• SoMa72

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Inget mer blod, inget plus, inga symptom mer än molvärk igen, imorgon är det dag 28 sen senaste mensen.
    Hur mår du, skruttan?

Kram!

• SoMa72
    MCT79 skrev 2011-05-22 17:25:29 följande:
    Lovande SoMa! Jag håller tummarna!

Själv borde jag ha bim på ingång... inte för att jag fått utslag på ältesterna så jag har ju ingen aning om hur landet ligger... orkar inte riktigt bry mig heller... nån som har en susning om på vilken sida vår bim-lista finns? =)
    Håller tummarna för dig med! Ingen aning var bim-listan befinner sig...
    JoWiAn skrev 2011-05-22 18:55:11 följande:
    Fy vad jobbigt att vänta och vänta. Fortfarande negativt på gravtesterna men ingen mens. Dag 51 idag efter MF.... BLÄÄÄÄ
    Skitkropp! Skrikandes Hoppas den kommer igång snart, på ett eller annat sätt... Helst att du får ett plus alltså!
    LisaVäntar skrev 2011-05-22 19:57:33 följande:
    Hoppas SoMa!

Förstår er båda mct och jowian!

BIM+8 idag, ingen mens.. Börjar känna mig smågravid, men kroppen har ju lurats förr! Test imorgon em eller tisd om testen kommit då, har inte råd att köpa på apoteket förren onsdag!
    Åhh, spännande!!! Måtte det dyka upp ett plus för dig, hoppas testen kommer med posten idag då...

Ego: Neg imorse med, men mer och mer molvärk, kanske jag har äl snart? Tror nästan att det var "mensen" jag hade förra veckan, om än väääääääääääääääääldigt tidigt och utan färskt blod. Fast på onsdag ska de ringa fr gyn och kolla hur det gått för mig. Har jag tur så får jag kanske pergo ordinerat. (Om jag redan berättat detta så ber jag om ursäkt. Skäms)

Kram på er, gullepluppar! Hjärta
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    LisaVäntar skrev 2011-05-23 15:18:21 följande:
    Negativt såklart, får ringa gyn om mensen inte kommit på fredag!
    Men det var väl då själva... Hoppas ändå på ett sent plus för dig!
    Kram!
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    LisaVäntar skrev 2011-05-23 16:09:27 följande:
    Ja, drygt som bara den! Och dyrt, testerna hade inte kommit idag heller, så blev Apoteket ändå.. Hoppsan ;) hur går det för dig?
    Har inte hänt nåt mer än uppdateringen jag skrev på fm idag...
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-05-24 11:44:22 följande:
    Ohh it´s the bitch.... ingen tvekan.... fan också.

Nu räknar min "app" på en kortare cykel såg jag... får väl räkna om sen när jag vet mer exakt..

BIM APRIL
    9 april - Soffy83 (3:e försöket efter mf juli -10, mf okt -10, MA dec -10)

BIM MAJ
    1 maj - JowiAn (inte försökt. MF nov 10 och MF april 11.)
    13 maj - Mimmi80 (13:e försöket efter 3MF)
    14 maj - LisaVäntar (2:a försöket, förlorade Viggo i v 22)
    23 maj - SoMa72 (2:a försöket efter mf nr 3)
    30 maj - Havsklippan (ett mf juni -10, förlorade Wilma dec -10)

BIM JUNI
    19 juni - MCT79 (2:a försöket efter MA, 2 mf och ett X)

VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL
    Rosen 1
    SoMa72

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} GRAVIDA {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    leaeva efter 4mf och x
    meh84
    Men kärringf-n var ju portad i den här tråden?! Skrikandes  Vi får hålla tummarna att vi får plus i juni istället..
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72

Äh, jag lägger in mig på juni nu, måste ju ha varit mens ändå förra veckan, fastän den var alldeles för tidig....

BIM APRIL

BIM MAJ

BIM JUNI
    23 maj - SoMa72 (2:a försöket efter mf nr 4)

Rosen 1

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} GRAVIDA {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    leaeva efter 4mf och x
    meh84

♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Gör om och gör rätt! Bra om jag kunde lägga in rätt datum när jag ändå höll på... Tungan ute

BIM APRIL

BIM MAJ

BIM JUNI
    14 juni - SoMa72 (2:a försöket efter mf nr 4)

Rosen 1

leaeva efter 4mf och x
    meh84
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Lofot skrev 2011-05-25 05:28:28 följande:
    Jaha, där kom tanten. Gråter
    Nån som märkt av att mensvärken blivit skarpare efter man fått mf? Eller är det bara jag som tycker det...

Nästa månad så kör vi på igen.
    Dumtant! Rynkar på näsan *kram*
    Vet du, jag tror att juni är en bättre månad att få plus på. Cool Är med i en annan tråd och där har 4 av 5 av dem som plussat i slutet av apr, början av maj fått mf...
    Så juni är månaden det kommer att krylla av plus i den här tråden!
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-05-25 13:15:26 följande:
    Jag har precis kommit hem... idag hade vi vår utredningstid på danderyd... en äldre man... jag känner mig så lugn och tillfreds inombords, på ett sätt jag inte gjort på länge länge länge... Vilken underbar människa... mjuk, varm, lugn...

Planen är... massa blodprover (som jag redan gjort men vafan...) ultraljud m. kontrast för att kolla livmoder samt passage i äggstockarna (!)..(aldrig gjort efter mitt utomkveds). Vid plus ska jag behandlas med trombyl + progesteron (crinon gel) till v. 12.
    Han vill följa mig med VUL/UL till mödravården tar över (v 18) OM det inte hjälper med medicinering denna gången heller så föreslår han IVF då par med upprepade missfall av någon anledning lyckas väldigt väldigt bra med just IVF.

Jag känner mig lugn, hoppfull... jag kommer få vänta till nästa cykel med kontrastundersökningen, kanske tom en cykel extra (om jag inte blir gravid såklart), jag kommer behandlas med BÅDE progesteron OCH trombyl utan tjat och HAN föreslår tom IVF om detta inte lyckas. Jag KOMMER få min bebis nångång..jag känner det nu!

Nu överväger jag att avboka min kontrastundersökning som jag har nästa vecka på det andra stället.. Hon tror inte på progesteron eller ivf och jag kommer inte kunna springa ifrån jobbet och springa på två ställen hur länge som helst heller.. vad hade ni gjort???

Rosen tråkigt med mensen! Jag har blivit sån efter mina mf att jag känner av både äl och mens mycket mer än tidigare...  :(
    Men vad härligt att höra, MCT!! Visst blev man väl lite paff när de säger att man ska få trombyl o progesteron utan att man ens hunnit nämna det...

Avboka det andra, kör på detta, verkar mkt mer seriöst!

Kram på dig!
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Lofot skrev 2011-05-25 15:24:10 följande:
    Ursäkta en opåläst men vad exakt gör trombylen och progesteronet för något? Progesteron är för att ägget ska fästa va? Skäms Tänkte att det kan vara bra att veta, ifall jag också hamnar där.
    Ingen fara, gumman!
    Ja och trombylen är blodförtunnade, för att förhindra blodproppar som ev. gör att grav stöts bort...
    ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3