• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • FruW

Fortfarande inte fått utslag på äl-stickorna... oroar mig för att det kanske är en sån månad där det inte blir ngn äl.. Ngn som vet om en rejäl förkylning kan påverkar äl??

• Pancakes
    Myra skrev 2010-08-31 13:03:40 följande:

MCT79: hoppas inte att det är ngt mf på G. men förstår din oro.

Med två små: beklagar ditt mf. Ibland är det bara så tungt.

Pancakes: vad härligt att resa. Får man fråga vart ni ska åka? *är nyfiken i en trut*

När jag fick missfall så var jag på gynakuten på sös, träffade en uuuunderbar läkare.

Ego: Bim i helgen, vet dock inte exakta dagen eftersom jag hade en längre cykel än normalt efter mf. Fick utslag förra lördagen, kan ha haft toppen redan på fredagen. Så mellan Fred-söndag är det BIM.  Förra gången jag var grav så fick ajg kraftig halsbränna, och 4 dagar innan BIM så kände jag hygg/spänningar i mitten av nedere delen av magen. Känner lite svaga sådan som kommer och går nu.  Vågar inte hoppas och svårt att avgöra om det är psykologist. Är kanske inte för tidigt att märka ngt. men dom här två var det jag kände redan innan BIM. Äsch, tiden får utvisa..;)

Vi ska till Mexico! Vill ju inte tänka så riktigt (hmmm) men OM, och jag säger OM ,jag skulle vara gravid när vi är där så är det väl inte livsfarligt direkt? Bor på ett all inclusive-hotell som är 5-stjärnigt så det borde väl inte vara nån fara med mat och sånt? Lite nojig är man ju men vill inte att livet ska stanna bara för att man hoppas bli gravid. Vill hitta på roliga saker och inte sitta hemma och deppa.

Myra, spännande med BIM i helgen! Helt omöjligt att avgöra om det är inbillningssymtom eller riktiga symtom. Dock är det väl lättare om man kan jämföra med de symtom man kände sist man var gravid så det låter ju lovande. Jag kände typ inget och plusset kom som en överraskning så jag vet inte hur det ska kännas..

Jo, men visst finns det en gynakut i Danderyd? Jag var där i våras i alla fall och fick jättebra hjälp. De tog mig på allvar och inget sånt där "blödningar är vanliga, det är inget vi kan göra"-snack.
  • Pancakes
    FruW skrev 2010-08-31 13:49:32 följande:
    Fortfarande inte fått utslag på äl-stickorna... oroar mig för att det kanske är en sån månad där det inte blir ngn äl.. Ngn som vet om en rejäl förkylning kan påverkar äl??
    Både min ÄL och mens har varit lite oregelbunden sen missfallet och det där med att man ska ha mens exakt två veckor efter ÄL har inte stämt heller. Den kommer nog! Du kan inte ha missat den så att den redan har varit?
  • MCT79

Å nu blöder jag.... rosa flytningar...  fan.. å har gräsligt ont i ljumskarna.... bara skjut mig nån.

• Muffe80
    MCT79 skrev 2010-08-31 14:05:10 följande:
    Å nu blöder jag.... rosa flytningar...  fan.. å har gräsligt ont i ljumskarna.... bara skjut mig nån.
    Neeeeeeej

Kramar om!!!!

Men inte massa blod än?
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-08-31 14:06:58 följande:
    Neeeeeeej

Kramar om!!!!

Men inte massa blod än?
    Näe inte en massa men med denna smärtan så dröjer det nog inte länge.... fan fan fan fan fan.... jag viiiiiill inte ju!!  Gråter
  • Muffe80

Fyyyy vad hemskt... Jag vet hur du känner dig, men vad hjälper det?

Enda trösten är att du inte hann gå 10 veckor utan får reda på det snabbt nu... men fy fan så orättvist

• MCT79
    Muffe80 skrev 2010-08-31 14:11:57 följande:
    Fyyyy vad hemskt... Jag vet hur du känner dig, men vad hjälper det?

Enda trösten är att du inte hann gå 10 veckor utan får reda på det snabbt nu... men fy fan så orättvist
    Precis det får vara min tröst... att det inte blir nått sent iaf....  men vafan... jag vill ju bli gravid och få förbli det snart.. och ha min mage..dammit.
  • MCT79
    Pancakes skrev 2010-08-31 13:54:45 följande:
    Vi ska till Mexico! Vill ju inte tänka så riktigt (hmmm) men OM, och jag säger OM ,jag skulle vara gravid när vi är där så är det väl inte livsfarligt direkt? Bor på ett all inclusive-hotell som är 5-stjärnigt så det borde väl inte vara nån fara med mat och sånt? Lite nojig är man ju men vill inte att livet ska stanna bara för att man hoppas bli gravid. Vill hitta på roliga saker och inte sitta hemma och deppa.

Myra, spännande med BIM i helgen! Helt omöjligt att avgöra om det är inbillningssymtom eller riktiga symtom. Dock är det väl lättare om man kan jämföra med de symtom man kände sist man var gravid så det låter ju lovande. Jag kände typ inget och plusset kom som en överraskning så jag vet inte hur det ska kännas..

Jo, men visst finns det en gynakut i Danderyd? Jag var där i våras i alla fall och fick jättebra hjälp. De tog mig på allvar och inget sånt där "blödningar är vanliga, det är inget vi kan göra"-snack.
    Med gudars... mexico.... du har inte möjlighet att ta...säg.... sådär 80 kg handbagage?
  • sofy
    MCT79 skrev 2010-08-31 14:05:10 följande:
    Men neeej! Äre bara rosa flytningar? De kanske stannar så, kanske inte blir ngt blod! Hoooppas!!

Kraaaam!!!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3