• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sofy
    MCT79 skrev 2010-08-27 21:07:56 följande:
    Vad skönt, då löste det sig...=))
    Hur gåre för dig vännen? Någe gravsymptom? Hoppas de lilla pyret stannar kvar! :)
  • MCT79
    sofy skrev 2010-08-27 21:27:08 följande:
    Hur gåre för dig vännen? Någe gravsymptom? Hoppas de lilla pyret stannar kvar! :)
    Jo det går väl bra.. jag blöder inte iaf... :D
    Har köpt CB idag så jag tänkte testa i morgon bitti igen...

Min sambo fick extrajobb idag och jobbar över natten till i morgon fm... trist.. jag har inte sovit ensam sen jag låg på sjukhuset med med utomkveds i februari......  Obestämd
  • MCT79

Godmorgon på er.. sovit som en kratta... :S
    Å preciiis när jag äntligen har somnat ordentligt så vaknar jag vrålkissnödig.. så här sitter jag .. nytestad. med ytterligare ett svagt plus...denna gång med CB.. Det finns i mitt galleri för den intresserade.

Nu tänker jag låtsas att jag är gravid. vänta några dagar innan jag tar ett nytt test. Vid mitt utomkvedes började jag blöda efter tre dagar... jag tror tom jag hade starkare plus den gången...

Varför kan man inte bara vara glad?? =)

• Myra

Hej!

Tror jag har skrivit i den här tråden tidigare efter mitt missfall. Har läst lite att många av er har plussat efter era missfall.
    Stort grattis till er.:)

Jag fick missfall början på maj. Fick äl 1,5v efter missfallet och sen en ny äl 2 veckor efter det. efter alla dessa år utan äl så ploppar dom bara ut av sig själv. Tyvärr så kunde vi inte få till det när mannen var mycket bortrest den perioden.
    På semestern så fick jag äntligen min första mens 2,5 mån efter mf. Hade haft lite små blödningar innan den kom igång. Mensen höll i sig lite längre än normalt. FIck ingen äl när man skulle ha men fick den istället 2 veckor senare eller rättare sagt ett par dagar innan BIM. Vet att en del säger att man kan få itslag på äl stickan vid BIM. Vet inget om det. Har inte fått mens och var inte gravid då. Vi körde på och jag hoppas att det var en äl.

Nu undrar jag hur eran första mens var efter era missfall. Var den "normal"?  Fick ni äl när ni skulle eller var den försenad?
    Hoppas så att jag lyckas. Min bästa kompis som alltid sagt att hon inte vill ha barn är gravid i v 10. Tog det såååå hårt. Nu har hon ändrat sig och börjat tänka på framtiden.
    Men det är nog svårt när bästa vännen blir gravid men det känns så surt när hon alltid sagt att hon aldrig velat medans en annan alltid velat och och man har kämpat i så många år.

Håller mina tummar att ni som inte plussat än i tråden snart får sen ett härligt plus..:)

• Muffe80

Plusset syns ju tydligt men inte jättestarkt så det ser ut som du är gravid, jättegrattis och jätteskoj!!!

tror du kanske ska vänta två dagar till och sen testa med CB som visar veckoindikator? Då går det ju inte att misstolka.

• MCT79
    Myra skrev 2010-08-28 08:23:04 följande:
    Hej!

Tror jag har skrivit i den här tråden tidigare efter mitt missfall. Har läst lite att många av er har plussat efter era missfall.
    Stort grattis till er.:)

Jag fick missfall början på maj. Fick äl 1,5v efter missfallet och sen en ny äl 2 veckor efter det. efter alla dessa år utan äl så ploppar dom bara ut av sig själv. Tyvärr så kunde vi inte få till det när mannen var mycket bortrest den perioden.
    På semestern så fick jag äntligen min första mens 2,5 mån efter mf. Hade haft lite små blödningar innan den kom igång. Mensen höll i sig lite längre än normalt. FIck ingen äl när man skulle ha men fick den istället 2 veckor senare eller rättare sagt ett par dagar innan BIM. Vet att en del säger att man kan få itslag på äl stickan vid BIM. Vet inget om det. Har inte fått mens och var inte gravid då. Vi körde på och jag hoppas att det var en äl.

Nu undrar jag hur eran första mens var efter era missfall. Var den "normal"?  Fick ni äl när ni skulle eller var den försenad?
    Hoppas så att jag lyckas. Min bästa kompis som alltid sagt att hon inte vill ha barn är gravid i v 10. Tog det såååå hårt. Nu har hon ändrat sig och börjat tänka på framtiden.
    Men det är nog svårt när bästa vännen blir gravid men det känns så surt när hon alltid sagt att hon aldrig velat medans en annan alltid velat och och man har kämpat i så många år.

Håller mina tummar att ni som inte plussat än i tråden snart får sen ett härligt plus..:)
    Hej Myra och välkommen hit! Tråkigt med ditt missfall! Mitt svar speglar inte riktigt din situation egentligen då jag hade ett utomkveds och gick med blödningar 10 veckor innan det gav med sig.
    Men det första mensen jag hade efter det var precis som vanligt, möjligen lite mindre mängd. Men dagarna och cyklerna var igång som vanligt på en gång sen.

Hoppas din kropp snart kommer på banan igen! Här kommer då få en massa stött och pepp!
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-08-28 08:23:48 följande:
    Plusset syns ju tydligt men inte jättestarkt så det ser ut som du är gravid, jättegrattis och jätteskoj!!!

tror du kanske ska vänta två dagar till och sen testa med CB som visar veckoindikator? Då går det ju inte att misstolka.
    Ja jag ska vänta några dar nu... har mått lite illa ett par ggr idag.. när jag ansträngde mig.. inte så jag ville kräkas men...
  • Längtan efter liten
    sugarrush skrev 2010-08-27 20:16:28 följande:
    Nu förstår jag inte riktigt...
    Jag hoppas VERKLIGEN min kropp producerar hormoner ändå, även fast jag inte mår illa...
    haha det götr det.. jag mår ju kanon bra och har huuur högt hcg nivå som helst.. våra kroppar är bara lite mer bättre än alla andras ha ha... vi mår ju bra av att vara gravida (läs med glimten i ögat)
    Längtan efter liten är stor
  • Dag och natt

MCT: Men det där är ju ett tydligt plus, så där såg ju mitt plus ut första och andra gången jag testade dock innan BIM. Du behöver inte vara tveksam längre, du är supergravid! Gravid  Skrattande
    Jag funderar själv på om jag ska gå och köpa en CB med veckoindikator för att se om hormonet har ökat som det ska... 

• Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-08-28 09:08:11 följande:
    Ja jag ska vänta några dar nu... har mått lite illa ett par ggr idag.. när jag ansträngde mig.. inte så jag ville kräkas men...
    håller med övre talare. tyckte också det såg ganska starkt ut :D
    Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3