag kommer nog gå dit och bara göra en behandling nån gång i kvartalet ;)
  • HannaS86

Hehe apropå vikten över helgen där. Jag hade tränat väldigt mycket under dagen och hängde därefter med min syster i solen när hon körde sina hästar. Jag joggade bakom. Det var sådär 5km och verkligen stekande hett så jag kände mig rätt matt och uttorkad när jag kom hem. Då vägde jag 68.1kg. Jag brukar väga mig på morgonen annars eftersom jag väger minst då så jag blev skitglad. Jag drack kanske en liter, åt middag osv. Vägde mig sen typ 2 timmar senare och vägde 70.5(!) Hur är det ens möjligt??! 2.5kg, så mycket vägde inte ens det jag åt och drack tillsammans. Sjukt. Men jag står still på 69 nu.

• HannaS86

Ja gymmet är så roligt :D Just när man lär känna folk och vågar synas på passen blir det mycket roligare. Eller ja många som t.ex. min mamma är nöjd med att komma dit, inte hejja på folk eftersom hon inte känner dem och vara lite anonym, köra passet o sen åka hem. Medan jag gillar att göra ljud ibland (kanske inte på pass där det inte är lämpligt men t.ex. på cykel och bodypump) och att vara ganska centralt i salen. Fast det är ju individuellt :)

Ja jag tycker absolut det är värt att boka om du känner att du är beredd att "riskera" en tusenlapp. Det är inte säkert att det ger resultat och man får räkna med att det kanske inte fungerar. För mig har det fungerat jättebra vissa gånger o inte gett nåt resultat andra. Men jag tycker att över tid har det blivit skillnad i "fastheten" i hullet och även måtten. Det ska räcka med 10min på ett område för att det ska vara färdigbehandlat. Vanligtvis kör de 4 *10 min med 4 plattor. Plattorna placeras t.ex. på magen och flyttas runt lite där var 10:e minut. Men det är du som kund som bestämmer vad du vill göra och vill du testa både t.ex. mage och armar så går det absolut att göra, se till att de kör en 10-minutare på varje område du villl behandla. Sen måste du ha möjlighet att träna kondition i en timma så snabbt som möjligt inpå behandlingen. Att vänta t.ex. 8 timmar är inte så ultimat eftersom kroppen hinner börja ta upp det frigjorda fettet igen under den tiden. Men det "lättaste" sättet att konditionsträna om du inte har möjlighet att gå till ett gym eller liknande är att sticka ut och jogga i stan ;) Det är ju gratis och jag kan lova att man är mycket mer peppad att anstränga sig efter en behandling än om man bara får för sig att man ska ut och jogga en dag.

Konstigt det där med att man kan väga mer än vad man får i sig, förstår inte heller. Midsommar var så sjuk för min del, jag var som matberoende och bara tryckte i mig allt möjligt. Åt nästan en hel plåt kärleksmums helt själv på 1-2 dagar. Bra jobbat. Plus kladdkaka plus en chipspåse plus massa onyttig mat. Jag har inte vågat väga mig men ska göra det imorgon ;)

• HannaS86

Vad kul att du också börjat fastna för träning, när man väl hittar saker man gillar är det hur kul som helst :D Hade den enda träningsform som fanns i världen varit t.ex. fotbolll hade jag aldrig någonsin tränat utan för mig måste jag tycka att det är roligt för att jag ska göra det :) Har bara testat kettlebell några enstaka gånger och då bara en eller två övningar och det är inte riktigt min typ av träningsform, jag är mer för combat och liknande :)

Vad grym att du lyckats gå ner ännu mer i vikt fastän du dessutom bygger muskler, awesome! För några veckor sen lyckades jag väga 67kg men jag är rädd att jag gått upp till 70kg nästan igen eftersom jag var på semester i england efter det där det åts väldigt mycket onyttigt och därinnan och efter sommarjobbar jag på mitt gamla vanliga jobb som jag verkligen hatar och det känns som jag dör inombords av tristess här. Så det enda roliga jag har under dagen är typ att äta 1-2 delicatobollar och lunchen. Och så har jag inte tränat lika mycket under sommaren eftersom det ligger mycket färre pass.

Jag ska instruera i combat idag och är lite nervös för att det är nu det gäller om man säger så. Man filmar hela passet och skickar in till les mills som utbildade mig och de verkligen detaljstuderar ditt prat, teknik, hur du kommer ihåg koreografin, kontakt med deltagarna osv. Och så har jag bara sovit 5 timmar för jag träffade en kompis som är på road trip genom sverige och jag och ett gäng kompisar satt uppe och pratade alldeles för länge. Håller tummarna för att min hjärna inte somnar under passet...

Ja en liten iLipo skadar ju inte, hoppas det fungerar sen för dig :) Vågen var snäll trots alla kärleksmums, den visade på 67kg efter jag hade haft de där frossartillfällena. Nu måste jag skynda mig att hoppa in på telefon igen (jobbar på en kundservice) eftersom lunchen är slut. Suck :/

• HannaS86

Hejsan!
    Snacka om antiklimax. Jag hade ringt gymchefen 5 dagar i förväg o bett henne se till att kameran var laddad och klar, fungerade o allt sånt och hon sa att det skulle hon fixa. Min syster var med, likaså min mamma, en kompis som inte tränat på 6mån, en deltagare som brukar köra på det andra gymmet (eftersom jag bad henne hänga med så det garanterat blev tillräckligt många deltagare) och en tjej som gick utbildningen med mig. Och så fungerar inte filmkameran upptäcker de när jag kommer dit! Det har ju aaaaldrig hänt innan. Nähä, men det var ju därför jag förvarnade?! Det var sista gången jag visste att jag hade pass på flera veckor framåt och då hade det akutbråttom att filma. Som tur var frågade hon som jag vikarierar för om jag kunde ta nästa måndag med så då får jag filma istället men jag lär ju få fixa fram en filmkamera själv, tror inte de ordnar det på en vecka.

Hehe ja jag gick upp 2kg i england. Way to go! Avskyr hur lätt jag går upp i vikt men jag ska på en laser på fredag och försöka få bort lite ;)

Jag vill också ha magrutor! Jag har det på övre delen av magen, ner till naveln men under naveln ligger ju den där jäkla bullen som försvinner. Skälet till att de syns på övre delen av magen är att det var där jag satsade mycket på ilipon första omgången o det fungerade bra. Vill typ ta alla områden på en gång på fredag, har fått tillbaka liite där nu iom de 2 extrakilona. Men sen ska jag resa bort en vecka på tisdag så jag lär väl ändå gå upp det igen ;) Ska på solsemester med brorsan, kommer nog bli gött. Så jag jobbar bara tom måndag, sen slipper jag äntligen den här skiten ;)

Jag har sett litegrann på biggest loser och jag gillar det, tycker det är ett jättebra program :) Först när det kom undrade jag vad det skulle vara för förnedringstv baserat på titeln men det är ju tvärt om väldigt inspirerande som du skriver. Jag har förresten varit på 2 audition nu de senaste dagarna, hoppas på att få fler klasser :) På det ena stället visste jag iofs att de inte behöver folk men på det andra som har hand om hela göteborgsregionen verkade det som att jag skulle få vikariera en hel del sen under hösten, låter perfekt :D

Hur har det gått för dig nu med vikt o alles?

• HannaS86

Hejsan!
    Andra gången jag filmade hade jag lånat en kamera av en kompis. På det gymmet där jag har pass har de ett midjebälte med en dosa och en sladd som går till headsetet, tycker det är asjobbigt. Iaf i låt 7 av 10 så råkar sladden komma över min axel och rycks till när jag gör en armbåge så den lossnar från dosan och ljudet försvinner. Det var ungefär i mitten av låten och när det är en sista tredjedel kvar av låten försöker jag sätta tillbaka sladden men det går inte. Tänker att jag löser det mellan låt 7 och 8 men det gick bara inte, visade sig att metallpiggarna hade böjts så de inte passade. Vi var tvungna att pausa inspelningen medan vi försökte byta headset o sånt men det gick inte utan jag fick gapa mig igenom låt 8-10. Tänkte först att jag inte kan skicka in den eftersom man inte får pausa i inspelningen men när jag tittade på filmen tyckte jag den var bra o skickade in den den i alla fall och blev godkänd :D

Man får inte pausa inspelningen för att man inte ska kunna klippa ihop typ "best of" utan man måste filma ett helt pass vid samma tillfälle och de såg ju att jag inte klippt för att spara tid eller så heller (man ska inte ha passet längre än 60min).

Choklad, najs! =) Låter gott. Jag har kört ilipo 4ggr nu; 2 denna veckan o 2 förra och jag har gått ner ca 2kg av semesterkilona :) Så skönt att bli av med dem igen. Jag tror inte jag kan få bort det sista av bullen under naveln utan kirurgi så denna omgången har vi satsat på att ta mest på ryggen/höfterna och det har fungerat bra :)

Audition gick bra förresten så nu vikarierar jag i göteborg :) 64,5 är ju jättebra!! Jag ligger på ca 68-69kg, var nere på 67 innan jag åkte till sicilien. Jag funderar på att fråga en kompis som är väldigt bra på kost (hennes pojkvän är dessutom kroppsbyggare så hon vet hur man "deffar" och sånt) om hon kan göra nåt kostschema till mig. Jag tycker det är svårt att laga mycket matlådor o hitta bra mellanmål o sånt.

Jag skulle tycka det var hur kul som helst att jobba i ett engelsktalande land, gärna flera, i perioder men jag skulle precis som du säger gå upp i vikt haha :) Men du har ju "hittat" träning nu och det är det viktigaste, mycket lättare att undvika att gå upp en massa om man tränar ;)

Nu ska jag snart iväg och träna. Och har en massa att läsa, stressigt värre. Sen ska jag på super saturday för kvartalsutbildning, åker imorgon kväll o jag går i skolan från 8 på morgonen o har sen max en timma hemma innan jag måste åka till flygplatsen så jag känner att jag måste fixa packning o allt nu. Aaaaah.

• HannaS86
    Lumi skrev 2013-05-20 16:12:40 följande:

Hej!

Jag har provat dieten e fjol och det stämmer, 4 kg på en vecka...tycker inte om smaken men endo man lider en vecka!!!

Min fråga är: kan man värma soppan så att vi undiker att äta kallt varje dag?    

P.S

Läste om jag har förståt rätt att man ska inte koka krosade tomater mycke bara sista 5 min eller???? Tak   

Jag brukade värma soppan i micro så det går bra :) Ang de krossade tomaterna så precis, koka inte dem för länge för då blir det vidrigt. Har fått hälla ut två omgångar kålsoppa i toan efter jag gjort dem. Första gången var det för att jag glömde bort det på låg värme på spisen i flera timmar (tankspridd? nejdå..), andra gången tog jag i tomaterna tillsammans med allt annat och det blir inte bra utan bara släng ner dem när du är nästan klar :)
  • HannaS86
    Hejsanhopsan skrev 2015-06-07 15:07:56 följande:

Hej jag har en fråga. Jag ska börja med denna soppan men jag är 15 år, jag har slutat sporta och ja undrar om jag äter det här under en vecka och sen efter de börja äta vanligt och slänga ut alla sötsaker och lägga till träning kommer jag behålla den kroppen/vikt ja fick efter att ha ätit soppan eller kommer jag gå upp i vikt? vad ska man göra för att inte gå upp i vikt. Tacksam för svar

Hur har det gått? Jag tycker att det låter som att du kan behålla vikten om du lägger om kosten och börjar träna efteråt. Jag höll den vikten jag hade fått efter kålsoppedieten genom att äta och träna så som jag gjorde innan (mycket träning, ca 10 pass/vecka). Om du äter bättre än innan och tränar mer låter det som det kan bli bra :) Det är inte meningen att hetsa dig till en massa träning utan jag menar bara att om du gör "allt" bättre än innan kålsoppan så har du jättebra förutsättningar för att behålla din nya vikt. 

Jag får förvarna lite om att det kan vara så att du inte går ner i vikt. Första gången jag testade kålsoppan gick jag ner 4.5kg på de första 6 dagarna. Jag körde totalt i 14 dagar men gick bara ner 0.5kg till efter de första 6 dagarna. De andra gångerna jag har testat kålsoppa efter första tillfället har det inte fungerat. Jag har problem med ämnesomsättningen och även om jag ligger på ett kaloriunderskott har jag svårt att behålla min vikt. Att gå ner i vikt verkar vara i stort sett omöjligt för mig nu för tiden.
Svar på tråden Gå ner i vikt med soppdieten ca 4,5- 7 kg i veckan