• SoMa72

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Dag och natt skrev 2011-05-31 09:53:43 följande:
    meh84: Många har blödningar under graviditet utan att det betyder något! Det behöver inte vara mf! Om du är orolig tycker jag givetvis att du ska åka in. Om du inte blöder mer kanske det bara var nån liten blödning. Enda gången jag blödde under min första graviditet var ju tyvärr mf, då hade jag inte ens ont men störtblödde under nån timme för att sen avta. Vi åkte ju direkt in till akuten som såg att det var på väg ut. Men Sofy i andra tråden vet jag har haft flera blödningar under sin graviditet och hon har ju sin fina pojk nu. 

Ego: Jag blir allt lite fundersam, jag får fortfarande inget positivt test på CB digital och hade inga fler vanliga tester så jag kunde jämföra. BIM idag men ingen mens och fortfarande alla symtom kvar och dessutom sjukt ont i huvudet varför jag stannat hemma idag. Ringde och bokade tider hos min bm igår. Tänk om jag inte är gravid, bara inbillat mig allt? Känns konstigt, jag vet ju att de andra testerna varit svaga men det var ju flera tester som visade svagt, alla kan väl inte vara spökstreck, eller?
    Jag tror det kommer på CB digital om några dagar, gumman!

Kram
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Bellas7 skrev 2011-05-31 10:24:54 följande:
    SoMa har du pergo denna månad?
    Nix, fick inte ta det för läkaren...
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Dag och natt skrev 2011-05-31 11:41:00 följande:
    Varför fick du inte det SoMa?
    För att "mensen" kom fem dagar för tidigt och bara var levrad, inget färskt blod, det tyckte inte gyn om utan då sa de att jag måste vänta till jag får en riktig mens och sen kan jag EV få pergp, zzzznark... Död Men jag förstår ändå att de inte vill skriva ut nåt om kroppen krånglar. Så nu hoppas jag att jag inte får nån mens i juni utan plus istället och inte kommer att behöva pergo.
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MissT skrev 2011-05-31 18:45:38 följande:

Jag mår bra men känner mig fortfarande lite "off" eller vad man ska säga. Det har varit så tvära kast i denna graviditeten så jag hänger inte riktigt med...... Har inget illamående vilket är skönt men samtidigt vill jag ha det för att jag ska "känna mig" gravid. Förhoppningsvis har/får jag en bra graviditet även utan en massa symptom. Brösten ömmar och värker en del, är jätte trött, har molvärk från och till och är väldigt sugen på salt (saltlakrits, chips och annat salt) men i övrigt känner jag mig inte så gravid. Har en liten kula på magen i alla fall som ständigt påminner mig om att någon förhoppningsvis växer och mår bra där inne Nytt vul nästa torsdag som förhoppningsvis visar ett pickande hjärta, tror jag kan slappna av mer efter det. Försöker dock njuta så mycket jag kan....

Hur är det med dig?

Förstår att det är svårt att riktigt kunna ta till sig detta med allt som varit, fast det kommer.. Och symptom kommer säkerligen bara att drälla in vad det lider. Ja, njut på så mkt du bara kan! {#emotions_dlg.flower}

Jodå, jag väntar in BIM för fullt, är sååååååååååååå glad för att jag fick riktig äl den här gången. Sen får vi se om det tagit sig, fast det är minst 10 dagar kvar tills jag börjar kolla.

Kram på dig!
    Dag och natt skrev 2011-06-01 09:12:44 följande:
    Det var nog falsk alarm trots allt för inatt började jag blöda. Både cykeln och lutealfasen har blivit längre. Trist att jag inte känner igen min kropp längre, den verkar vara extra känslig och mottaglig för allt och det känns som att jag inte kan lita på den. 

Imorgon åker vi upp till mina päron så jag har en massa att göra idag, och träffa en kompis ska jag hinna göra också. Så jag kommer nog inte skriva något här förrän efter långhelgen! Men hoppas att ni får en härlig långhelg med värme och sol! Kramar! {#emotions_dlg.flower}Solig{#emotions_dlg.flower}
    Men är det verkligen mensen då, så det inte bara är en liten blödning istället för mens? Om inte annat, så hinner du ändå få plus i juni. Juni SKA bli den stora plusmånaden, det har jag bestämt. Cool

Trevlig helg på dig, gumman!
    Kramar {#emotions_dlg.flower}
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Dag och natt skrev 2011-06-01 10:30:43 följande:
    Vad gullig du är Soma! Jag har världens mensvärk så jag tror inte det. Men jag hinner ju teoretiskt plussa i juni faktiskt så vi får väl hoppas att vi får några riktigt fina starka plus nu istället!!
    Skiiiit, det var synd, men som sagt, då kommer det i slutet av juni istället...
    pixerpie skrev 2011-06-01 10:31:38 följande:
    ÅH SoMa- hoppas du har rätt! Juni 'r det STORA plusmånaden- februaribarn blir perfekt!!!

Oj, synd Hanvsklippan. Men skönt med miljöombyte, jag gör samma sak- åker ikväll!

Kollade vuli dag ett ägg 21,5 mm så vi VET vad vi ska ägna helgen åt iaf...  hi-hi!

Ha det underbart i solen!
    Japp, februaribarn it is!

Wihoo, kör så det ryker! Demon

Ehh, VILKEN sol?! Obestämd Här vräker det ner i omgångar... Men, men det blir nog finare i helgen...
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    FruW skrev 2011-06-01 11:21:33 följande:
    Hihi jag har sol, ca 20 grader varmt, jätteskönt i solen men lite kallt i vinden, är ute o klipper gräset. Satt t o m ute i solen o åt frukost :D hoppas ni andra får njuta av solen med snart! Vart bor ni förresten där det regnar? Solen finns iaf i Borås! ;)
    Lyllos dig! Hoppas solen behagar hitta tillbaka till Uppsala också.....
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Amelie85 skrev 2011-06-01 11:24:05 följande:

Jag fick missfall igår.. med första planerade barnet. Var i vecka 5 enligt ul och vecka 7 enligt mensen. Så jag gissar att den varit död men suttit kvar.. Vi har varit på undersökning och allt är borta och allt ser bra yt där inne.

Vi planerar redan nu att försöka redan i dag igen! igår kväll åt jag bidrottningsgelé och vi hoppas att vi kommer lyckas på första försöket!

Men beklagar!! Skönt att allt är ute och ser bra ut igen....

Bara att köra på så fort det inte blöder längre. Sen sägs det att det är lättare att bli gravid direkt efter missfall, så tummarna hålls för dig!!
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Happiest skrev 2011-06-01 12:04:05 följande:
    Kan man göra privat vul i uppsala någonstans?
    Japp, på Carolinamottagningen... De är jättebra där! 018-156860
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-06-06 10:43:09 följande:
    Ohh äntligen händer det nått på ältesterna! Haft rejäla älflytningar och igår hade jag sååå ont i magen! Idag har jag utslag, inte tokstarkt men i morrn ska ni se!

Nu jäklar!
    You go, girl! Ligg så du får skavsår... Demon
    ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3