• SoMa72

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Lofot skrev 2011-05-25 15:40:15 följande:
    Ja ok. Tack :)

Sådant får man kolla efter tre mf gissar jag? då det görs en utredning?
    Hur kollar man sånt?

Sen har jag en till liten undran, medan jag ändå håller på menar jag Flört.
    hur lever ni mellan mens och äl, lever ni på som vanligt. Tar ett glas vin ibland och så? Jag har blivit så feg för det där med vin och kaffe då jag tänker att det på nåt sätt påverkar mig negativt, även om jag inte är med barn just nu. Eller är det bästa att helt enkelt dricka sina koppar kaffe om dagen och ta ett glas vin nån helgdag med mina väninnor?
    Jag är splittrad då jag vill maximera mina chanser att det ska bli nåt, samtidigt som jag vet att jag slappnar av om jag lever på som vanligt och inte grubblar så värst mycket och att det då troligtvis tar sig lättare...? Eller vad tror ni?
    Japp, det stämmer...

Jag lever som vanligt, bebis får ändå inte näring fr mamman förrän i v 5-6 väl? Och skulle man leva som nån asket under  mellantiden kan man ju gå o lägga sig under en liten stubbe Tungan ute Vi måste väl få ha lite livskvalité också? Det gör ju att man står ut med detta eviga jagande efter bebbe...
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Dag och natt skrev 2011-05-27 08:06:18 följande:
    Godmorgon alla ivriga testare! Jag kan berätta att jag tog ett CB-test imorse där ett svagt svagt plus syns... Supertidigt så jag skriver inte att jag fått plus än förrän det blir starkare, förhoppningsvis i slutet av helgen, början av nästa vecka. Eller ja, nu har jag bara en digital kvar så den borde ge ganska klara besked så slipper jag fundera om jag är inbillningssjuk eller inte. Glad Det gick inte ens att fota, så svagt var det... Cool

Sofy, jag har försökt maila dig för ett tag sen men jag tror jag har fallit ur från din adressbok. Så om du vill ha mail från mig får du gärna lägga till mig igen söta snälla rara. Skrattande Vill ju höra hur livet leker med Devin! Glad Kram på dig!
    Åhhh, tjohoo! Smyger in ett tyst grattis... {#emotions_dlg.flower} 

MissT, jättegrattis igen även i denna tråd! Skrattande 

leaeva, en blogg ser vi fram emot när du har tid och ork! Solig
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MissT skrev 2011-05-27 13:05:09 följande:
    Tack ännu en gång SoMA
    Så lite så, är så himla glad för din skull! Men nu har jag nog grattat dig på 4-5 ställen, så nu får det räcka... Flört
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Dag och natt skrev 2011-05-29 21:49:41 följande:
    Haha tack sötis, jag kommer in i er tråd när jag passerat BIM... Glad
    Javisst skrev 2011-05-29 17:22:21 följande:
    Jag är nog lite dålig på att läsa av svaga test Havsklippan, jag ser inget men håller tummarna för att det blir starkare! Dina symptom är ju helt klart positiva!!
    Vad söt du är, hihi, som min sambo som inte heller ser nåt streck, det är som att leta efter Jesus i kaffekoppen... Hahaha Skrattande Ja jag är jättetrött och börjar dessutom känna lite i fogarna eftersom jag burit en del idag. Jag hoppas att allt bara kan gå bra den här gången.Tack! Imorgon bitti testar jag med mitt sista vanliga CB och jämför, och sen på tisdag tar jag det digitala tänkte jag. Men gravid är jag, min sambo sa att jag är "på den högre häktningsgraden sannolika skäl misstänkt för att vara gravid" trots att han inte sett nåt streck, bara sett mina symtom. Tungan ute
    MCT79 skrev 2011-05-29 20:18:27 följande:
    Härligt Havsklippan! Nu jäklar!

Jag har en fråga till alla Pergotime veteraner här inne...  jag har tagit två dagar bara.... har rejält ont över äggstockerna emellanåt... hade  ni det också?
    Och du kommer snart efter... ! Jag ska smeta ned en massa hormoner på skärmen så ni får det allihopa. Flört
    Jag såg ju att jag redan hade grattat dig i tråden, men grattis igen!
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    got2b skrev 2011-05-31 08:59:32 följande:
    Har någon av er erfarenhet av att blöda under graviditet (utan att det blir missfall)? Igår kväll när jag kom hem från jobbet fick jag ganska ont och satte mig i soffan. Det släppte efter en stund och jag tänkte inte mer på det. Sen när jag skulle gå på toa innan sängdags kom det blod. Inte jättemycket men klarrött. Bröt ihop där och grät halva natten. Idag har jag typ lite mensvärk men har nog inte blödit mer än. Är på 5+2 idag.
    Åhh vännen, hoppas innerligt att det bara är en ofarlig liten blödning...
    Många kramar!
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    LisaVäntar skrev 2011-05-30 23:04:48 följande:
    Tar en liten time out, fick en tokdipp igår, är hemma från jobbet o försöker komma ikapp med tankarna.. Håller tummar för er o återkommer när psyket orkar med att hoppas igen!
    Vi finns här för dig när helst du behöver oss! Hjärta Tänker på dig...

Kramar!
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Bellas7 skrev 2011-05-31 07:56:27 följande:
    Hej alla En uppdatering i från oss ( mig och de tre små) var på ul i går en snabbis men kunde konstatera att alla tre levde och var lika långa. 21mm och var enligt vul ca 8+5 igår och jag var 9+0 enligt ältest så stämmer ok.
    Känns skönt och har nu nedräkning tills v 12.

MCT det är bra att du känner något i äggstockarna av pergon då gör de de vad de ska :))

Saknar er alla och vill se flera plus i tråden. Grattis Havsklippan :) hoppas plusset var starkt i dag så gubben ser det oxå.

Lisalängtar hoppas orken kommer tillbax snart kram

Mimmi håller tummarna på att du får hormonhjälp hos doktorn så det skyndar på lite, det är verkligen din tur nu.

SoMa ska inboxa dig senare men var har du strecket du lovat mig. ???

Pixan hur är det gumman ?
    Ja, med tanke på att jag inte ens hade riktigt äl förra månaden, så blev det lite svårt att klämma fram ett plus Tungan ute Jag jobbar på det och hoppas jag lyckas bättre i juni... Cool
    ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3