• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-08-30 19:49:45 följande:
    Klart det inte går att tänka att man inte vill ha barn när man har längtat länge.
    Men du kanske kan tänka att NÄSTA månad egentligen hade passat bättre att bli gravid på!
    Haha, hon skrev de nog mest på skämt trorja ;) Jag fortsatte på de spåret.. :p
  • pixerpie
    FruW skrev 2010-08-30 19:46:39 följande:
    Mallanis - blä!!! Vet precis hur det känns, tungt tyngre tyngst... Men - jag och Pancakes är jätteglada för sällskap i september!! Stor kram till dig!!!!!! {#emotions_dlg.flower}

Sofy - nepp precis, vill INTE ha bebis!! Inte alls!! Vet du - jag har hört att de växer upp till odrägliga tonåringar med!! O då kostar dom oxå pengar... Håller med Myra (tror jag) jag vill shoppa jag Drömmer Jo, det där med att slappna av har man ju hört... Det kan säkert stämma, men jag önskar att någon kunde tala om HUR man ska göra för att inte "tänka på det" - är ju inte så lätt direkt...
    Kommer tyvärr att göra er sällskap en månad till jag med... bara känner det på mig... Trots ömma bröst... Men v'äntar och ser- under kan ju ske!

Ang slappna av eller inte... Så tycker jag det är det sämsta rådet... men visst alla säger det... Nu senast sa en kompis att "jag skulle vänta in själen.... " ( Lätt att säga om man ine behöver vänta mer än 2-3 månader!)

Men hur sjutton kan ägg och spermie göra skillnad på  (barn)stress och (jobb)stress... Och om nu tankens kraft kunde påverka så skulle vi ju inte behöva några preventivmedel utan bara "hoppas, hoppas på baby" så blev det inga... Och är det någon gång man är medveten om äl och hormoner så är det ju under IVF mm och många blir ju gravida med hjälp av IVF... Så tänk och grubbla hur mycket du/ ni vill- men slappna av för att du mår bra av det... men inte för att lättare bli gravid!!!
    ( Jag har blivit gravid både när jag inte ville och när jag varit supermedveten om äl och planerat för det... ) 
  • mallanis
    sofy skrev 2010-08-30 20:10:46 följande:
    Alltså.. de är halvt allvar, halvt skämt när vi skriver om de. Som Mimmi80 skrev att hon absoluuut inte vill ha barn osv, de är ju mer för o få kroppen o slappna av :) Sen att hon mest är ironisk är en annan grej, haha ;)

Och även om man inte aktivt tänker/längtar så ligger de undermedvetet o kroppen blir stressad då..

Men alla kör me sin egna teknik, inget är rätt eller fel när de gäller bebisplanering/längtan! De kommer när de kommer o snart är ni också me i andra tråden {#emotions_dlg.flower}
    Ja vet att det är skämtsamt ;)  men det spelar ingen roll om "kroppen slappnar av". Finns inga som helst belägg för att man blir gravid om man slappnar av. Helsicke då hade jag väntat 5 lingar efter denna semestern ;)
  • sugarrush
    mallanis skrev 2010-08-30 20:02:50 följande:
    Jag köper inte alls det ni pratar om att tänk inte på det så blir du gravid. Jag tycker att det är lite synd (även om jag vet att ni inte menar något illa med att säga det) och att det blir ytterligare en grej som gör att man känner press i detta att försöka få barn.

Det beror inte på att vi tänker för mycket och längtar (och bitvis är besatta av att få barn ;)iaf jag ) som att vi inte blir gravida eller får missfall! Det är inte vårat fel (och vi kan inte påverka detta genom att sluta tänka på det) att vi inte blir gravida det är helt enkelt otur och inget annat ;)
    I september kommer jag vilja ha en bebis lika mycket får se om vi har turen med oss då ;)
    Du, jag har också hatat det där med att "slappna av så blir det barn". Jag har tyckt det var jätteknäppt. Jag har ingen aning om att det hade att göra med att jag förökte tänka på annat de gånger vi lyckades. Kanske inte alls. MEN jag tyckte iallafall att tiden gick lite fortare när jag tänkte på annat ett tag. Det var det jag såg som positivt.

Det där med att ha barn någon annan månad os.v. är ju halvt på skämt som sofy säger, klart att vi alla vill ha barn skitmycket, annars skulle vi ju inte hänga i de här forumen. Och klart att man inte kan sluta vilja ha barn för att få barn, det är ju omöjligt.
    Förlåt om jag trampat dig på tårna, det var menat som ett skämt och jag menade inte alls att stressa eller pressa, eller få någon att må dåligt.

• sofy
    sugarrush skrev 2010-08-30 20:19:52 följande:
    Det där med att ha barn någon annan månad os.v. är ju halvt på skämt som sofy säger, klart att vi alla vill ha barn skitmycket, annars skulle vi ju inte hänga i de här forumen. Och klart att man inte kan sluta vilja ha barn för att få barn, det är ju omöjligt.
    Förlåt om jag trampat dig på tårna, det var menat som ett skämt och jag menade inte alls att stressa eller pressa, eller få någon att må dåligt.
    Får instämma me dig här.. Ingen som pratar om o "slappna av" menar ju något illa! De är mer för o peppa för att snart kommer det, när man minst anar!

Så, om jag trampat ngn på tårna ber jag också om ursäkt!
  • FruW

Vill bara förtydliga (kan lätt bli fel när man skriver, ingen hör ju ens tonfall o så...) att jag var helt ironisk med att jag inte vill ha barn! Så klart jag vill, mer än allt annat!!! Annars skulle jag ju inte hänga här, som ni såklart redan vet.

Jag avskyr också det där med att "slappna av, tänkt inte så mkt på det,,," emellanåt blir det fräsande svar från min sida till kompisar/släkt som bara vill väl, men - nu börjar jag se det så här; Efter några månader då jag verkligen mått dåligt, varit sååå ledsen över vår situation, ingenting har varit riktigt kul pga detta, och det började gå ut över vår relation - försöker jag slappna av och hitta saker jag mår bra av. Inte för att det ska göra mig gravid, för det tror jag inte på, utan för att jag inser att det här tar tid! Och ska jag orka måste jag må bra!  Och jag måste se till att vårda min relation till min darling, för det är ju honom jag vill ha barn med! En kass relation, eller ännu värre - ingen relation, vill jag inte ha barn i!

Så.. jag var ironisk med mina dumma inlägg (jag är ofta ironisk). Men jag tänkte, att varför inte testa tvärtom-tänk, om jag säger till kroppen att nepp, inga barn för mig tack, så kanske kanske.. griper efter fåniga halmstrån, men har ju inte funkat med att försöka få kroppen att "vilja" bli gravid, så kan ju inte skada att testa, eller hur Flört För tydlighetens skull - detta är halvseriöst..

Jag tror att alla måste hitta den strategi som känns bäst för en själv, vi kan bara tipsa varandra om vad som har funkat bra för oss, sen får man ta det man gillar och förkasta det andra, som i så många andra fall i livet..

PIXAN - det är inte över innan mensen har kommit! Håller tummarna för dig vännen!

• mallanis

Inga tår trampade på och hoppas att jag i så fall inte hade toppiga näverskor *s* Jag tror inte att ni menar det på
    något illa sätt. ;)
    Men jag bara hatar uttrycket och få "rådet" slappna av.

• pixerpie

Tack mimmi... återkommer och berättar hur det går... Jag har iaf ÄNTLIGEN bokat upp mig på ridlektioner!! ( I ett års tid har jag tänkt , det är ingen idé- jag är ju snart gravid!). Men är det en inbetanling på 2500 som behövs för att jag ska bli gravid så får det väl vara det då... *ironi* 

Ja, alla måste ju få ha "sin religion"! Tack för en underhållande kväll- nu är det sängdax... Valde familjeliv framför TV ikväll... men har lovat mannen att inte bli för "beroende"... men så här innan bim- brukar fl behövas lite!

KRAM alla goa och roliga tjejer!

• FruW

Pixan - ridning is the shit!! är såå härligt, och det om något är avkopplande och hjälper en stressa av! Hästarna märker ju direkt om man är stressad, då funkar ingenting!! Heja dig!! O hälsa maken att lite FL-tid bara är bra, då kan du älta med oss i stället för med honom Flört

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3