• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Muffe80

Ja det är ju ovanligt. Kommer säga att han kan åka men boka avbest.skydd ifall jag mår skit eller ngt inte ser bra ut... då får han stanna hemma

Hur skulle ni säga till resten av gänget som ska boka nu då? Vad har jag för anleding??

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-08-27 13:13:59 följande:
    Ja det är ju ovanligt. Kommer säga att han kan åka men boka avbest.skydd ifall jag mår skit eller ngt inte ser bra ut... då får han stanna hemma

Hur skulle ni säga till resten av gänget som ska boka nu då? Vad har jag för anleding??
    Är det nära vänner? Jag skulle nog säga som det är faktiskt. Skulle inte klara av att dra nån osannlik vals.
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-08-27 12:57:48 följande:
    Jag kommer nog inte åka, och komme väl säga att jag inte gillade konceptet och kommer åka på annan resa.. typ.

Men, om de åker så att det är ca 8.-10 veckor kvar till förlossning, skulle ni släppa iväg er kille då?? Tänk om man föder för tidigt?

Han kan ju inte säga nu att han inte kan åka för då fattar de, han är liksom fantast och vill verkligen åka också. Han får isåfall avboka senare när vi har berättat för dem.
    Jag skulle låta min kille åka om han nu verkligen ville, i vecka 30-32. Det är ju ändå rätt lång tid kvar då till förlossningen. Själv har jag en kille som reser massor i jobbet och han kommer vara borta många gånger under graviditeten. Men han har satt en gräns, han vill inte åka efter vecka 34.
    Kolla reseförsäkringen, täcker den avhopp om du skulle få graviditetskomplikationer eller om det skulle verka vara på g med en förlossning?
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-08-27 13:13:59 följande:

Säg att du inte kan ta ledigt på grund av att du ska avancera på jobbet... eller säg att du isätllet ska på en resa med din tjejkompis Sugarrush, till Thailand
  • Muffe80

Han vill gärna åka men ska beställa avb. skydd!

Jag kommer inte åka! Vad ska jag där och göra om jag inte åker utför? Kan mysa hemma istället i soffan

Vi kommer inte säga ngt, det är väl ganska nära vänner men inte de närmsta, så det skule kännas dumt att säga ngt nu, speciellt med missfallet i bagaget... vi vet ju inte hur det går...

De får ju reda på det om ca 10 veckor... de får väl tycka att jag är konstig fram tills dess

• Muffe80

Jaaaaa.... vi åker Sugar!!

Jag skrev till killen att vi kan säga att jag spar mina pengar till Thailand, för jag vill faktiskt dit i januari eller så...

• MCT79
    Muffe80 skrev 2010-08-27 11:53:10 följande:
    Nu får man grubbla lite..

Hur skulle ni göra med en alpresa i mars månad med buss ner i 30 timmar? inte åka va??

Hur säger man till övriga gänget att man inte kan åka med och ska/vågar jag låta sambon åka???
    Jag hade inte åkt själv.. av praktiska skäl.. och jag hade nog hunnit döda ett par stycken under den resan.. ;)

10 veckor före... ptja.. det är två månader... sannolikheten att man föder då är ju liten... men det där är nog mer en fråga om hur man känner sig... Jag hade nog tyckt det var jobbigt att bli lämnad då... men han kan ju boka nu och avboka isf?
  • Muffe80

Ja, jag tror också jag mer är lite rädd för att bli lämnad själv så pass länge... men det kanske är mesigt att ens säga...

Jag tänker att han kanske kan fatta det själv... :)

• MCT79
    Muffe80 skrev 2010-08-27 13:22:22 följande:
    Jaaaaa.... vi åker Sugar!!

Jag skrev till killen att vi kan säga att jag spar mina pengar till Thailand, för jag vill faktiskt dit i januari eller så...
    Hey... jag är inte tvilling men man kan väl få åka med.....va va va? ;)
  • sugarrush

Klart du får hänga med MCT! Börja packa!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3