• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Myra

Mariatösen: förtstår att det tar mkt på dig med mif och att sambon inte vill ha, Att inte känna stöd sårar väldigt mycket. Bara en gissning att han blev rädd och fick panik när du blev gravid. Killar har så svårt att hanskas med sådant och speciellt när dom inte vill. Många har inte förmåga att kunna stötta eller förstå, tyvärr. Hur är han nu efter missfallet?
    Min mamma hade också kol, hon sa att hon hade astma men hon var stor rökare sen ung så någon astma var det inte. Jag börjar få lite symptomer på hennes problem rent psykiskt. jag var lite sjuk och kände mig svullen i halsen, var tvungen att åka till vc för kontroll, var ju inget fel på mig, gick jätte bra att andas efter det. Jätte fånigt men bara psykologiskt.

Mimmi80: Det är samma för mig som din systers sambo. Jag känner ett otroligt lung i kroppen och jag mår mycket bättre. jag fattade inte hur jäkla dåligt jag mådde innan och hur mycket spänningar i kroppen jag måste ha haft. Det är så läskigt att på samma stund jag hittade mamma så kände jag så otroligt markant hur allt försvann i kroppen. sen blandas det med otroliga sorgen efter henne. Många kanske tycker man är lite knäpp när man säger att man mår bättre när mamma dött. Många sa att strunta i din mamma, hon styr sig liv och du kan inte hålla på hela tiden. Spelar ingen roll vad alla sa, jag kunde inte släppa och jag kunde inte låta bli att kolla henne att allt var ok. Gjorde jag inte det så höll jag på att explodera av oro. Sen mamma jag saknar är den friska mamma underbara älskade mamma. Inte den sjuka. Vägrar ha dåligt samvete över det.  Hoppas inte din systers sambo känner dåligt samvete att han mör bättre. Det får ha definitivt inte ha.

Det är helt otroligt igentligen hur det psykiska påverkar kroppen så mycket att det bara blockerar. Men hur ska man igentligen göra när man är besatt av att bli gravid. Det är ju totalt omöjligt att styra. En sak som jag måste göra iallafall. Aktivera mig, hitta på roliga saker. jag har haft en slappar helg och inte gjort så mkt. Då kommer tankarna och man googlar som en galning. Inte bra, måste sluta med det. Hur gör ni andra? alltid bra med tips.

• sugarrush

Angående att slappna av: jag vet hur sjukt svårt det är. MEN den månaden när jag blev gravid första gången minns jag att jag hade tänkt: NÄSTA månad hade varit perfekt att bli gravid på! Och gissa vad som hände, det funkade just den månaden; månaden INNAN jag tänkte att jag skulle bli gravid.

När vi precis fått mf var jag superstressad och tänkte att jag ville plussa NUNUNU, men mensen kom som ett brev på posten. Då mindes jag hur jag hade tänkt när jag faktiskt blv gravid och tänkte att jag skulle försöka "lura" kroppen. Så nu, förra månaden, fokuserade jag på att tänka "NÄSTA månad hade varit perfekt! Att få barn i juni hade varit perfekt!!"
    Jag fokuserade på denna tanke i flera veckor, det var först en vecka innan BIM som jag vågade börja hoppas och tänka att "jooo ett maj-barn hade ju varit najs". (men fortfarande försökte jag fokusera på junibarn, även om det var svårt, för att inte bli alltför besviken.)
    Och så vips, så plussade jag!

Kanske har det inte alls ngt med detta att göra, men jag tycker det är intressant att det funkade det just de två månader jag försökt tänka så. (Jag försökte få barn med mitt ex i ett helt år och velat NUNUNU men lyckades aldrig..)

• FruW

haha, kanske ska testa tvärt-om-tekniken.... jag vill absolut INTE ha ett junibarn!!! Fyy det vore fruktansvärt att få barn i juni!!! Alla barn som är födda i juni är det ju jättesynd om!!! Jag vill nog helst inte bli gravid alls!! Vill inte ha barn alls!!!

Meddelar om några veckor om det funkar Flört

• Myra
    Längtan efter liten skrev 2010-08-29 18:25:36 följande:
    Tjejer det där med att man ska försöka att slappna av, det är ett helvete att leva upp till. Man blir så jävla arg på varenda jävel som säger något sånt.. JAG VET!
    MEn det kan faktiskt vara värt att testa...
    Jag försökte skaffa ett syskon till min dotter i 2 år... visserligen blev jag hgravid, men det slutade bara i mf.. och det tog låååångt mellan varven. jag blev mer och emr desperat på att jag måste bli gravid SNABBT!
    Tillsist gav jag upp.. den månsden sket jag i att testa febrilt med äl test och grav test och sexa hit och sexa dit.. och vad hände? jo jag blev gravid...
    sitter nu här och går in i vecka 10 imorgon..
    Så det kan vara bra för kroppen att pausa lite från stressen som en bebisverksta gör..
    med det sägher jag sjävlklart inte att man släpper alla tankar kring bebis, för det går INTE, men man ger sin kropp en chans att få leva normalt.

Jag vill med detta ge alla er tjejer extra kraft och lite pepp på vägen.. Lycka till..
    Ni kommer klara det!
    Du har så rätt, kanske strunta i äl tester, tvångs sex på beställning och inte tänka på allt det där med barn ett tag.
    Mitt problem är att jag inte haft äl och mensen strular så mycket för mig. Mest testat för att se om jag ens får äl. lite kroppskontroll,
    Grattis till bäbisen i magen..:=)
  • sugarrush

mimmi80, testa det! Jag rekommenderar tvärtom-metoden å det varmaste! Tänk på vad härligt det vore att få barn i JULi eller AUGUSTI! Då kan du ju enklare få två somrar föräldraledigt! Vädret är också bättre då! (juni är ju alltid regnigt)

• Myra
    FruW skrev 2010-08-29 18:47:27 följande:
    haha, kanske ska testa tvärt-om-tekniken.... jag vill absolut INTE ha ett junibarn!!! Fyy det vore fruktansvärt att få barn i juni!!! Alla barn som är födda i juni är det ju jättesynd om!!! Jag vill nog helst inte bli gravid alls!! Vill inte ha barn alls!!!

Meddelar om några veckor om det funkar Flört
    hahaha tänkte precis den tanken. Vi kör på den. usch vill inte alls ha någon skrikig ungen, man får aldrig sova och egen tiden bara puts veck. sen så är det ju så obehagligt att hålla i dom också. Näää inga barn blir det här..:)

Rapport om 1 v.... (hade förhoppningsvis äl förra helgen)
  • Myra
    sugarrush skrev 2010-08-29 18:54:04 följande:
    mimmi80, testa det! Jag rekommenderar tvärtom-metoden å det varmaste! Tänk på vad härligt det vore att få barn i JULi eller AUGUSTI! Då kan du ju enklare få två somrar föräldraledigt! Vädret är också bättre då! (juni är ju alltid regnigt)
    En kvinna som planerar smart...:) föräldrarledig 2 sommar, smart. Gillar den taken. Tänk om man måste börja jobba precis innan sommaren efter.
  • Muffe80

Nej jag blöder inget mer just nu och det lilla som kom var nog inget missfall i alla fall... Det kommer aningens brunt men bara lite lite när jag går på toa men inget mer... skönt!
    Hoppas det funkar denna gång!!

Ang. föräldraledighet, kommer ni vara hemma två somrar? Ser att det diskuteras här uppe... ni som ska ha i april och maj alltså.

• sugarrush

Ja precis! Sug på den du! Själv har jag ju plussat, men kommer gå på föräldraledighet i april. Blir ju typ omöjligt att övertala sambon att jag ska vara hemma april 2011- augusti 2012 (17 månader). Får tänka ut någon fiffig plan... Kanske kombinera bådas semestrar med föräldraledighet så båda kan vara hem... *funderar*

• Muffe80

Hm jag vill vara hemma två somrar.. kommer du gå på ledighet 1 april typ? Veti nte hur  detta funkar riktigt.. hur tidigt man går...

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3