• SoMa72

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Grattis! Jag är i v 9, håller tummarna för oss...

• SoMa72
    söderböna skrev 2013-09-20 06:35:23 följande:
    VUL i v 9 skulle det vara.

Jag gjorde vul förra fredagen, gyn mätte 7+0, själv tyckte jag att jag borde vara 7+5 då, ska tillbaka nästa fredag, hoppas han ändrar sig då.
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    söderböna skrev 2013-10-07 20:03:58 följande:
    VUL v.9 visade endast 25% av förväntad tillväxt. VUL idag igen (v 10) visade att hjärtat slutat slå. Fick abortpiller. Hoppas på ett nytt plus i framtiden...

Åh, beklagar! Håller tummarna för att nästa gång går bra...
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72

LisaVäntar, hur mår du?

♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ Lillasyster apr 2014 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    LisaVäntar skrev 2014-01-21 08:51:00 följande:
    Jag förstår det, nu är det verkligen inom räckhåll! :)
    Soma: sådär, är inlagd nu igen för tappen har krympt mer. 31+3 idag så lite till får hon allt stanna i magen. Dödligt less på sjukhus och stillaliggande nu.. Hur mår du?!

Men åh, vad jobbigt! Dumma tapp!! Hoppas skruttan vill stanna i värmen och tryggheten i några veckor till...
    Jag mår bra tack. V 27 nu, ska på första BM-besöket sen inskrivningen nu på torsdag. Blir intressant att se hur mina värden är och om jag måste börja med järntabletter osv.
  • SoMa72
    LisaVäntar skrev 2014-01-21 11:50:28 följande:
    Ja, skitjobbigt! Nu fick jag veta att jag har tre olika sorters bakterier i cervix också, ska få massa antibiotika, men blir ju vansinnigt nervös ändå!!
    Oj, har du inte varit där på så länge?! :) Hoppas allt ser bra ut och att du Slipper tabletterna, tycker dom är hemska!
    Men gaaaaaaaaaaaah, bort med bakterierna, de har inget där att göra! Skrikandes Jag tror lillskruttan håller sig inne i tryggheten ett bra tag till iaf...
    Ja de är ju vidriga, magen är ju tillräckligt krånglig som det är ändå. Obestämd 
  • SoMa72
    LisaVäntar skrev 2014-01-21 20:31:01 följande:
    Det är bra, då tror jag att du har rätt! :)
    Haha, eller hur?! Hemska, jag har sluppit som tur är..

Hur går det nu, skruttan?
    Själv har jag fått snittdatum 17 apr, så det blir en liten påskkärring Hjärta
  • SoMa72
    Bev skrev 2014-02-17 19:54:25 följande:
    Hej tjejer! Insåg just att det var nästan två år sedan som jag var inne här sist... Herre gud vad försvinner tiden... Har inte orkat läsa ikapp... det var 1300 olästa inlägg sen sist så jag insåg mina begränsningar..

Hur går det för er nya och gamla. Hoppas innerligt att ni alla mår bra <3

KRAM till er alla!!!

Hej!

Ja, tiden går ju fort när man har roligt. Du är ursäktad om du inte orkat läsa alla inlägg.
    Här går det framåt, åtta veckor kvar (på torsdag) till planerat snitt.
    Hur mår du själv?

Kram tillbaka!
  • SoMa72
    LisaVäntar skrev 2014-02-18 13:40:23 följande:
    Nu går det rätt bra! Sen 1,5 vecka tillbaka är jag sjukhusbefriad och hemma och vilar. Gjorde nytt TUL igår som gick bra, magen hade inte vuxit så var tokorolig, men nu räknas hon väga 2400 gram. Vecka 35+3 idag så snart får hon komma! :) kommer det inte igång av sig själv blir det förmodligen snitt 14 mars, men jag hoppas få föda normalt denna gången! Skönt att fått snittid redan, hur mår du annars?

Skönt att det var ok med skruttan trots utebliven magmåttsökning.
    Snitt 14 mars är en bra dag, då har jag namnsdag. Cool {#emotions_dlg.flower} Åh, då är det lite mindre än en månad tills du har dottern i din famn. Hjärta
    Jag mår ganska bra, har fått lite foglossning (som jag INTE har bestämt) och igår fick jag börja med Duroferon då mitt P-Ferritin hade rasat från 89 till 9,5. Inte konstigt att jag är såååå trött om kvällarna.
  • SoMa72
    LisaVäntar skrev 2014-02-20 08:03:42 följande:
    Ja, det var så skönt med det beskedet, nu bara försöker jag njuta av sista tiden! Kanske inte så lätt med vidrig foglossning, men så länge bebis mår bra så :) usch, ja, foglossning vet jag hur det är.. Jobbar du? Var rädd om dig så det inte blir värre!! Vila, vila, vila är det enda som hjälper mig. Oj, nej då är det inte konstigt att du är trött :)
    Jag försöker vara försiktig och vila så mkt som möjligt, men det där med att gå långsamt med korta steg har jag svårt för Oskyldig Jag brukar ju gå fort med lång steg, trots min ringa längd på 160 cm Cool 
    Ja, jag jobbar sista dagen 02 apr, hur var det med dig? Är du sjukskriven ända till BF?
  • SoMa72
    LisaVäntar skrev 2014-02-24 12:49:45 följande:
    Haha, förstår dig! Klarar inte att ta det lugnt i förebyggande syfte heller, kör till jag kraschar och hamnar på soffan sen istället.. Kanske inte det smartaste! Fogarna jag helt gått åt skogen de senaste dagarna, idag har det varit kryckor sen jag vaknade :-/ Max 2,5 vecka kvar, en halv om skrutten lyssnar på mig och kommer ut på beställning ;)

Varför ska man vara så jämrans envis för? Obestämd Oskyldig Jobbigt med kryckor, men tur att det finns hjälpmedel såna gånger det verkligen krävs.
    Då håller vi tummarna för att bebben lyssnar på sin mamma
  • SoMa72

Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, vad fin hon är!!! Hjärta Kyss {#emotions_dlg.flower} Superstort grattis!
    Hur tyckte du det var att snittas?

• SoMa72

Åh, bådar gott för mitt kommande snitt... Skönt att det gått så bra för dig!

• SoMa72
    LisaVäntar skrev 2014-03-13 05:48:26 följande:
    Hoppas det blir samma för dig! Jag har varit mycket bättre på att be om smärtstillande denna gången, så har inte hunnit få några smärttoppar, kanske har sin del i det? :)

Det har det förmodligen. Jag var ju mest rädd att såret skulle spricka upp så fort man rörde sig minsta mm, var jätterädd när jag skulle försöka ta mig ur sjukhussängen.Förvånad
    Blev det stygn el agraffer? Mitt förra var agraffer, vet inte vad det blir nu.
  • SoMa72
    LisaVäntar skrev 2014-03-14 08:39:09 följande:
    Ja, visst var det en obehaglig känsla?! Kände inte alls så denna gången.. Stygn, sa till att jag inte ville ha agraffer, men tydligen syr de alla på vårt sjukhus nu. Ett tag innan mitt första snitt fick alla agraffer för det går fortare!

Skönt! Tror de fortf kör med agraffer på vårt, men vem vet? Fick du ligga på uppvak själv eller fick du vara med Agnes från start?
  • SoMa72
    LisaVäntar skrev 2014-03-16 07:17:54 följande:
    Vi behöver inte ligga på uppvak utan blir körda direkt till förlossningen, så får man ligga där till benen vaknar till liv igen.. Fast denna gången fick Mats och Agnes gå dit i förväg medan de sydde klart mig, förra gången fick han och bebis stanna. Var en lite märklig bm som hade hand om oss, tror det var hon som inte kände för att vänta mer..

Vad bra, var ju inte så kul att ligga helt ensam på uppvak själv mitt i natten...
    Hur har det gått sen sist? Funkar allt bra? Hur känns snittet?
  • SoMa72

10.34 föddes Amanda, 3990 gr och 52 cm... Allt har gått bra, men det var otäckt med alla blodtrycksfall.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3