• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Myra

Hej tjejer!
    ang det med att hur man tänker och slappna av eller inte schargongen vi har haft så säger jag som Sofy att det är halft om haft skämt och allvar. Vi försöker lätta upp våran besatthet och fösöka slappna av.
    jag tror fortfarande att viss psykisk påfrestning påverkar våra kroppar negativ. Många får inte mens när dom stressar för mycket.
    Jag kan inte beskriva men den lättnade från oro och spänning i kroppen jag burit hela mitt liv för mamma försvann samma stund jag såg henne död. Det går inte att förklara den känslan och man kan inte styra den. Efter över 2 års försök att bli gravid så blir jag det efter 3,5 v efter mammas död. Det är inte bara en slump.
    Sen att vi har svårt att bli gravid är något man inte kan styra över.
    Det är så mycket som påverkar våra kroppar och vi kan inte styra allt. Jag har även övervikt som hindrar mig att få äl.
    Får också förtydliga att jag naturligtvis också vill han barn..;)Skrattande  vi släppte loss och drev med oss själva och våran besatthet....:) hoppas inge tog illa upp.

Mimmi: håller med dig, man måste hitta ett sätt som passar än själv så man mår bra och slappnar av. Jag ska börja gå oftare hem från jobbet, behöver gå ner i vikt. Sen så ska jag börja deja med en kompis..:)

• Myra
    pixerpie skrev 2010-08-30 20:41:39 följande:
    Tack mimmi... återkommer och berättar hur det går... Jag har iaf ÄNTLIGEN bokat upp mig på ridlektioner!! ( I ett års tid har jag tänkt , det är ingen idé- jag är ju snart gravid!). Men är det en inbetanling på 2500 som behövs för att jag ska bli gravid så får det väl vara det då... *ironi* 

Ja, alla måste ju få ha "sin religion"! Tack för en underhållande kväll- nu är det sängdax... Valde familjeliv framför TV ikväll... men har lovat mannen att inte bli för "beroende"... men så här innan bim- brukar fl behövas lite!

KRAM alla goa och roliga tjejer!
    roligt att du bokat in ridlektion. Tror definitiv att det är bra att ha något roligt att göra för både kropp och själ. Du kommer att plussa snart..:)
    Du kommer inte att slänga dina pengar i sjön, kan Malin Boyard rida gravid så kan du..:)
  • pixerpie
    FruW skrev 2010-08-30 20:45:57 följande:
    Pixan - ridning is the shit!! är såå härligt, och det om något är avkopplande och hjälper en stressa av! Hästarna märker ju direkt om man är stressad, då funkar ingenting!! Heja dig!! O hälsa maken att lite FL-tid bara är bra, då kan du älta med oss i stället för med honom Flört
    Visst är det så... Flört
  • MCT79

Hej tjejer.. jag kommer nog tillbaka till er snart... Gråter Mitt test nu ikväll var som före bim.. jag har inga symtom och just nu inväntar jag blödning...

Nu tänker jag gråta lite och sova, i morrn känns det nog bättre!

• Atti
    MCT79 skrev 2010-08-30 21:30:13 följande:
    Hej tjejer.. jag kommer nog tillbaka till er snart... Gråter Mitt test nu ikväll var som före bim.. jag har inga symtom och just nu inväntar jag blödning...

Nu tänker jag gråta lite och sova, i morrn känns det nog bättre!
    Men kära hjärtat.... det får inte hända!!

Blunda och sov och så vaknar du imorgon och upptäcker att du haft en mardröm bara

Tusen *kramar* Ta hand om dig.Hjärta
    Stolt mamma till Lucas och Alexander
  • FruW

MCT - men vad är det du säger? Har du börjat blöda?? Jag tror faktiskt inte att det är någon fara, tycker att ditt plus såg jättefint ut! Håller alla tummar o tår jag har för dig, det kommer att gå vägen vännen!! Stor stor kram Hjärta

• marytose

Det där med slappna av eller inte... när jag inseminerades med min son var jag inte ett dugg avslappnad. Tänkte på det dygnet runt. Hade jättefokus. Fäst nu lilla ägg/spermie! Bli gravid bli gravid. Tog taxi hem från Sophiahemmet efter ingreppet,, lade mig i sängen, mös själv... med choklad och benen i högläge. På kvällen när mannen kom hem, fick jag en extra skjuts med spermier i mig. Här skulle det bli bebis - efter varit manisk och besatt i två år. Det tog sig! Sonen blev till!
    i o f s fick jag progesteron efteråt, men det är inget man vet ska hjälpa till min svårighet att bli med barn.
    Så man kan bli med barn så också

• Med två små

Hej!

Får man vara med här även om man har barn sen tidigare? Jag har två barn födda 07 och 03 men har sen dess två missfall. Jag fick MA 2008, och det var riktigt jobbigt rent fysiskt framför allt eftersom det tog så många månader innan hela processen var klar.

I maj i år började vi försöka bli med barn igen och i onsdags fick jag plus. Jag och min sambo var jättelyckliga för dagen efter skulle vi åka på kärlekssemester till London, men tyvärr gick det åt pipan igen. Märkte när planet lyfte att något inte var som det skulle och gick in på toan och såg att det var lite rosa på pappret. Hade hopp om att det inte skulle bli värre än så i ett par dagar men i lördags började jag blöda rejält och nu är det kört.

Vet att två missfall i rad kanske kan vara en olycklig slump men känner mig väldigt orolig. Och ledsen. Även fast jag hade gått så kort tid den här gången är det en sorg, vet att det nog är lite sjukt men det känns så sorgligt att det hände i London och inte här, att mitt lilla barn (ok, jag vet att det bara är några celler egentligen) är kvar där.

• MCT79
    FruW skrev 2010-08-30 22:35:49 följande:

MCT - men vad är det du säger? Har du börjat blöda?? Jag tror faktiskt inte att det är någon fara, tycker att ditt plus såg jättefint ut! Håller alla tummar o tår jag har för dig, det kommer att gå vägen vännen!! Stor stor kram Hjärta

Godmorgon.. nej jag blöder inte men stickan jag tog nu på morgonen är så svag att det knappt går att uppfatta... den har gått från svag till synbar till okej till knappt synbar... jag blöder inte men jag tror bara det är en fråga om tid...

Vaknar dessutom med migränanfallet allan idag... så kräkts har jag gjort, bara av fel anledning. När jag hade hcg i kroppen sist hade jag ingen migrän alls... så migrän är för mig = inte gravid längre.

Nu ska bara kroppen fatta...
  • FruW

MCT - usch, jag förstår din oro!! Gråter Jag hoppas sååå att det inte ska vara ytterligare ett mf för dig nu!! Några frågor som kanske kan ha betydelse, om det är ok? Har du testat med samma test hela tiden? När jag har testat både med billiga stickor från testlagret och med cb så går de inte att jämföra. Fick starkare på cb än på testlagrets. Har dessutom hört att det kan skilja sig inom samma märke med, så man ska inte tolka styrkan på testen för allvarligt.. Hur koncentrerat var ditt urin när du testade? Om du har druckit mkt kan ju det påverka,,, fast visst skrev du att det va morgonurin? Men ibland är ju urinet mer koncentrerat på dagen.,,,

Du, om du vill kan du ju åka in och ta ett blodprov som kollar ditt HCG-värde...

Jättestor jättelyckatill-kram till dig!!!

Två små - varmt välkommen hit, fruktansvärt att även du ska behöva leta dig fram till en mf-tråd!! Men den här tråden är super!! Du är självklart välkommen trots att du har barn sedan tidigare, är många här inne som har! Andra, som jag själv, kämpar för att få vårt första, så det är blandat med erfarenheter här, vilket jag tycker är toppen!

När jag var hos min gyn förra veckan, efter mitt tredje mf sa han att 1 mf är otroligt vanligt, 2 är betydligt mer sällsynt och 3 är väldigt sällsynt.. Har läst ngnstans att endast 1 % av fertila par får 3 mf eller fler.. Men låt inte oss här inne i tråden bli "sanningen" då många av oss har haft flera mf.. Med detta svammel vill jag nog eg ge dig lite hopp, det kan mkt väl gå vägen jättebra för dig nästa gång!! Glad Och det är klart att man sörjer de små man mist, även om de endast var några celler och inga barn på det sättet! Men varje gång jag har blivit gravid har jag älskat detta barn från första stund, har räknat fram bf, drömt och hoppats kring det här barnet.. Och du som redan har 2 vet ju mer än mej vad det är man mister!! Så det är självklart att det är otroligt jobbigt när man får mf! Stor kram till dig med! Jag hoppas att du snart slutar blöda och kan börja försöka igen! Lägg gärna till dig på vår BIM-lista.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3