Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
Aooooo!! Min vänstra äggstock gör asont! Håller allt på startar igång månne?? HOPPAS!
Aooooo!! Min vänstra äggstock gör asont! Håller allt på startar igång månne?? HOPPAS!
Jag hoppas också på upprepade och täta VUL nästa gång...
jag hittade det här idag... på niomånder.se
"Ett Hb sjunker normalt efter vecka 20 då fostret kräver mer och blodmängden ökar. Om Hb inte sjunker efter vecka 20 utan ligger stadigt väldigt högt eller tom ökar ska detta tolkas som en varningssignal. Ett högt Hb gör blodet trögflytande. Trögt blod = större risk för blodproppar i fina kärl som tex de som finns i en moderkaka.
Riktvärdet är 146, och ett Hb på, över eller omkring 146 är farligt högt under en graviditet. Många MVC hänger tyvärr inte med på nya rön och hinner inte hålla sig uppdaterade med ny forskning och fortsätter därför att uppmuntra gravida att äta järnrikt och ta tillskott fastän många inte behöver.
Rent generellt kan man säga att en gravid kvinna inte behöver tillskott om Hb ligger kring det normala, alltså 120-130. Först när Hb sjunker kan man, på inrådan av sin BM, börja med järntillskott. Börja aldrig med tillskott innehållande järn innan du fått ditt Hb kontrollerat på MVC."
Jag hade 145 i hb vid inskrivningen.. tänk om nått så löjligt enkelt som för högt blodvärde gav mitt MA... :(((
Hej tjejer... du har jag varit hos Gyn Sthlm för utredning... eller uppstart. Fick ett bra intryck om än kanske något stressad.. men hon har beställt mängder av prover och kommer begära svar från kromosomutredningen från SigtunaGyn.
Dessa prover kommer tas...
*AMH
*S-TSH
*S-fritt T4
*S-fritt T3
*S-TPOAk, tyreoperoxidas-ak
*S-TgAk, tyreoglobulin-ak
*S-FSH
*S-LH
*Antitrombin
*Protrombin mut.
* Kardiolipin AK
*P-faktor VIII
*P-Protein S,fritt
*P-Protein C (enz)
*ANA
*RA-F
*F V(5) mutation
*P-Lupus antikoagulans
Jag ska dessutom göra kontrastundersökning av livmoder på dag 8-9 vid nästa cykel... så jag måste skydda mig nu i vilket fall.
Jag tror det känns bra... fick tråkiga nyheter precis innan jag skulle åka så jag känner mig lättad med ledsen.. Mamma ringde och sa att pappa har förhöjt PSA... farfar dog i prostatacancer och var vara 74 år.. sen har han två farbröder med prostatacancer.. blä. Vi VET inte än såklart.. de ska ta biopsier. Men det är ju "min" bransch..ibland vet man för mycket.
Ohhh spännade LisaVäntar!
Har jobbat idag.. första dan efter mitt MA... jobbigt med gravida magar på jobbet men det gick...
Har inte kollat nått mer med ältester så jag vet inte vad som händer, orkar inte heller eftersom vi måste vänta..=)