• SoMa72

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Jaaaaa, det fick jag! Har precis hämtat posten! Miljoner tack, gumman!!! Tusen kramar!!!

• SoMa72
    MCT79 skrev 2011-04-12 17:23:56 följande:
    Hej tjejer... du har jag varit hos Gyn Sthlm för utredning... eller uppstart. Fick ett bra intryck om än kanske något stressad.. men hon har beställt mängder av prover och kommer begära svar från kromosomutredningen från SigtunaGyn.
    Jag ska dessutom göra kontrastundersökning av livmoder på dag 8-9 vid nästa cykel... så jag måste skydda mig nu i vilket fall.

Jag tror det känns bra... fick tråkiga nyheter precis innan jag skulle åka så jag känner mig lättad med ledsen.. Mamma ringde och sa att pappa har förhöjt PSA... farfar dog i prostatacancer och var vara 74 år.. sen har han två farbröder med prostatacancer.. blä. Vi VET inte än såklart.. de ska ta biopsier. Men det är ju "min" bransch..ibland vet man för mycket.
    God morgon, gumman! Vad bra att de tar så många olika prover, nu j-klar ska de fixa det här ska du se!!

Usch, tråkigt med din pappa, hoppas verkligen att det inte är nåt Hjärta Min morfar hade problem med sin när jag var liten, men han dog när han var 90 år och inte pga det. Sen har min mosters sambo oxå haft problem, men opererades nyligen och nu är det borta.

Stor kram!
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Bellas7 skrev 2011-04-12 19:03:45 följande:
    Usch MCT hoppas allt går bra med din pappa, och dina prover.

I morse började jag med illamående och kräkning av kaffe doft, brösten är rör du så dör du ömma och super trött. Detta är fina biverkningar av ägglossningssprutan. Sen har jag såå jä..la ont i äggstockarna så gissa om alla äggen släpper hehe 3st :)))

SoMa va bra att de dök upp så posten inte tog dem, kolla biverkningarna men det är mycket ömma bröst, illamående, lättretlig osv :)) kram
    Huga, vilka otrevliga biverkningar du verkar få av sprutan, men vad har man för val när man vill ha bebbe? Vi kör på samma sätt va? Om du får massor med befruktade ägg, så skicka upp 1-2 bebbar till mig

Ja, jag är så himla tacksam för att du skickade dem! Hjärta Tog en igår kväll, du tar dem kanske på morgonen, men jag ville förstås börja på studs. Tungan ute Ömma bröst, molvärk, lättretlig o halsbränna av o till har jag redan haft sen i helgen, så blir det inte mer än så kommer jag nog att klara det. Fast illamående slipper jag helst, man kräks väl inte av det förresten? Har jordens kräkfobi Skäms (har iaf haft när jag var yngre, nu är det bättre)...

Kram!
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Bellas7 skrev 2011-04-13 09:02:13 följande:
    SoMa jag tar den oxå på kvällen och ska börja ikväll :) hoppas nu det tar sig :)

Nej kräker gör du inte :)
    Puh, tur det.... *pustar ut*
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    got2b skrev 2011-04-13 09:29:09 följande:
    Då är vi två med kräkfobi! Blä!
    Vill inbilla mig att jag har ömma bröst nu. Fast jag vet att det bara är det ena och att det beror på träningsvärk. Höll på en massa i trädgården i helgen så det är därför. Men man kan ju alltid hoppas Flört
    Ja, fy... Hoppas vi slipper undan det i graviditeterna sen.  

Men vi har ju BIM i princip dagarna efter varandra.... Och jag har ont i brösten, haft det sen i söndags, ingen inbillning, men det behöver ändå inte betyda nåt i mitt fall ändå. Jag hoppas för oss båda!  
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Bellas7 skrev 2011-04-13 11:38:10 följande:
    Puffar ner tråden lite :)
    Soffy har har det gått?
    Mimmi har dy testat såg ju att du har bim i morgon . spännande :)

SoMa och Meh84 vi ligger ju alla tre efter varandra så ska bli spännande när ska ni börja testa? Jag kan ju tidigast testa tio dagar efter ägglossningssprutan så nästa ons el torsdag. Jag har aldrig fått positivt innan bim-4 så det lär väl bli den 19 nåt jag kan börja hoppas på ett streck :)

BIM APRIL
    9 april - Soffy83 (3:e försöket efter mf juli -10, mf okt -10, MA dec -10)
    14 april - Mimmi80 (12:e försöket efter 3 MF)
    21 april - SoMa72 (1:a försöket efter mf nr 3)
    23 april -  Leaeva (3 mf och ett x)
    24 april - meh84 (3:e försöket efter MA dec-10)
    25,26,27 april - Rosen1 (3 försöket efter 2 mf -10 och -11)
    26-27 april - MissT (MA dec-10)

BIM MAJ
    1 maj - Havsklippan  (ett mf juni -10, förlorade Wilma dec -10)

VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL
    MCT79
    Jag vet inte riktigt när jag ska börja våga testa? Har ju inte fått plus före BIM ändå, bortsett fr förra månaden, tror det blev plus på BIM-1/-2... Obestämd Helst skulle jag vilja testa på en gång, men jag vet att det är galet tidigt Foten i munnen Vi kan ju testa på samma dag alla tre annars? Skrattande Vad tycker ni?
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    FruW skrev 2011-04-13 11:59:48 följande:
    Nej, inte testat än, funderade på det i morse, men var för trött.. Så jag väntar nog ett tag, har inga större förhoppningar om ett plus sen här månaden. Fick ju tillbaka mina spottings, o har inga gravsymptom..

Så, gör nog er andra sällskap i maj!

Hur har det gått för Soffy??
    Men tänk om du är gravid trots spottings och uteblivna symptom, gumman? Vi håller tummarna!
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    FruW skrev 2011-04-13 13:35:20 följande:
    Tack söta du!! Kram till dig!! :)
    Vi måste ju liksom hålla ihop här inne.... Hjärta Sen försöker jag fortf att vara en evig optimist, tills jag blir motbevisad.
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Bellas7 skrev 2011-04-13 13:39:28 följande:
    haha ja det tycker jag men då måste du hålla dig till vi rimligt ligger på bim-4 eller nåt för du ligger ju två dagar före mig och tre dagar före meh84. Så klarar du att hålla dig hehe
    Hmm, ja och vilken dag blir det då? 20:e? Pust, pust, jag SKA klara det, jag SKA! Oskyldig
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Bellas7 skrev 2011-04-13 14:25:06 följande:
    haha gumman kommer du i håg förra månaden ... nej jag kan inte vara gravid, jag har inga symton det är kört och vem fick streck på stickan.. hehe hmm fast jag var likadan ju
    Oj, sa jag så? Fast jag hade ju svintidiga symptom o var först övertygad om att jag var gravid, sen blev jag bara neg o kände ingenting o trodde det var kört, fast det var det ju inte...
    Känns skönt att ha flera omkring sig som är lika knasiga! Hjärta
    ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3