• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Myra
    Längtan efter liten skrev 2010-08-30 09:56:28 följande:
    det är just sånt som får en att stressa också, när man vet att ens kropp faktiskt inte funkar normalt.
    Men du får inga tabletter för äl då?
    typ pravidel eller pergotime?
    kanske ska rådfråga med en läkare?
    jag har gått till läkare och fått pergotime. Första enkel kuren fungerade inte. Andra enkelkuren var när ajg fick mensen själv och efter mammas död. Då blev jag gravid som sen blev mf.
    Den här mensen var första mensen efter missfallet i början på maj. Var bortrest när jag fick den och hade inte pergotime med mig. Var inte berädd på mensen. Mensen var 2,5 mån sen efter missfallet och var lite orolig att den skulle börja strula. Jag blev så glad när den kom igång av sig själv.
    Ska till sofiahemmet i slutet av oktober. Skulle ha varit där i förra veckan men var tungen att flytta fram den pga min mens. Hann inte ta alla prover. Sen ska sambon lämna sitt roliga prov.
    Men jag hoppas att allt hinner lösa sig innan så vi slipper sofiahemmet.
  • marytose

En fråga till er i denna tråd (då ju alla fått missfall - ledsen för er/oss alla):
    Ska man ha kramper/sammandragningar och kraftiga blödningar/blodklumpar en vecka efter cytotec?

Hörde av en tjej att på hennes sjukhus fick man inte gå mer än en vecka med mycket blödningar, pga infektionsrisk, då fick man skrapas.
    Alltså jag har blött mängder nu och e sååå less på det.

• Längtan efter liten
    Myra skrev 2010-08-30 11:08:10 följande:
    jag har gått till läkare och fått pergotime. Första enkel kuren fungerade inte. Andra enkelkuren var när ajg fick mensen själv och efter mammas död. Då blev jag gravid som sen blev mf.
    Den här mensen var första mensen efter missfallet i början på maj. Var bortrest när jag fick den och hade inte pergotime med mig. Var inte berädd på mensen. Mensen var 2,5 mån sen efter missfallet och var lite orolig att den skulle börja strula. Jag blev så glad när den kom igång av sig själv.
    Ska till sofiahemmet i slutet av oktober. Skulle ha varit där i förra veckan men var tungen att flytta fram den pga min mens. Hann inte ta alla prover. Sen ska sambon lämna sitt roliga prov.
    Men jag hoppas att allt hinner lösa sig innan så vi slipper sofiahemmet.
    Okej jag förstår.
    Vi får hoppas att mensen kanske blivit lite mer regelbunden nu efter mf.
    min blev regelbunden varannat mf ung, hel konstigt...
    Får du inte göra prover om du inte har fått tillbaka mensen?
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    mariatösen skrev 2010-08-30 11:42:31 följande:
    En fråga till er i denna tråd (då ju alla fått missfall - ledsen för er/oss alla):
    Ska man ha kramper/sammandragningar och kraftiga blödningar/blodklumpar en vecka efter cytotec?

Hörde av en tjej att på hennes sjukhus fick man inte gå mer än en vecka med mycket blödningar, pga infektionsrisk, då fick man skrapas.
    Alltså jag har blött mängder nu och e sååå less på det.
    kan inget om just cytotec, men har hört att man inte ska gå och blöda länge. du kanske ska ringa in för att få råd?
    Längtan efter liten är stor
  • Myra
    Längtan efter liten skrev 2010-08-30 12:56:46 följande:
    Okej jag förstår.
    Vi får hoppas att mensen kanske blivit lite mer regelbunden nu efter mf.
    min blev regelbunden varannat mf ung, hel konstigt...
    Får du inte göra prover om du inte har fått tillbaka mensen?
    Jag har fått en mens efter mf som kom på semestern. Så det är den äl jag hade förra helgen och väntar att jag förhoppningsvis kan plussa nu till helgen..:) vågar inte tro eller hoppas på något.
    När jag var på kontroll efter missfallet så frågade jag läkaren om jag skulle äta provera om inte mensen kom men han tyckte jag skulle vänta juli ut. Skönt att den kom själv och jag slapp provera.

Har ni någon statetik hur ni här inne har lyckats efter missfallen. När mensen kom ingång, första äl och plus efter mf?

Måste bara få lägga in och dela med mig av receptet på den här underbara tårtan..:) ska baka den till sambons 40-års dag. Underbart goooood.:)

http://www.tasteline.com/Recept/Fin_chokladkaka_med_mork_chokladcreme_och_hallon
  • MCT79
    Myra skrev 2010-08-30 13:34:09 följande:
    Jag har fått en mens efter mf som kom på semestern. Så det är den äl jag hade förra helgen och väntar att jag förhoppningsvis kan plussa nu till helgen..:) vågar inte tro eller hoppas på något.
    När jag var på kontroll efter missfallet så frågade jag läkaren om jag skulle äta provera om inte mensen kom men han tyckte jag skulle vänta juli ut. Skönt att den kom själv och jag slapp provera.

Har ni någon statetik hur ni här inne har lyckats efter missfallen. När mensen kom ingång, första äl och plus efter mf?

Måste bara få lägga in och dela med mig av receptet på den här underbara tårtan..:) ska baka den till sambons 40-års dag. Underbart goooood.:)

www.tasteline.com/Recept/Fin_chokladkaka_med_...
    Mums den såg god ut den du!

Jag tror inte det finns nån statistik över det.. eller ja på bim-listan ser du ju vilket försök man är inne på men på listan över de som plussat står det iofs inte.
  • MCT79

OKej... jag hoppar.... bara hoppa tillbaka om det skiter sig....

BIM AUGUSTI
    26- 30 aug - Mallanis (2 försöket efter MF i maj, MA i Nov 09) 

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)
    7 sept - Pilgrimmen ( 2 försöket efter mf i juli )
    15 sept - Atti (3:e försöket efter MA i juni-10)
    15 sept - Knuts76 ( försökt sen -05)
    17 sept - Mimmi80 (4:e försöket efter MF)
    19sept - En Elva ( 5:e försöket efter MA i maj- 10)
    26 sept - Pancakes (5:e försöket, MA april-2010)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Lillamy3 (3e efter mf i maj. Denna gång utan pergo... Förvantar inte äl alls.)
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Sugarrush BF 30/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
    MCT79 BF 6/5 2011

• sugarrush

Härligt MCT! Du vågade! Välkommen!
    Det här är en tur-lista!

• FruW

MCT - grattis!! Bra gjort!! =)

Ingen som kan hjälpa mig med min fråga om blödningar, älflytningar och ältest som jag skrev om häromdagen?? Skulle väldigt gärna ha lite tips...

• sugarrush
    FruW skrev 2010-08-29 18:17:06 följande:

En fråga till er experter!! Enligt min egen uträkning bör jag ha äl någon gång måndag eller tisdag i nästa vecka.. Har fortfarande inget utslag på äl-testerna, men tycker mig ha älflytningar, och jag har haft små blödningar i går och i dag (rött blod på pappret när jag torkar mig)... vad tror ni, äl nu eller inte? Tycker ofta att äl-flytningarna kommer någon dag innan jag får utslag på testerna, någon som har erfarenhet av detta? Vad kan det betyda?? Tror ni på att mysa nu för bästa resultat, eller vänta till äl-testerna ger utslag??

Mimmi, jag kan bara tala för mig:
    Jag hade INGA ÄL-flytningar den här månaden när jag blev gravid. Jag hade visserligen lite mer flytningar, men den där berömda äggvitan dök inte upp alls.
    Mitt utslag på ÄL-testerna var också högst blygsamt, svagt streck i flera dagar, men de blev aldrig positiva! Dock dubbelcheckade jag med CB de dagar jag "borde haft ÄL ungefär, och en dag (lite senare än beräknat) fick jag faktiskt en glad gubbe på CB-testet, trots att den billiga ÄL-stickan varit negativ. Det var skitskumt!

Vi sexade på från ungefär 10 dagar efter mensen till tre dagar efter ÄL, en gång om dagen. Det var lite knöligt eftersom vi var i svärföräldrarnas lyhörda hus, så det var bara nattliga snabbisar i rent produktivt syfte...

Jag var rätt paff när det visade sig att jag blivit gravid. Jag var ju inte ens säker på att jag haft ÄL.
    Så ja, flytningarna blev inte äggvita, men lite mer än vanligt. Och ÄL-testerna blev halvstarka streck, men aldrig positiva. CB blev positivt en ynka dag. jag fattar fortfarande inte riktigt hur det gick till  
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3