• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

got2b skrev 2011-04-25 10:08:07 följande:
    Det var Rosen1s kille som skulle iväg, inte min. Min ska hålla sig hemma! Glad
    Hahahha! leaeva kanske har andra planer? Cool

Idag har jag trädgårdsjobbat hårt! 6 timmar har vi varit ute och jobbat intensivt med en tjugo minuters lunch... men det blir fiiiint!
    Förra året (första våren i huset) handlade mer om att rensa bort träd och buskar som var mellan 100 och döden och försöka få nån rätsida på vad som är vad.. i år vet vi mer om vad vi har och kan således planera och plantera mer!

Ni trädgårdsgalna kan ni rekommendera några trevliga perenner? Både höga och låga! Gärna i rött, rosa och vitt...
    livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • MCT79

Hej JoWiAn.. har sett dig i tråden för oss testgalningar! Välkommen hit, tråkigt att du behöver denna tråden dock!

Jag har själv haft ett utomkveds, två tidiga mf och nu sist ett MA i v12... väntar på mens i dagsläget...

livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • MCT79
    LisaVäntar skrev 2011-04-25 18:13:09 följande:
    MCT79 skrev 2011-04-25 15:33:05 följande:
    Hahahha! leaeva kanske har andra planer? Cool

Idag har jag trädgårdsjobbat hårt! 6 timmar har vi varit ute och jobbat intensivt med en tjugo minuters lunch... men det blir fiiiint!
    Förra året (första våren i huset) handlade mer om att rensa bort träd och buskar som var mellan 100 och döden och försöka få nån rätsida på vad som är vad.. i år vet vi mer om vad vi har och kan således planera och plantera mer!

Ni trädgårdsgalna kan ni rekommendera några trevliga perenner? Både höga och låga! Gärna i rött, rosa och vitt...
    Jag ÄLSKAR irisar! Finns ju i massa olika färger och de är så underbara! Doftlilja är ju lite joxigt, men luktar himmelrike! Sen pioner och tulpaner och allt annat klassiskt ;) Solhattar är också så underbara.. Gillar du klätterväxter så finns det ju en hel uppsjö av klematis och kaprifol, är helt tokig i klätterväxter, tur vi har en trädgård där det lämpar sig hur bra som helst ;) Vi har vildvin över hela våra uthus, så mysigt! Och rosor i mängder, men köp kontinuerligt blommande eller remonterande så du får njuta hela sommaren! :)
    Tusen tack för tipsen! Pioner älskar jag!! Ska kika på det andra med!
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-04-25 19:13:11 följande:
    Ieaeva, det går bra den här gången!!!

Själv har jag börjat blöda nu o har vrålont...

Kramar
    Usch vad tråkigt... lider med dig SoMa... :((
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-04-26 14:51:47 följande:
    MissT skrev 2011-04-25 20:37:09 följande:
    SoMa - så ledsen för din skull Hoppades innerligt att det skulle gå vägen den här gången för dig.
    Tack finaste tjejer!  Hjärta

Hörrni, har ni hört att äl-testen kan ge utslag för att man ska ha mens? Förvånad
    Japp det har jag hört... jag brukar kunna få lite lite stegring före mens.. inte max dock.
  • MCT79

Hej tjejer!

Tråkigt MissT att kroppen strular, jag håller tummarna stenhårt för att du får ett fiiiint plus snart!!

Pixan, håller tummarna för dig också i morgon! Ett stort j-vla guldägg!!!

Ego: var till läkaren idag och fick svar på mina blodprover. Allt ser jättefint ut, så... Hon vill ju göra en ultraljud/kontrastundersökning av livmodern på cykeldag 8-9 och hon var övertygad om att jag skulle fått min mens idag men icke... igår var det 4 veckor sen skrapning. Har haft lite molvärk bara. Fick lämna ett graviditetstest som var negativt...såklart.

Bara vänta på mens... undersökningen.. sedan jaga plus! Hon vill iaf att jag medicineras med Trombyl under nästa graviditet och det känns skönt... att hon vill att jag ska äta det även om proverna är normala. Hennes erfarenhet var att det hjälpte ändå....

Kram till er alla!

• MCT79

MEEEENS!! Å snälla skjut mig jag hade fan inte såhär ont efter tredje cytotecdosen ens... men jag blöder! Äntligen! (fan vad knäppt man är...)

NU blir det ipren, en citodon som finns kvar och försöka sova!

• MCT79

Beräknad bim nu då.. sen får vi se när ÄL behagar komma... :)

BIM APRIL

9 april - Soffy83 (3:e försöket efter mf juli -10, mf okt -10, MA dec -10)
    14 april - Mimmi80 (12:e försöket efter 3 MF)
    25,26,27 april - Rosen1 (3 försöket efter 2 mf -10 och -11)
    25-26 april - MissT (MA dec-10)

BIM MAJ
    1 maj - JowiAn (inte försökt. MF nov 10 och MF april 11.)
    1 maj - Havsklippan  (ett mf juni -10, förlorade Wilma dec -10)
    14 maj - LisaVäntar (2:a försöket, förlorade Viggo i v 22)
    23 maj - meh84 (4:e försöket efter MA dec-10)
    23 maj - SoMa72 (2:a försöket efter mf nr 3)
    26 maj - MCT79 (1:a försöket efter MA, 2 mf och ett X)

VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL
    Rosen 1
    SoMa72 

GRAVIDA
    leaeva efter 4mf och x

• MCT79
    MissT skrev 2011-04-29 09:58:26 följande:
    Leaeva kanske jag kan haka på dig Jag fick ett svagt men dock helt synligt streck i morse.
    Kollade dock inte av testet i tid för jag trodde inte att det skulle visa något men när jag gick in i badrummet en stund snare såg jag det. Vågar inte hoppas för mycket än bara...vill se att jag kan se strecket i tid och att det blir starkare....men nu finns ju en chans i alla fall Har mått illa från och till under ett par dagar och det moler och värker rejält i magen......
    Men vad är det jag läser!! WOOHOOO!! Nu håller jag tummarna stenhårt!
  • MCT79
    Endag skrev 2011-04-29 18:57:23 följande:
    Jag har en fundering/ fråga ...
    Hade ju mitt mf för 2 v och 1 dag sedan, nu känner jag av min ÄL värk så jag gissar på att det är ÄL nu .... ... vågar man försöka igen tror ni el borde man vänta? ......
    Kör på! Livet är för kort för att vänta!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3