• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Myra
    MCT79 skrev 2010-08-28 08:56:40 följande:
    Hej Myra och välkommen hit! Tråkigt med ditt missfall! Mitt svar speglar inte riktigt din situation egentligen då jag hade ett utomkveds och gick med blödningar 10 veckor innan det gav med sig.
    Men det första mensen jag hade efter det var precis som vanligt, möjligen lite mindre mängd. Men dagarna och cyklerna var igång som vanligt på en gång sen.

Hoppas din kropp snart kommer på banan igen! Här kommer då få en massa stött och pepp!
    Skönt att din kropp återhämtade sig så snabbt. Jobbigt om det börjar strula.
    Såg nu att du plussat, grattis.
    Tog det lång tid efter ditt utomkveds att bli gravid igen?
  • FruW

Myra - välkommen hit igen! Hur sent var ditt mf, jag har hört att det ev kan påverka mensen om det har varit ett senare... Jag har bara haft 3 tidiga, så jag har fått min äl och min mens som vanligt efteråt.. Har du varit och kollat så att allt har kommit ut och så, annars kanske det kan spöka lite...?

MCT - tycker du har fått ett fint pluss, grattis vännen!

• Myra
    FruW skrev 2010-08-28 09:56:40 följande:
    Myra - välkommen hit igen! Hur sent var ditt mf, jag har hört att det ev kan påverka mensen om det har varit ett senare... Jag har bara haft 3 tidiga, så jag har fått min äl och min mens som vanligt efteråt.. Har du varit och kollat så att allt har kommit ut och så, annars kanske det kan spöka lite...?

MCT - tycker du har fått ett fint pluss, grattis vännen!
    Tack: Jag fick mf i v 7. Började blöda ett par dagar innan det kom ut. Allt är ute och jag var på efter kontroll hos gyn. Tog 3,5 mån innan mensen kom. Har haft problem med äl och oregelbunden mens innan jag blev gravid. hade hoppats på att kroppen blir igångsparakade av förra graviditeten. Allt jag fick mensen av mig själv utam provera är en jätte stor grej. Har strulat med utebliven mens och mens som hållig på väldigt länge.
    Beklagar dina missfall, skönt att allt kom tillbaka normalt snart efteråt. När fick du ditt mf? Lyckats plussa igen? (har inte hunnit läsa allt än)
  • MCT79
    Myra skrev 2010-08-28 09:51:41 följande:
    Skönt att din kropp återhämtade sig så snabbt. Jobbigt om det börjar strula.
    Såg nu att du plussat, grattis.
    Tog det lång tid efter ditt utomkveds att bli gravid igen?
    Jag plussade 19/1 och började blöda den 22/1... det tog EN  MÅNAD innan de konstaterade attt det var ett utomkvedes... sen blödde jag 6 veckor till och hade ett Hcg som inte ville sjunka.... Sen har vi försökt varje månad sedan dess... så på femte försöket nu plussade jag! Även om jag nog är lite tveksam än!

Skönt att höra att ni andra tycker det är ett fint plus!  kram till er!
  • FruW

Myra - mitt första kom i augusti förra året, sen ett i april och ett i maj,..  Vi har inga barn sedan tidigare, o barnlängtan är enorm... Hoppas varje månad så klart att det ska bli pluss och att det ska stanna.. Nu har vi förhoppningsvis en utredning på g, väntar på svar från en läkare om att vi ev ska få vara med i en studie om upprepade missfall..

Va jobbigt för dig med oregelbunden mens, pco?? Hjälper provera??

• Myra
    FruW skrev 2010-08-28 11:38:10 följande:

Myra - mitt första kom i augusti förra året, sen ett i april och ett i maj,..  Vi har inga barn sedan tidigare, o barnlängtan är enorm... Hoppas varje månad så klart att det ska bli pluss och att det ska stanna.. Nu har vi förhoppningsvis en utredning på g, väntar på svar från en läkare om att vi ev ska få vara med i en studie om upprepade missfall..

Va jobbigt för dig med oregelbunden mens, pco?? Hjälper provera??

Förstår verkligen din barnlängtan, känner samma här.
    tråkigt med så många missfall. Men skönt att ni kommer på utredning så ni kan lösa problemet så det inte blir flera missfall. gravid kan du ju bli så det är ju jätte lovande. Du ska se att det säkert finns läsnignar som du kan få hjälp av.
    Jag har ingen PCO. Har lite för mkt vikt som dom säger att det hindrar mig. Jag är 37 och känner mig stressad att tiden rusar iväg. Försöker gå ner i vikt.
    Skulle till sofiahemmet nu i veckan men eftersom ajg hade fått första mensen efter missfallet så kunde jag inte ta blodprovet på 5 dagen (var bortrest). Ny tid i slutet av okt. Men jag hoppas ju naturligtvis att jag hinner bli gravid själv innan. Har ätit provera flera ggr för att starta mense när jag inte haft den på länge. Även ätit det för att få stopp på blödningen när ajg blött i 9 v.
    JAg hittade min mamma död i mars, 1,5v efter det kom mensen av  sig själv, (ett under) Tog pergotime då och fick min första riktiga äl. Plussade 5 dgr efter mammas begraving. Släppte på mycket oro och spänning när mamma gick bort, tror det gjorde att jag verkligen blev gravid efter 2,5 försökt. Finns ingen annan förklaring.
    Nu när jag fick min mens efter missfallet så var jag bortrest, hade inte mina pergo med mig så jag kunde inte ta dom. Skulle vara så kul om jag kunde lyckas utan dom.
    Tänk om det nu funkar och jag fick en riktig äl och sen tog pergo, ojoj undra om det ahde blivit tvillingar så`?
    Hur länge har ni försökt?
  • Längtan efter liten

Idag är jag grinig :) tänkte att det kunde vara roligt för er att veta det lixom..

Längtan efter liten är stor
  • sugarrush

Längtan: ja det var bra att veta

Själv gjorde jag ett test som var löjligt starkt idag - kul! Det vertikala strecket var liksom dubbelt så starkt som det horisontella. Mår i övrigt superbra, lite slö kanske men det är jag ofta ändå, haha.

• Längtan efter liten
    sugarrush skrev 2010-08-28 13:43:31 följande:
    Längtan: ja det var bra att veta

Själv gjorde jag ett test som var löjligt starkt idag - kul! Det vertikala strecket var liksom dubbelt så starkt som det horisontella. Mår i övrigt superbra, lite slö kanske men det är jag ofta ändå, haha.
    haha ja visst var det  :D

great, super preggo
    Längtan efter liten är stor
  • Myra

Längtan efter en liten: såg att du är gravid, grattis. Bökar hormonerna med dig..;)  Ja det är inte lätt när dom styr kroppen okontrollerat, men det får det allt vara värt när man får en lite..;) Mår du bra annars av graviditeten?
    Lästen om alla dina missfall, vad tråkigt. får du ngn hjälp nu så du inte ska få igen?
    Orolig att jag ska få missfall igen om jag lyckas bli gravid. Man vill göra allt man kan för att förhindra det om det finns möjligheter.

Sugarruch: ohh vad härligt med ett super start plus. Vågar knappt nämna det men jag var så glad över mitt plus innan mf. jag hade så svårt att fatta att jag hade blivit gravid. Jag sparade stickan så jag kunde titta på den så jag verkligen kunde fatta att det var sant efter alla dessa år. Vet det är sjukt men jag hade verkligen svårt att förstå att det var sant.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3