Vill bara förtydliga (kan lätt bli fel när man skriver, ingen hör ju ens tonfall o så...) att jag var helt ironisk med att jag inte vill ha barn! Så klart jag vill, mer än allt annat!!! Annars skulle jag ju inte hänga här, som ni såklart redan vet.
Jag avskyr också det där med att "slappna av, tänkt inte så mkt på det,,," emellanåt blir det fräsande svar från min sida till kompisar/släkt som bara vill väl, men - nu börjar jag se det så här; Efter några månader då jag verkligen mått dåligt, varit sååå ledsen över vår situation, ingenting har varit riktigt kul pga detta, och det började gå ut över vår relation - försöker jag slappna av och hitta saker jag mår bra av. Inte för att det ska göra mig gravid, för det tror jag inte på, utan för att jag inser att det här tar tid! Och ska jag orka måste jag må bra! Och jag måste se till att vårda min relation till min darling, för det är ju honom jag vill ha barn med! En kass relation, eller ännu värre - ingen relation, vill jag inte ha barn i!
Så.. jag var ironisk med mina dumma inlägg (jag är ofta ironisk). Men jag tänkte, att varför inte testa tvärtom-tänk, om jag säger till kroppen att nepp, inga barn för mig tack, så kanske kanske.. griper efter fåniga halmstrån, men har ju inte funkat med att försöka få kroppen att "vilja" bli gravid, så kan ju inte skada att testa, eller hur För tydlighetens skull - detta är halvseriöst..
Jag tror att alla måste hitta den strategi som känns bäst för en själv, vi kan bara tipsa varandra om vad som har funkat bra för oss, sen får man ta det man gillar och förkasta det andra, som i så många andra fall i livet..
PIXAN - det är inte över innan mensen har kommit! Håller tummarna för dig vännen!